Gå til innhold

Sorggruppe

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi er også invitert til sorggruppe om kort tid. Mistet i uke 20. Jeg var i tvil om jeg ville gå. Mannen min ringte sykehuset og fikk vite at det på samme gruppa kan være par som både har mistet halvveis i svangerskapet, rundt termin eller etter fødselen. Selv om vi synes vi har det vondt, vil jeg føle det som feil å sitte og gråte over vårt barn, sammen med par som kanskje mistet en baby som har levd flere uker. Kanskje de vil synes det er vanskelig å takle også? Likevel - jeg tror jeg angrer om jeg ikke går i alle fall første gang. Jeg har mye å si til de som orker å høre på. Føler at venner og familie ble fort "ferdige" med å høre på meg.

Takk for svar. Vi mistet i uke 20, nesten 21 også.

Vi fikk også vite at det skulle være par i "tilnærmet" lik situasjon som oss, men at det kunne være i alle faser. Dette gjorde meg også litt betenkt, men ønsker likevel å gi det en sjanse. Passer det ikke for oss, møter vi ikke opp flere ganger, noe sykehuset synes hørtes helt greit ut. Jeg gruer meg litt fordi jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å takle både andres historie og at jeg må fortelle min egen. Jeg kan fort brekke sammen i hikstegråt, noe jeg egentlig ikke ønsker å gjøre, ihvertfall ikke første gangen..

Hei! Trist å høre at dere har mistet. Vi mistet veslejenta vår i romjulen 2005. Da var jeg 21 uker på vei. Utrolig skjønn lita jente.

Vi har gått i sorggruppe. Var veldig i tvil om vi ville det, men tenkte som så at vi gir det en sjanse. Bedre å ta i mot all hjelp man kan få, slik at man ev. slipper å få det opp igjen seinere. Vi har vært og er veldig åpne om det i forhold til alle, så vi følte egentlig vi fikk nok hjelp sånn sett, men er for så vidt glad for at vi har gått i sorggruppe. Vår sorggruppe ble imidlertid veldig liten, da 3 av parene trakk seg en etter en.

Så det var bare oss og et par til, men til gjengjeld har vi fått veldig god kontakt med dette paret, og det synes vi er kjempe koselig.

Sånn vår sorggruppe har foregått, er at alle fortalte sin historie første gangen, en utrolig tøff opplevelse, men likevel godt... om det kan sies... Etter hvert har vi pratet rundt dette, om følelser i forb. med å se andre gravide mager og nyfødte babyer osv. Litt om hvordan venner og familie har taklet det, og stilt opp. Det er to jordmødre som har hatt gruppa vi gikk i.

Titter innom disse sidene i ny og ne, og tenkte jeg ville svare på dette innlegget da jeg har erfaring rundt det.

Håper dere kommer dere noenlunde greit gjennom dette. Glemmer gjør man aldri, og det skal man ikke heller.

Lykke til!

Klem fra meg

Annonse

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...