Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 ...hva syns dere om det. Snuppa har det med å sovne når vi er ute og kjører bil, og våkner gjerne fort om jeg prøver å forflytte henne over is eng eller vogn...har derfor bare satt setet i senga og støttet opp med puter foran og bak slik at hun omtrent blir liggende...men hun ligger jo ikke utstrekt likevell. Er dette uheldig for ryggen hennes. hun kan sove alt fra 1,5 til 3 timer slik. Takk for svar!
så var vi 4 Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Det anbefales vel strengt tatt ikke, spesielt hvis det skjer ofte. Kanskje kjøpe izi sleep barnestol?
Sessa ruger igjen... Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg har faktisk latt Linea sove en go stund i bilstolen sin. På det lengste har hun sittet i den i drøyt 2 timer. Tror ikke hun har tatt noe skade av det. Hun gjorde det allerede da hun var 6 uker gammel. Jeg tenker bare på hvordan hun ligger på armen min, da ligger hun jo ofte også med krumning i ryggen. har tro på at hun sier i fra hvis det er noe som plager henne, og dessuten så sover hun jo ikke i stolen hver dag...
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 akkurat slik tenker jeg også, hvis han sovner godt i stolen så lar jeg han gjerne sitte en time halvannen.. særlig de dagene da han ikke har sovet noe spesielt på dagen..
**Tingeling** Emma06+June08:) Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Det er jo en grunn for at dette ikke anbefales, så tror jeg ville ha flyttet henne, og heller tatt sjansen på at hun kan våkne:) Er jo en belastning for ryggen til de små.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 uff dette er ikke bra... Er vel en grunn til at de ikke skal sitte for mye.. jeg pleier å ha vogna attmed og bare løfte ham over i den, så bysser jeg litt og da sover han videre.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 18. oktober 2006 #7 Skrevet 18. oktober 2006 hvis du vipper setet bakover og støtter det opp med noen puter bak eller noe, slik hun ligger på ryggen, med beina mer i været.. hvis du skjønner? Må jo ta setet ut av bilen da! Da belastes jo ikke ryggen noe mere enn når hun ligger i senga ol.. var det en um ide kanskje?
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 18. oktober 2006 #8 Skrevet 18. oktober 2006 når han sovne i bil sete så får han sove der. æ trur nu di e snar å si ifra viss di har ondt nån plassa
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #9 Skrevet 18. oktober 2006 jeg vet jo at man ikke skal la små barn sitte slik i mange timer! men en time pluss/minus kan jeg aldri tenke meg er noe veldig farlig.. hvis man kjører langt med små barn så kan man jo heller ikke stoppe en gang i halvtimmen, da kommer man jo aldri frem!
Sessa ruger igjen... Skrevet 18. oktober 2006 #10 Skrevet 18. oktober 2006 ...jeg tror barna tåler mer enn vi tror, jeg. Men selvfølgelig bør man kanskje ikke gjøre dette til en vane. Frøkna sitter mye i vippestol eller på fanget. Liker ikke å ligge når hun er våken... Det kan da umulig være så farlig. Hvis vi prøver å legge henne bakover i fanget vårt, løfter hun hodet og prøver å sette seg opp (2 1/2 mnd gammel). Da gidder ikke jeg tvinge henne ned i ligge posisjon!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #11 Skrevet 18. oktober 2006 Det frarådes jo egentlig da... Men skjønner problemet. Er jo så godt når de endelig sover litt:) Vi var til kiropraktor med tulla vår, og hun var ganske "streng" på det. Ikke bare pga ryggen, men også fordi de ikke får strekt seg når de sitter sånn. Ser ihvertfall på snuppa her når hun blir tatt ut av bilsete at hun strekker seg veldig etterpå! Men om det er VELDIG farlig å sitte sånn i noen timer...det kan jeg ikke tro. Blir vel ikke så ofte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå