Gå til innhold

Grøt i 3mnd alderen?

To små, med øyne blå :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei "Tess & meg"

Du sier ingenting om hvor ofte hun våkner om natten. Jeg har en gutt selv som er snart 5 mnd og har har hatt problemer med at han våkner oftere og ofter om natten... Det begynte rundt 3mnd, før dette sov han opp til 7 timer i strekk. Etterhvert krevde han pupp opp til 5 ganger om natten og våknet i tillegg innimellom for å få smokk, så det ble ikke så mye søvn..

Vi begynte med grøt for ca 1 mnd siden, men jeg kan ikke si at jeg har merket noe kjempestore forandringer. Vi har kanskje hoppet over ett måltid og han får nå mat ca 3 - 4 ganger i løpet av natten.

Vi hadde en diskusjon på helsestasjonen om når man bør begynne med grøt og de sa at hvis de våkner 2-3 ganger om natten ser de det ikke som et problem, men mente at dette er helt vanlig i denne alderen. De mente derimot at 4-5 ganger i løpet av natten var for ofte og rådet meg derfor til å begynne med grøt. Dette både for lillegutt sin skyld og for min egen. De mente jeg ville gå på en smell hvis jeg ikke fikk nok søvn over så lang tid - og jeg må også si at tålmodigheten ikke alltid er til stedet etter de verste nettene.

Derfor vil jeg råde deg til å gjøre det du tror er riktig for dere. Er det virkelig et problem, eller bare en ønske om litt mer luksus..?

Håper det er forbigående - lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...