Gå til innhold

hvor tidlig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig synes dere det er hensiktsmessig å begynne med leggerutiner? Har hørt at de første ukene er det i hvertfall ikke noe poeng, at da må babyen få styre det selv, men når bør man begynne å legge de til fast klokkeslett for kvelden og når kan de begynne å lære seg å sovne selv, helst i egen seng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte ved 7-8 uker med rutiner litt etter litt,

og det har fungert veldig bra.

Mine to barn har alltid ligget i sin egen seng/vugge, dvs.

at helt fra de var nyfødt har jeg lagt de i bag/vugge/seng

for å sovne der. Tror du kommer langt med å være konsekvent.

Barn er jo vanedyr som oss voksne, men de kan lett bli vant til nye ting....kan bare ta litt tid og litt gråt må påregnes. Men bare vis at du er der og trøste så godt du kan, evt. gi smokk. Så vil det bli en "vane" for

han/henne å sovne av seg selv i egen seng!

Lykke til!

Skrevet

hei!

vi har en gutt på 5 1/2 uke, og vi startet med leggerutiner for ei drøy uke siden, og det funker så bra!Vi bader han i 7 tiden, gir han mat, synger og koser med han og legger han ned for å sove! da sovner han av seg selv (det gjør han ikke fullt så bra om dagen-da er han mye mer selskapssyk) og sover nå lengre og lengre! i natt sov han fra 20 til 02!det er vi veldig fornøyd med!:)

Jeg er så enig i det sleepy mom sier, at barn er vanedyr, og de kan læres til GODE og DÅRLIGE vaner fra tidlig av! Så ikke vær redd for å innføre gode vaner til babyen din allerede nå! Det vil vi tjene sånn på når de blir større!:)

Lykke til!

Skrevet

Hei!!

Vi startet også med leggerutiner fra han var bare noen uker gammel.(nå snart 12 uker)

Nå virker det desverre som om han ikke helt vil dette lenger, og griner når vi skal legge han ned i sengen. Men det er vel bare en periode og jeg har stor tro på at leggerutiner blir godt for både foreldre og barn etter hvert. Grining må en vel regne med!!

klokkeslettet varierer litt hos oss, men prøver å legge han mellom 19-21. Oftest er han stup trøtt i 19 tiden!!

Med rutiner vet babyen din etterhvert hva som skal skje, og finner lettere ro til natten!!! Håper jeg da!! hi hi!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...