Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Er det noen som hadde mannen sin til å overnatte på sykehuset?? Hvordan fungerer det? gir man beskjed på forhånd eller spør man pent etter fødselen om det er i orden?? Jeg har termin om 2dager, og er veldig spent...:-) Lene
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 Der det ikke er sykehotell tror jeg det kommer an på kapasitet. Ikke så lett å ha mann der når det er 3-4 andre på rommet. Men svigerinnen min fikk enerom etter ks, og da låg svoger der hele tiden.
suna-78 Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 Der jeg skal føde er det rom for mor og far på alle rommene. Man kommer ikke på flersengsrom og det er tilrettelagt for pappaene å være på sykehuset hele tiden. Vi skal absolutt benytte oss av dette!
trebarnsmamma??? Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Vi skal ha familierom (håper det er ledig) og da skal pappa være der hele barselsoppholdet. Han skal betale for maten han får. Dersom familierom ikke er mulig, skal vi ha enerom og da skulle det la seg gjøre at pappa fikk en seng inn på det rommet. Jeg SKAL ha mannen min der alle dagene - og har vel egentlig blitt lovet det også....
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg skal føde på fødelofte på SUS og da får far overnatte,får også med meg min store datter.De får også mat,uten å måtte betale noe,de blir skrevet inn som ledsagere for meg.
sebastians mamma Skrevet 18. oktober 2006 #7 Skrevet 18. oktober 2006 jeg skal føde på fredrikstad og der får fedrene sove over om man ønsker det, alle får enerom. er veldig glad vi kan være sammen under hele oppholdet, kan tenke meg at jeg trenger samboers støtte:)
selfangerkjerringa Skrevet 19. oktober 2006 #8 Skrevet 19. oktober 2006 Dette varierer veldig fra fødested til fødested. Da jeg fikk datteren min på gamle St.Olav for 2 1/2 år siden, var det ikke aktuelt at pappa skulle ligge over. På barsel lå vi på 4-mannsrom, og pappa måtte dra 2130 på kvelden og fikk ikke komme tilbake før 10 neste dag. Denne gang er vi så heldige å føde på NYE St.Olav. Hvis fødselen er ukomplisert, får mor, barn og far ligge på pasienthotellet. Der betaler far ca 300kr pr døgn, inkl frokost. Hvis ikke, får man stort sett enerom på barsel, der far kan natte over. Gleder meg masse, har aldri følt meg så ensom i hele mitt liv som da mannen min måtte reise hjem på kvelden og jeg ble alene i hele verden med lillejenta...... mitt tips: ring fødestedet og spør rett og slett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå