Gå til innhold

Åh, jøye meg! Jeg trenger hjelp fra dere flinke jenter!!

Anbefalte innlegg

Oki.. Har ikm til søndag.. Er selvfølgelig veldig spent, og har sagt til meg selv: "ingen testing før mensen er uteblitt!!" Og har egentlig greid å være litt rolig. MEN så satt jeg her å titta, også tenkte jeg at sånn eltest, det er jo ikke å teste helt på ordentlig.. Jeg kjøpte noen over nett for en stund siden, men så har jeg ikke brukt noen, for er redd det vil gjøre oss ekstra stressa..

Her komer spørsmålet.. Greier ikke få ting ut på en helt fornuftig måte jeg, men.. -Kan man bruke el test som en slags graviditetstest??? Uten for perioden med el da selvfølgelig..!

Jeg testa og fikk positiv skjønner dere! Riktignok svakt, men helt klart en strek!

Hvis det stemmer at dette KAN bety at jeg er ... åh, tør ikke skrive det en gang.. Da skal jeg jaggu ta en riktig test på fredag morgen, eller kanskje før..!

Fortsetter under...

hei hei thea.

vet om flere som har testa med disseel testene noen dager før IKM, og sier at de skal gi riktige resultater.

skjønner ikke helt det jeg da, for de er vel ikke laga for i kikke etter hcg?

hadde venta til ett par dager over IKM jeg, og testet da. er så ofte man får neg.grav test før det. (så slipper du en skuffelse når du kanskje ikke trenger den) he he he.

Masse lykke til ja!!!

Kan bety at du er gravid. Graviditetshormonet ligner på LH som eggløsningstestene måler. Kan dermed gi strek på EL testen, men denne er ikke like sikker som en ordentlig grav test da den også kan skyldes små mengder LH i kroppen istedet......... men godt mulig at du er gravid, ville tatt en grav test jeg.- Tvi tvi

Annonse

Nei sorry...for at en eltest skal være gyldig i hele tatt ( i de fleste tilfeller) så skal begge strekene være LIKE STERKE.....eller sterkere....Det er nesten alltid en svak test på eltester.....

Så nei..du kan ikke stole på el test som graviditetstest.....Og de slår heller ikke ut på alle som er gravide...

Du får ta en vanlig test.....

Det kommer helt ann på hvor i syklusen du er. Jeg testa svakt positivt 3 dager før IKM. Og mensen kom.. Først så stiger el hormonet før el.. ¨så dabber det av etter el.. tar litt tid før det er helt vekk. ved Positv el test, så skal begge strekene være like tydelige.

Men du kan jo være gravid for det. Kan hende det er økende for din del:-)

lykke til!!

Hos meg slo EL-testen ut på graviditet et par dager før enn graviditetstesten. Etter EL så var det null utslag på teststreken, så da betydde ganske sterk test-strek graviditet for min del ca 10 dager etter EL.

Men som nevnt så kan det jo være rester av EL-hormon......

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...