Gå til innhold

sjokolade og 1 liter kaffi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

*ler*

Selvfoelgelig vil koffein gjoere det vanskeligere aa bli gravid.

Dersom det ikke er mannen som drikker en liter kaffe om dagen.

Noen mener det faktisk kan hjelpe til aa faa fart i saedcellene.

For din del, derimot, ja. Det kan gjoere det vanskeligere for det befruktede egget aa feste seg.

Og ensidig kosthold betyr i de fleste tilfeller at du ikke faar i deg nok vitaminer og mineraler, noe som gjoer at kroppen din ikke faar det den trenger.

Dette maa da vaere en spoek?

Annonse

troll: det er vel ikke en selvfølge det... jeg visste ikke at kaffe ikke er bra hvis man vil bli gravid, før jeg oppdaget BIM. trenger vel ikke å le av noen som spør det.... litt ufint av deg synes jeg.

lengter;

Ja, det var sikkert ufint av meg, men jeg synes det var morsomt og da ler jeg. Er jo lov aa sjekke litt opp i ting foer man spoer.

Og jeg trodde det var allmenn kunnskap at koffein og et ensidig kosthold kan gjoere det vanskelig aa bli gravid.

Hei monamitt

Lev som normalt du. Men det er klart at for de som har prøvd veldig lenge prøver jo å kutte ned på foreksempel kaffe og sånt for å se om det kan hjelpe.

Nå som jeg planlegger å bli gravid, så tenker jeg jo litt mer over ting.

Men vil i hvertfall si at da jeg ble gravid sist (var ikke planlagt da), så drakk jeg en del kaffe, gikk på antibiotika pga halsbetennelse den gangen. Og jeg ble som sagt gravid.

Klem

ja men det er det ikke. og vi har ikke for vane å le av hverandre eller le av noen spørsmål her.... monamitt...her er det lov å spørre hva som helst, alle lurer på masse rart og vi har forståelse for at alle ikke vet alt... det er alltid noen som bare lager kvalm, ler av deg og vil provosere, men nesten alle er snille og greie så det er bare og overse.... klem!

Annonse

Fordi det i mine oeyne er litt latterlig aa tro at kosthold ikke har noe aa si vedroerende aa bli gravid eller ikke.

Og jada, foer noen kommer med eksempler at de har vaert paa fylla i tre uker og likevel blitt gravide, saa betyr ikke det at de fleste oppegaaende leger (hvertfall de amerikanske) anbefaler deg aa tenke litt paa hva du stapper i deg dersom du proever aa bli gravid. Man vil jo gjerne gi den lille det beste utgangspunktet.

Og siden koffein egentlig ikke er saa bra for voksne engang, hvorfor skal jeg da ikke tro at et sp.maal om det kan gjoere det vanskeligere aa bli gravid?

For min del er det paa lik linje med aa spoerre om det er farlig aa bruke narkotika naar man proever aa bli gravid.

Helt flott. :)

Maa stikke, skal hente min lille forsker i barnehagen.

Forskerene i huset er ansvarlige for at mitt (savnede) norske tastatur ligger i soepla full i appelsinjuice og plukket fra hverandre.

Slik gaar det lett naar en liten spoer sin (plukkeglade) forskerpappa "Does mommy's keyboard melt if I pour orangejuice on it?"

Min mann fatter ikke at svaret ikke alltid trenger vaere "Let's try!".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...