Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Hva gir dere?Og hvorfor det ene eller det andre?Skal snart begynne med det,men ikke bestemt meg for hva jeg skal velge..
emil070706*kom*140706 Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 jeg gir d vitamin ,, synes tran blir så groteskt men det er for di jeg ikke liker det.. så da synes jeg ekstra synd på han hehe... hvis han gulper etter hab har fått tran så lukter det så jæ...... sur fisk av han.. hehe ikke digg ig susse på...
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 jeg gir tran, selv om jeg selv synes det er helt grusomt! gir det fordi den inneholder omega-3 og derfor skal være bedre for baby. lillegutt tar tranen greit, en liten grimase, men det går bra. hadde nok slutta hvis det blei mye tårer eller brekninger. men helt enig med at det lukter tran av lillegutt i lange tider etterpå!!
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg gir også tran, det er absolutt best for han mener jeg. De lærer seg til å like det. Sånn som hun over sier hadde jeg kanskje ikke gitt det hvis han brakk seg ol...
Crazywoman Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 TRAN! Startet da hun var 4 uker og hun er nå 9,5 mnd og ELSKER det! JIPPI!!
Stor_smil Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg gav tran til å begynne med. Før de blir viljestyrt og spytter ut tranen igjen.. eventuelt veiver med sterke armer og kniper leppene sammen, er det lettere å gi tran. D-dråpene inneholder ikke de viktige fettsyrene som omega 3 som de får i seg av tranen. Anbefaler på det sterkeste å bruke tran, så kan du variere litt senere, om det blir nødvendig. Kjøp en 2 ml sprøyte på apoteket, så blir det letter å gi. Barn fra 4 uker skal ha 5 ml daglig, men begynn i det små, og øk etterhvert. Lykke til ps. tran setter ekle lukteflekker, så kan være lurt å gi barnet enten når det er avkledd eller med en smikke på
to+to er fire Skrevet 18. oktober 2006 #7 Skrevet 18. oktober 2006 Han fikk d vitamindråper da han var "liten" og gulpet mye, men nå får han tran og han synes det er kjempegodt!! Merkelig skrue.
Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 18. oktober 2006 #8 Skrevet 18. oktober 2006 Ble så mye søl med tran, prøver igjen om en stund. Hvis du selv tar tran og gir D-dråper skal det gå ut på det samme! så det gjør jeg inntil videre:)
Bira Skrevet 18. oktober 2006 #9 Skrevet 18. oktober 2006 jeg gir eskimo tran som kjøpes på helsekost. den har tutti frutti smak! HAr forsøkt vanlig tran, men brekker seg og gulper opp igjen. Har også brukt d vitamin dråper, men får da ikke i seg de viktige omega 3 !!! Spør etter eskimo på helskost!!! Den inneholder også omega 6 ... som er bra får hud og hår
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #10 Skrevet 18. oktober 2006 d vit helt klart. har ikke lyst å ha en unge som stinker fisk jeg da:-) og det er BARE i norge ungene nærmest dør uten tran!
KaMa Skrevet 18. oktober 2006 #11 Skrevet 18. oktober 2006 D vitaminer. Han kommer ikke til å få fisk før han er over året, (da dette i visse kretser er frarådet) og da gir jeg heller ikke noe som er basert på fisk.
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #12 Skrevet 18. oktober 2006 Takk for svarene:)Det gjør det litt lettere å velge når man får flere synspunkter!
så var vi 4 Skrevet 18. oktober 2006 #13 Skrevet 18. oktober 2006 gir d-vitamin dråper. har ikke hjerte til å gi lillegutten min tran når han griner så på nesa
-carina- Skrevet 18. oktober 2006 #14 Skrevet 18. oktober 2006 Gir D-vitamin dråper. Gutten min gulper så mye. Og ikke bare på faste tider (eks rett etter mat), men 10-15 ganger i løpet av dagen... Orker ikke tran-gulp over alt. Kjedelig nok som det er med den gulpingen. Men har lest at Omega-3 går over i morsmelk, så jeg spiser endel fisk. Og når jeg ikke spiser fisk tar jeg Omega-3 kapsler... )
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #15 Skrevet 18. oktober 2006 helsesøster anbefalte tran så det gir vi!
løva Skrevet 18. oktober 2006 #16 Skrevet 18. oktober 2006 Gir ikke noe. Ikke noen av mine barn har fått tran el. d-dråper.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #17 Skrevet 18. oktober 2006 Typisk norsk hysteri med tran. Tror Møllers er veldig glad at de kom på omega-3. For ellers er det jo ikke mye som tran har utover. Nei, jeg gir hverken det ene eller det andre. Har nok daglys, kroppen danner vitamin d selv.
snowstorm73 Skrevet 18. oktober 2006 #18 Skrevet 18. oktober 2006 så enig så enig. for noe hysteri her i landet det med tran.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå