Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte gir dere mat utenom mm til en på 6 mnd?

Jeg gir en porsjon grøt på dagen og vurderer å begynne med litt mat på kvelden også.

Hilsen oss!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir litt grøt på morgenen og på kvelden. Snuppa er ikke så veldig glad i grøt. Vil helst bare ha pupp. Skal begynne med litt middag også nu tenkte jeg. Hun er 6,5 mnd.

Skrevet

Vi begynte med fast føde når han var 5 mnd gammel. Da hadde han snudd døgnet ang mating, altså pupping på natten, og ikke noe konsentrasjon eller interesse for pupp på dagen.

Vi begynte med grøt morgenen når vi skulle venne han til fast føde. Så ga vi ham et grøtmåltid til på kvelden, ca en ukes tid etter. Så fikk han smake middag på dagtid, noe som også gikk ned på høykant, så når han var 6 mnd spiste han tre måltider + pupp sånn ca 3 - 4 ganger. (Han tar pupp når han er trøtt og skal sove eller når han våkner fra duppene på dagtid) Nå er han snart 7 mnd og vi har så smått begynt med en brødskive rundt 12 på dagen. Den går ned den også.

Vi har bare prøvd oss frem. Han er relativt stor og har et mye høyere aktivitetsnivå nå enn tidligere, så det er tydlig at han har behov for mer mat.

Skrevet

Oj brødskive allerede! Det skal jeg prøve også, virker som om alt går ned på høyant her og.

Skrevet

tulla blir 6 mnd på tirsdag...spiser halv porsjon maisgrøt om morgenen, halvt 6 mnd glass med middag, og en porsjon 6 mnd grøt på kvelden...i tilegg drikker hun noen dl med mme morgen,kveld og mellom måltidene:) glad i mat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...