Gå til innhold

Skurekonestilling! (ang. seteleie)

Anbefalte innlegg

"For å få barnet til å snu seg slik at hodet kommer ned, er det et gammelt kjerringård å legge seg på ryggen med bena oppetter veggen - med 90 graders vinkel.

Dersom babyen ligger med rumpa ned helt frem til fødselen kan du prøve å stå på alle fire på gulvet og legge deg "ned " på underarmene slik at rompa kommer litt høyere opp, "skurekone stilling". Det hender noen ganger at babyen snur seg i riktig stilling da."

Skal jeg ligge med bena opp etter veggen til barnet snur seg? Eller i små intervaller hver dag?

- og hvis den ligger i sete helt fram til fødselen, så er det vel for seint å stille seg i skurekonestilling, skulle jeg anta!!

:-)))))))))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6736942-skurekonestilling-ang-seteleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal jammen nevne dette til legen når jeg skal inn og snakke om mulige "løsninger" ang sete :)

Så alternativene mine er faktisk

- snuing

- keisersnitt

- føde i sete

- skurekonestilling :)

da går ejg garantert for alternativ fire!

Annonse

Har hørt rykter om at snuing er skikkelig VONDT!

- så jeg kommer ikke til å ville gå for det..

Litt usikker på skurekonestillingen...

Føde i sete er uaktuelt.

KS er ikke så fristende etter at jeg googlet ks og så på operasjonsbilder..

Mulig jeg beholder babyen i magen til det kommer et mer fornuftig og smertefritt alternativ.

Hahaha :)

Akkurat det samme har jeg sagt! 'ler* kanskje vi skal danne en ny klubb for oss som har ombestemt oss og lar bebbisene bli i magen?

Min lille kjære ligger ikke engang i sete, han ligger på tvers, så det blir litt av en utfordring! han har begynt å snu seg litt siste mnd, men da bare med rumpa ned, så det ligger an til å bli en festlig fødsel her :)

Så bilde av ks i siste gravid bladet... nja....skeptisk!

nei, holder med deg i å bare vente :)

Tja alle som vil træn på skurekonestillinga e hjerteliv velkommen hit og skur golvan vårres ;D Da æ va hos lægen i går fikk æ beskjed om at hode lå ned men va ikke fæsta enda (31+2) så æ træng ikke lægg mæ på golvet og skur enda :D Så golvan e ledig førr dem som vil ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...