Skogro Skrevet 18. oktober 2006 #1 Del Skrevet 18. oktober 2006 ......iallefall var den det iflg.jordmor...4.dagen på overtid var jeg så superlei av å gå gravid så jeg fikk en venninne til å kjøpe lakserolje til meg. Jeg trosset alle advarsler og tok da 4ss av dette kl 18 den 14 september. Jeg gikk og la meg kl 23, og da var jeg temmelig tom i tarmene for å si det sånn. Kl 01 våknet jeg av svake men regelmessige rier. Gjett om jeg ble glad! Kunne nesten ikke tro det var sant, men kl 04 hadde det tatt seg opp og jeg skjønte at nå, endelig var det alvor og jeg ringte sykehuset. Kl 05 vekket jeg sambo, og han spratt opp og satte seg i bilen fortere enn jeg fikk snudd meg. Han var rimelig stressa for å si det sånn...hehe..Vel fremme på sykehuset sånn halv seks ble jeg lagt til registrering, og jordmor kjente på åpningen, bare 1 cm, og de vurderte å sende meg hjem. Men jeg hadde såpass tette rier at vi fikk være der likevel. Vi ble tildelt fødestue, og sambo fyllte badekaret for meg. Det anbefales virkelig, hjalp en god stund, men riene tok seg voldsomt opp, og like før nattevakten dro hjem kl 0730 satte hun meg på ny ctg, da ble jeg liggende i sengen. Hadde på forhånd bestemt meg for epiduralbedøvelse, etter å ha født to barn med lystgass og petidin. Når dagvakten kom inn kl0800 for å hilse på bare skrek jeg epidural i mot henne. Hun kjente på åpningen og det viste seg at det var 7 cm. Hun gikk for å varsle lege, kom inn igjen med drypp, så fikk jeg lystgassen. Det var en utrolig deilig følelse, men akk, den hjelper jo bare i begynnelsen, den . Jeg pustet og peste inn i maska. Så kjente jeg noe som lignet pressrier ig ba sambo ringe på jordmor. Hun skulle jo snart komme inn igjen,sa han. Ja men ungen kommer nå husker jeg at jeg skrek til han. Og jeg skal si det var en som hang i snora, ja... Vel jordmor kom inn og fikk gjort klart i en fart, på tre pressrier var hodet i åpningen. akkurat DET var utrolig vondt, når jeg måtte vente på den siste rien for å få snuppa ut. Kl 0903 ble vår lille prinsesse født. 3800 g og 51 lang, og hadde en apgar på 10. Så dette kunne jeg gjort igjen!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6736605-min-dr%C3%B8mmef%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå