Gå til innhold

Tessa3 og Kjeiken + + +??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nett ein liten ting... Nokon av deko som har hatt nyrebekkenbetennelse? Har så sinnsjukt vondt i venstre hofte- øvre region.og det er ikkje ryggvondt eller bekkenløsning/låsning.... Ska og nemnast at eg kjenner det litt fram på sida, og kynnerne står i kø til tider. Og det er akkurat som om de sitter i langt og lenge etterpå. Tanken slo meg plutselig at det kan jo vere noko "gale"... Og det etter at legekontoret mitt stengte... typisk meg !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på dere jenter!!!

Så var jeg frisk igjen, men lillemor har fått omgangssyke og kasta opp over hele seg og pappan sin i natt.... begge måtte i dusjen, og jeg krøp på alle fire og vaska vegen mellom senga og badet... har med andre ord hatt en festlig natt... men det ble med den ene gangen, så håper det holder seg slik... ikke helt pigg i dag, men ikke så veldig syk heller... det er altså det værste når barna har omgangssyke... jenten min blir så redd når hun kaster opp, for jeg tror ikke hun skjønner helt hva som skjer, og så er det så ukontrollert at det blir spy overalt uansett nesten... nei, håper dere andre slipper denne runden, for det er noe som går for tiden...

Ellers har jeg som sakt praksis for tiden... det er i grunnen litt pes, for man må tenke over hva, hvordan og hvorfor man gjør ting hele tiden, og det er alltid noen som har deg i kikkerten... men dagene flyr i allefall, og det blir liten tid til andre ting enn skole... føler at jeg er litt skjermet fra omverdenen akkurat nå, for jeg er så opptatt av mitt... bare to uker igjen nå:) Det kjipe er at bilen har røket, men vi har vært så heldige å få låne en bil gratis av noen venner så jeg skal ikke klage... det er bare det at det er en litt annen standard enn hva jeg er vant til og jeg føler meg fryktlig utrygg uten airbag, abs og stålbjelker... men jeg kjører jo ikke så langt da, blir bare til og fra dagmamman og praksisskolen.. men fy så glad jeg er for at snøen er borte... jeg er nemlig heller ikke den tøffeste på vinterføre, så tvi tvi for at det holder seg slik til vi får bilen vår tilbake i allefall!!! (skal inn på verksted i morgen)

Kjeiken; du lurte på hvor jeg jobba. Jeg har en helgestilling i et bofellesskap og jobber med psykisk utviklingshemmede. i tillegg tar jeg ekstravakter i et annet bofellesskap, og jobber som vikarlærer på en skole! -har altså nok å henge fingrene i, men pengene kommer godt med da jeg kun har stipend og lån, og ingen har vel blitt rik på det tror jeg... (heldigvis bare halvannet år igjen nå....) i tillegg skal vi jo gifte oss i august, men fy så vanskelig det er å sette av penger til slikt.... har kjøpt kjolen, men ellers blir det dårlig med sparing... (og nå må vi ut med 20 000 - 25 000 i reperasjoner på bilen... hulk)

Tessa3: hvor er Valle? jeg har bodd i bergen i drøye 4 år nå, men må si jeg kan bli bedre på geografien....:)

Kjipt dette med kiloene, for det er så vanskelig å bli kvitt de etterpå... vel er de verd det, det er ikke det, men jeg synes det er så ubehagelig å veie så mye... tyter liksom ut over alt, og alle klær strammer.. og jeg nekter å være joggebukse-gravid denne gangen... jeg er så mye ute blant folk, at så lenge bekkenet og været tillater det, så skal jeg gå med høye hæler altså..... Var så lykkelig i går, for jeg har endelig funnet meg en gravid-bukse som sitter fint! har ikke kjøpt en eneste en før nå for jeg har rett og slett ikke funnet! men i går fant jeg altså, og så på h&m!

hadde besøk av noen venner i går, og venninna mi lurte på hva vi hadde kjøpt i farsdagsgave... det hadde gått meg hus forbi at det skulle være i dag, så i morges improviserte vi med hjemmelaga pakke og kort, kaffe på senga og noen kjekser vi fant i skuffa.... ble en koselig morgenstund, og jeg tenkte jeg skulle ringe min egen far og gratulere med dagen, samt beklage at det ikke kom noe i posten, men da jeg ringte kunne min mor fortelle at det var ikke i dag, men neste søndag.... :) Sånn går det når man ikke følger med:)

når er det dere andre har termin? har sikkert lest det en plass, men glemmer så mye... Jeg har 8.februar.

Ha en fortsatt fin søndag jenter!

Skrevet

Hei på dere! :)

Hvordan går det med dere alle sammen? Tusen takk for alle god-bedrings-og god tur-ønskene :) Jeg fikk ikke tid til å skrive inn her verken på fredag, eller lørdag før vi dro, det har vært travle dager, men ja, vi reiste til Oslo på julebordet! Det var et kjempedeilig avbrekk, herlig å bare være oss to og et par igjen, selv om vi óg savnet lille gullet vårt begge to... det var godt å komme hjem igjen... :)

Formen min er så som så, selve svangerskapet går fint, litt bekken-styr, men det er det jobben som gjør.... men halsen er ikke blitt noe særlig bedre, har gått over fra svelgbetennelse til hoste og kløe/irritasjon i halsen....jaja. Ellers er vi friske, og det er jeg sjeleglad for- så lenge det varer.....*krysser fingrene* Omgangssyken er virkelig ikke noe kjekt, nei!! HUFF! Må vi alle slippe unna det!!! Riktig god bedring til alle som trenger det, enten det er barn eller voksne!!! :)

Når det gjelder kiloene, så har jeg i begge svangerskap fått en veldig "fin" start; sinnssyk kvalme som har ført til oppkast i henholdsvis over 5 mnd. og 4,5 mnd. som igjen har gjort at jeg har fått litt "gratis" hjelp med kiloene.... Tatt av 6,5 kg begge gangene, sist la jeg på meg dem + 2,5 kg, og denne gangen har jeg til nå lagt på meg 4 kg ( ikke vært fullt like dårlig som sist denne gangen da....), så jeg har enda litt å gå på før jeg begynner å legge på meg på "ordentlig", liksom... Sånn i ettertid så er jeg faktisk gla for denne "hjelpen" med kiloene (-så lenge babyen har det bra selvfølgelig!!!) for jeg har alltid trodd jeg kom til å legge så sinnsykt på meg når jeg ble gravid... og vært så redd for å ikke klare å få de av igjen, men jeg veier mindre nå enn før jeg ble gravid første gang, så dette har jo bare vært en vinn-vinn situasjon, hehe.... Kan ikke klage på det :)

Såvidt jeg har fått med meg så ser terminlisten vår slik ut, tilgi meg hvis jeg tar feil :) :

Tessa3: 21.mars

Kjeiken: 14.februar

***Snart mamma til to***: 8.februar

og meg selv: 23.februar.

Stemte dette? Troooor det....? Oææh :)

Åh....Jeg må si jeg gleder meg bare mer og mer til babyen kommer etter som magen vokser nå, det blir så mye mer virkelig nå liksom, og det er så utrolig kjekt! :) Er så spent på å møte lille gutten vår, om han kommer til å ligne på storesøsteren sin, om han får kløft i haken, og lyst eller mørkt hår, (vi er begge mørke/uten krøller), men datteren vår har foreløpig lyst hår og krøller for det hadde pappaen da han var liten, og han har også kløft i haken. Det er så spennende.... alt er bare glede fremover; først jul, så nytt hus, og så kommer babyen (forhåpentligvis i den rekkefølgen hva angår de to siste, hehe....) Og så er jeg spent på at datteren vår skal treffe broren sin første gang..... veldig spent... åh, som jeg gleder meg!!! :) Vi virker veldig like her inne, ja- ser ut som vi alle har godt humør, beina på jorden, vi setter barn og familesamvær høyt og vi vet å sette pris på de små ting i livet og kose oss i hverdagen- så herlig! :)

Tror det var du som spurte ***Snart mamma til to***- om det nye huset vårt er stort/hvor stort? Til sammenligning så hadde vi tidligere en enebolig med utleiedel- den delen vi bodde på da var vel ca 80-90 km2, mens nå har vi kjøpt en del av en 2-mannsbolig, og vår del blir på 145/131 km2, så det blir jo himmelen i forskjell for oss iallefall :) Hvordan gikk det forresten på visning Kjeiken? Jeg blir så utrolig revet med på visning jeg- og så ser jeg et enormt potensiale i ALT- og det er jo kanskje ikke alltid like bra, hehe :)

Nei, dette ble jo fryktelig langt, og enda er det sikkert mye mer jeg skulle hatt med! Men, jeg skal tiiiidlig i seng idag, det ble sent igår, så jeg skal begynne å forberede meg.. og så er det på jobb igjen imorgen, akk... må innrømme jeg sliter litt med motivasjonen *hysj*..... ;) Forresten kjekt å få vite at det er neste søndag som er farsdag- hihi :) Ekstra koselig for pappaen det da, ***Snart mamma til to*** :)

Ha en fin-fin kveld alle sammen! :) Kjeiken, kjenner dessverre ikke til det du spurte om- hvordan går det med deg? Håper alle som er syk blir frisk veldig snart :)

Klem

Skrevet

Hei igjen =)

Ja, her var det litt lesestoff ein mandags formiddag!! Kjekt det =) Og så blir det jo til at eg vert sittende og humre litt over snartmamma som tok ein ekstra farsdag ;-) Eg begynte litt å lure om eg virkelig hadde tatt så feil, mne lo godt då eg skjønte at denne gang var det ikkje meg!! hihi... Forloveden din syntest nok det var ekstra stas !!

Så kjekt at de kom deko av gårde til Oslo, og fekk vere litt DE TO, aleine! Det er berre sunt det, både for deko og jenta!!Tenker ho koste seg med Mormor heile helga, og led nok ingen nød.... Me har sendt guttungen til Hardanger som langhelger kvar juli, og tatt oss ein storbyferie! Skikkelig herlig =)

Var som sagt på visning i helga ja. Megler ringte i stad, og då låg budet på over 1,9, og så flott og bra syntest ikkje me huset var. Dette var ein ny og innflytningsklar tomannsbolig på Hagavik. Var liksom nokon ting som kunne vore annleis. For eksempel var det ikkje stort med bodplass, og det trenger ein når ein har barn, og bil!! men området er flott, så me håper å koma over et kupp der ute om ikkje lenge. Men... skal innrømme me har begynt å sjå på byggesett og tomter... Til tross for at eg kunne tenkt meg å flytte herfrå ti babyen kjeme. Om ikkje, så i alle fall til sommaren!

Som deg heldig mamma, så har spenningen, nysgjerrigheten og gleden over den komande babyen virkelig begynt å koma fram her i huset og. No har me liksom begynt å tenke på kva me trenger av utstyr, kva me skal velge, og ser for oss den lille som ligger i armene våre og sover søtt, eller ser oppå oss og litt etter liltt smiler til oss =) Nei, det er virkelig herlig =) Og eg føler meg så utrulig heldig!!!

Nei, no skal eg skylle ut denne hårkuren eg sitter med, og finne meg litt lunsj!! Til tross for de vemmelige kiloene våre, så må me jo ha mat!!Og eg trøster meg med at de SKAL vekk etterpå, og både plan og strategi for å nå målet mitt er klar ;-) Ja, det blir tøft, men hei jenter, me klarer dette!!!!

ha ein super fin dag =)

PS: Trur ikkje det var nyrebekkenbetennelse... Las meg nesten sjuk, for det var så innmari vondt. Det er mest sannsynlig eine hovedmuskelen i ryggen som har låst seg, og går i krampe. Så no strekker eg ut, om ein kan sei det slik, fleire gonger daglig, før magen blir for stor og eg ikkje treffer muskelen. Eg sette så stor pris på å ikkje vere sengeliggende med bekkenløsning, så når eg no kan gjere noko med smertene for å få de bort, og nesten fungere som "normalt", så er det verdt å krype ned på golvet og finne de utruligste stillinger for å treffe PUNKTET... Er litt bedre i dag enn eg har vore =)

Klem

Skrevet

Heisann!!!!

No ska eg sei tråden vår hadde kome langt uti reka her!!! På tideå dytte den opp litt.... Tyder vel berre på at alle har hatt ei travel veke og helg, enten med det eine eller det andre? Går det bra med deko alle, og dekan familie?

Her er det lite nytt. Alt som normalt med mage og nurk, og me e alle friske i heimen. Eg begynne kjenne forkjølelsestendenser her, men håper på å få holde det nokolunde i sjakk!

Me har hatt besøk av mine foreldre i helga, og det har vore veldig koselig =) Kost oss med papirfly, god mat og drikke, farsdagskake, og litt shopping. Er no so og sei ferdig med julehandelen =) Og det er herlig det!! Orker ikkje tanken på å tusle rundt på f.eks lagunen i desember. Tyngre er eg (me) då, og all den køen... huff og huff... Eg er nemlig ikkje skapt til å stå i kø, eller bli ekspedert av sure ekspeditører som ikkje har tid til nokon av sine kunder, og som er utslitne etter alt mas og pes i julestrida! I tillegg må ein gjerne stå i bilkø, og leite vel og lenge etter ein parkeringsplass! Det er det som er kjipt med jula! Men, då er det godt å vite at alle mine ærend så og sei er unnagjort!!

Begynner å sjå fram til julekakebaking og pynting til jul no... Bedre å sitte heime i ruskaveret og bake pepperkaker,mens alle andre er ute og kaver med julegavene!!!

Har de elles gjort nokon innkjøp til de små nurkenes ankomst? Her har me begynt å tenke litt på kva me trenger, som me ikkje har. Det er jo ikkje so mykje, men litt blir det jo! Må vel ha litt strømpebukser og ullbodyer, og ein varm dress. Er litt anna årstid no enn då guttungen vart født... han er født i juni! Bilstol må me ha og, men elles har me alt i brukande tilstand! Og dill som vaskekluter og gulpekluter!

Nærme seg tredje trimester på oss, og det er vel normalt begynne å tenke på innkjøpene då!

Vel, no ska eg kose meg med ein kopp te i fred og ro, før eg tar kvelden! Blir tidlig i dag kjenner eg...

Håper det står bra til med deko alle tre!! Håper på at de snart kjeme ein tur innom her og seie hei!!

Ha ein fin søndagskveld =)

Klem

Skrevet

Hei og go'mandags-morgen alle sammen! :o)

Gurimalla Kjeiken, så kjekt at du leitet fram tråden vår- har ikke sett den på noen dager nei, og det blir liksom så ekstra "tiltak" og tar sånn ekstra tid å begynne å lete.... så man tenker at man tar det en annen dag.... jeg er veldig gla for at du fant den igjen! :)

Ja, det er ikke mye vi har sett til hverandre i det siste her inne- det går i ett her hos oss, er så utrolig sliten når kvelden kommer at jeg gjerne legger meg før 21.30... Vi har det ellers fint, litt sykdom i helgen på lille jenten, men ser ut som hun er fin igjen idag, heldigvis.

Så koselig å få mammen og pappen på besøk i helgen da, Kjeiken- og så heldig du er som er ferdig med julepresangene! Vi er godt i gang, så jeg tror ikke det skal bli noe stress med dem vi har igjen, det blir nok bare koselig :) Jeg gleeeeeeeeeeder meg sånn til jul!! :)

Denne helgen som kommer er den eneste helgen før jul hvor vi IKKE har noen planer av noe slag; ellers er det julebord med begges jobber, (på jobben min har vi 2 avd.- det julebordet vi hadde i Oslo var med begge avd.- mens neste er med kun oss her på avd. i Bergen :)) med familien, med venner, og juleverksted, og så skal vi i dåp i slutten av mnd. Tiden går jammen fort fremover nå- ikke så lenge til vi er over i 3.trimester, nei :) Plutselig er julekvelden her, og så er vi med ett kommet inn i 2007 :)

Har ikke kjøpt noe til denne babyen enda, vi har egentlig alt vi trenger siden jenten vår enda er så liten, og det er jo på en måte veldig greit. Men samtidig så er det jo såå koselig å shoppe sånne baby-ting & tang også :) Jo, har forresten kjøpt én ting- en Bamse guttebody til når han blir litt større :) Ellers må vi kjøpe litt gutte-klær, og mer ull-klær, for som du også sa, Kjeiken, så er også jenten vår født på sommerstid, i juli, og derfor har vi ikke noe ull etter henne som baby. Så litt baby-shopping blir det jo heldigvis :)

Hvordan går det med dere andre da? :) Jeg lovet meg selv at jeg ikke skulle skrive så mye denne gangen... Jeg prøvde iallefall, hehe.... :) Ønsker dere alle en kjempefin mandag, håper alle er friske og har det bra, og at vi snakkes snart! :)

Klemmer

Skrevet

PS: Vi har mest sannsynlig funnet og blitt enige om NAVN på gutten vår!! :) Såå gøy! Men ingen, ikke engang familien, får vite hva det blir før han er født, for vi må jo se om det passer til ham :)

Og idag er det forresten 102 dager igjen til jeg har termin! Må si det idag, for om 2 dager glemmer jeg det kanskje.... :)

Klem igjen

Skrevet

Hei på dere alle sammen en forblåst mandag morgen!...og de hjerteligste gratulasjoner til alle pappaene sin vel overståtte dag :-)

JA Kjeiken helt enig med deg at det har gått litt lang tid siden sist nå, så jeg måtte sette meg ned og skrive noen ord nå (samvittigheten som kaller kanskje)!

Godt å høre at du har det bra. Hvordan er det med forkjølelsen og ryggen nå da? Håper du er bedre :-)

Her går alt fint og som vanlig med oss alle sammen. Jeg er hjemme på andre uken nå pga dette med hjertebanken. Var hos jordmor forrige uke og måtte ta en haug med prøver (bl.a. blodtrykk mange ganger, EKG og annet jeg ikke vet hva heter)...Ble automatisk sykemeldt en uke og skal på ny kontroll i morgen. Disse kraftige bankene kommer i bølger og det kjente jordmoren når hun lyttet. Det som da skjedde var at pulsen gikk frem og tilbake mellom 100 og 50 pr.min, noe hun ikke synes var noe riktig! Det er jo både for høyt og for lavt! Håper det er bedre i morgen på kontrollen, men jeg har det jo enda så det er vel å håpe for mye. Er litt bekymret for at det kan være begynnende sv.forgiftning, så derfor har jeg vært veldig flink til å ta det med ro. Ujevn puls, høyt blodtrykk og hodeverk er jo ikke akkurat symptomer å spøke med fikk jeg beskjed om!!

Vel vel, det var en liten tilstandsrapport fra denne gravide (som også har lagt med influensa - jippi :-) ) utenom dette storkoser jeg meg med magen og gleder meg bare mer og mer til hun kommer ut til oss.

Det er sant som du sier Kjeiken at tredje trimester ligger rett foran oss, vel det er nærmere for dere andre enn for meg da...Men men...ut ifra mine beregninger så kommer tulla før ul-terminen (jeg får den ikke helt til å stemme). Den ble jo satt en hel måned tilbake, pluss at SF-målet tilsvarer nærmere 21.feb enn 21.mars! Time will show :-) :-)

Ellesr så har vi pratet mye om hva som må kjøpes av utstyr, men ikke kjøpt enda. Det eneste er litt klær og sengetøy/tepper...Må jo ha litt i skapet til å se på innimellom :-) Har funnet vogn, men haster ikke med å få den i hus enda. Både seng og vugge (til å ha i stuen) skal min kjære lage selv har han funnet ut, så det gleder jeg meg veldig til. GOdt med en ekte "handy-man" i hus :-) Vi har også funnet bilstol, men den kommer ikke i hus før lille jento skal hjem fra KK. Mannen min jobber et sted hvor bl.a. sånt selges, så den er bestillt :-)

Nei nå tror jeg at jeg skal finne meg en kopp med noe varmt å drikke og Sudoku/Kakuro-boken min, og legge meg på sofaen med pleddet på. Litt veksling fra strikketøyet :-)

Håper dere alle har det bra og koser dere med alle deres og selvfølgelig magene!!!

Ha en strålende dag :-)

Åååå det er så fantastisk herlig å være gravid (måtte bare) !!

Klemmer

Skrevet

Heisann jenter =)

Så utrulig kjekt å lese innlegga dekans!!! Vart i bedre humør med ein gong!! Så takk ska de ha =) Og Heldigmamma; berre koselig med lange innlegg!!! Godt å høyre at det går bra med deko! Men, det er no litt ekkelt med den hjertebanken din tessa3!!! Håper de finn utav det snart, og at det ikkje er noko alvorlig!

Blir nokon spennande månader for deg tessa3, over nyttår da!! Et spenn på ein mnd er ganske mykje det når ein er gravid!! I alle fall når ein begynner å bli ei av å vere tung, og ikkje sove godt om nettene... Blei sjølv satt tilbake 14 dager, 10 dager etter egen berekning, så veit no ikkje heilt.. Men, er vel best å ta utganspunkt i UL termin, så ikkje ventetida blir altfor lang. I tilfelle ein går over tida tenker eg...

Huff kor det regner i dag!!! Blir nok innedag på meg i dag... Ikkje heilt frisk (kvalm og forkjøla, med litt feber). Tenkte kanskje eg sku lage litt trolldeig no, så kan guttungen og meg ha litt verkstad etter middag i dag. Han vart underholdt og leika med i heila helga, av både besteforeldre, tante og oss, så trur han syntes det var litt godt å sitte på rommet sitt i fred og ro og plukke med ting. Fant i alle fall roen der i går då alle var reist!

Kordan går det med bilen din snartmamma? Her har me endelig fått skifta eine bremsekalipperen, og lagt om til vinterdekk. No gjenstår kun kalipper på høgre side bak, og håndbrekkvaier. Spart nokon kroner på å kjøpe gjennom et bilopphuggeri. Blir nesten dårli berre ved tanken på kor mykje de sku ha på Kverneland!! Har spart rundt 10-12000 på å ta det sjølv!!

Vel, de må ha ein herlig regnfull mandag jenter, og kos deko med magene dekan!!

Skrevet

Hei på dere jenter!

Internett har vært så ustabilt hos oss i det siste, så jeg har såvidt vært på nett den siste tiden... og så er jeg helt i min egen verden nå som jeg er i praksis og greier... bare en uke igjen nå, så er jeg ferdig!

Bilen står fremdeles.... var å skulle hente den på verkstedet på fredag for de ringte og sa den var klar.... men neida, da jeg skulle vri om nøkkelen var det ingen reaksjon... burde være ganske flaue de på verkstedet altså.... så vi forlot bilen og håper på å få den igjen i løpet av uka! Bare vinterdekk som mangler nå!

Ekkelt at du skal være plaget av hjertebank, Tessa3! Men godt at du har kommet deg til legen, for da får du i allefall oppfølging! -De er jo veldig flinke da!

Åh, som jeg misunner deg Kjeiken som har hatt mamma&pappa-besøk i helga!! Jeg ser mine så altfor sjeldent.. Vi var hjemme i sommer, og da var det 10 mnd siden sist vi var hjemme, og nå skal vi ikke hjem før i juli/august når vi skal gifte oss... foreldrene mine er ikke de som reiser mest, så de kommer nok ikke hit noe før sommeren de heller... ser ikke svigers så ofte heller, så det er faktisk ganske stusselig! -Men tipper svigers tar turen når lillemor melder sin ankomst!

Jeg skal forresten over på 3.trimester i morgen jeg..... begynner på uke 29 da! tiden flyr! Orker nesten ikke tenke på at magen skal bli større, for jeg synes den er mer enn stor nok som den er! Kjempekos å kjenne sparkene og at hun lever inni magen min, men fy søren så tungt å bøye seg i gulvet noe en gjerne gjør noen ganger for dag..... :)

nei, nå får jeg være litt sosial med familien!

Ha en fin kveld!

Skrevet

Hei alle sammen! :)

Hvordan går det med dere? Bedre med deg tessa3?- huff, høres ikke noe kjekt ut med den hjertebanken- det er bra du får tatt det med ro og slapper av! Håper det roer seg/går ned til normalt nivå snart! Du da kjeiken- er du frisk- leste noe om rygg og forkjølelse? Og ***Snart mamma til 2***- alle friske hos dere? Her har vi hatt omgangssyken i tur og orden... det var virkelig fælt... synes det er rart at babyen kan være helt frisk i en så syk kropp... men nå er det verste over, og jeg skal på jobb igjen imorgen, etter å ha vært hjemme i 2 dager. Jeg har ellers aldri tenkt over før nå etter jeg fikk barn hvor mye sykdom det faktisk er i vinterhalvåret!

Huff, å reparere bil er noe herk- det kan fort koste skjorten av deg hvis du ikke undersøker litt på forhånd.... forresten- det kan det jo gjøre uansett... huff og huff- lykke til med bilene deres! :)

Gratulerer med 3.trimester ***Snart mamma til 2***!! Deilig det da! Jeg visste forresten ikke at du også venter jente, det gjør jo tessa3 også- gratulerer! :) Da venter vi foreløpig 2 jenter og 1 gutt her, spennende å se hva du får kjeiken! :) Det er jo veldig gøy å ikke vite det også! Jeg klarte det bare ikke denne gangen :) Jeg synes dette svangerskapet går sååå mye treigere enn forrige! Når jeg tenker på at det er 3 mnd igjen til lillegutt blir født, så virker det kjeeempelenge, men hvis jeg snur på det og tenker på at det er 3 mnd til den lille jenten vår skal bli storesøster, så er det plutselig ikke lenge til i det hele tatt... :)

Idag har jeg 100 dager til termin! Ser alle skriver det på sidene her når de har 100 dager igjen...

Nei, nå skal jeg ta en dusj, og bare slappe av til jeg skal legge meg om ikke så lenge. Håper dere alle har det bra og koser dere- ha en fortsatt fin onsdagskveld alle sammen! :)

Klem

Skrevet

God kveld medgravide borgere!!!

Så kjekt å høyre frå deko alle =) Rart med det, men til tross for sjukdommer av ulike slag, og travle dager, er me fortsatt ved mot, og gler oss over den voksende magen! Er enig med deg heldig mamma, det er liksom både lenge til og kort tid til babyene våre ankommer vår lille verden!! Følte ein god periode at tida stod stille, og at eg ikkje nærma meg de 100 dagene (Gratulere Heldig mamma) som alle jubler over her inne. Men, plutselig var det 100, og no er det 90.... synes vekene går kjempefort! Og så er det så vanvittig herlig å vere så "sprek", at eg synes tilværelsen er heilt topp. Ved å ha et tidligere svangerskap fyllt med det eine etter dete andre av plager, og ein kvardag som bestod av sofaen, krykkene om eg sku noko, og senga- aleina, så svever eg no. Å forts klare å gå uten konstante smerter, og klare handle og lage mat sjølv, i tillegg til å ta meg av sønnen min, er noko eg ikkje såg for meg for nokon mnder sidan. Setter veldig pris på det, og nyter det! Men, skal selvfølgelig høyre på kroppen no om dagene, for sliten blir eg jammen meg ved å kun vere husmor av yrke!! Beundre deko som er i full jobb, og studerer, i tillegg til å vere mamma, og stelle i heimen.

Ang ryggen, så har eg klart å kvitte meg med den muskelkrampen eg sleit med. Det var virkelig heilt grusomt!! Men, tøydde og strekkte godt fleire gonger daglig, og slappa mykje av, og no er den borte vekk. *tre bank i bordet*.... Men, trur det er viktig at me strekker litt ut, og ruller litt på fot og armledd kvar dag. Stivner liksom så fort, og om eg ikkje strekker ut i beina i løpet av ein dag og to, så kjem de berømte krampene i leggen om nettene...

Godt å høyre de er friske igjen etter omgangssjuka heldig mamma!! Har forstått det slik at det er noko som går for tida! Men det er lite kjekt når det står på!! Var nokon skumle skittbleier her i huset i stad og, men får inderlig håpe me slepp det.. Hugser han fekk det i fjor på denne tida, og sofaen (tøysofa....) var full av dritt..... huff... vil ikkje tenke på det ein gong... hehe...

Kordan gjekk det på kontroll i dag tessa3??? Har tenkt litt på deg i dag, og lurer på kva dette kan vere...

Det hadde vore kjekt om me hadde funnet ein dag som passer for alle fire, å treffes. Så får me et ansikt å sette til namnene her inne, og et "skikkelig" namn.. Kanskje det beste er ei helg, sidan de jobber så mykje de andre?

Vel, no skal eg finne meg litt julebrød med brunost på, og slappe av litt på sofaen før eg legger meg. Er rimelig trøtt i dag.... Og sambo er i Oslo på jobb, så har ingen å vere sosial med heller!!

Ha ein flott kveld =)

Skrevet

Hei hei alle sammen og riktig god fredag...

...ååå så godt å høre at alle er friske og har det bra igjen. Ikke kjekt med all sykdom som har regjert hos oss alle den siste tiden.

Fant linken vår laaaangt bak og måtte dra den frem igjen!

Takker for all omtanke :-)

Det går litt bedre nå, men det er nok fordi at jeg er hjemme og tar det med ro. Var på kontroll og tok igjen mange prøver (skal ringe og få svar etterpå!!). Legen min var litt bekymret for at det kan ha noe med hjertet mitt å gjøre, så jeg er litt i tenkeboksen om dagen...Litt i ørske kan du si!! Men håper på det beste :-) Skal ikke tilbake i full jobb resten av svangerskapet fikk jeg beskjed om. Må ta det en del med ro så ikke blodtrykket blir for høyt. Ønsker ikke akkurat at det skal bli sv.forgiftning ut av det!!

Krysser fingre og tær, så går det så fint så..he he :-) :-)

Ellers så må jeg bare fortelle at jeg hadde ene kusinen min på besøk i går. Hun har termin om 17 dager..En ting er å kjenne på min egen mage og bevegelsene, men når jeg kjente på hennes mage var det noe HELT ANNET!!! Var helt fantastisk å kjenne på :-) Så nå gleder jeg meg bare enda mer!! Og ut i fra hva dere skriver så henger dere med på den ja :-)

Gratulerer forresten til alle dere som har kommet ned i to-siffret tall :-)

Jeg har idag 124 dager igjen...men kommer hakk i hæl :-)

Nei, nå må jeg få stelt meg og komme meg ut og handle til helgen. Godt å få gjort det mens ungene er på skolen. De skal til faren i helgen, så da blir det kvalitetshelg med bare meg og denne kommende pappaen i hus :-)

Dere må ha en strålende helg alle sammen og kose dere med mann og barn...og selvsagt magene :-)

Klemmer fra

Skrevet

Tjohei og riktig god fredag til alle sammen fra meg også! :)

Guuuuri, det er så deilig at det er fredag og helg nå! Det beste med å begynne å jobbe igjen er at jeg har fått igjen den fantastisk deilige helgefølelsen!! :) (OGSÅ lønningen selvfølgelig, hehe….)

Godt å høre at du er litt bedre tessa3! Det er skummelt hvis det har noe med hjertet å gjøre, så jeg skjønner godt at du er tankefull for tiden- men så lenge du er flink å ta det med ro og slappe av og heller ikke skal tilbake i full jobb, så er jo det veldig bra :) Håper prøvene er fine :)

Nå har jeg 2 ganger begynt på og skrevet innlegg her, 1 i går og 1 i dag… prøver å få skrevet i stille perioder mens jeg er på jobb, men det ser jeg nå at er jo bare til å gi opp…. I går ble jeg kastet ut fordi det tok for lang tid fra jeg skrev innlegget til jeg trykket ”lagre” (akkurat da jeg hadde trykket lagre så kom det en sånn fin melding: ”Logg inn hvis du ønsker å skrive innlegg”… aargh, jaja… Og isted så klikket jeg meg ut ved en feil i full fart… Nok om det. Så denne gangen skriver jeg i vanlig mail og limer det inn etterpå- HA! ;)

Høres ut som vi alle er friske- dvs. fri for sykdommer som stort sett hører denne årstiden til nå ja- la oss håpe det holder seg sånn en goood stund fremover!!! ”Kryss i taket* :) Når det gjelder det med leggkramper så har min mor også det innimellom av en eller annen grunn. Hun har fått tips om å knyte en ulltråd rundt hver ankel og sove med om natten- og iflg. henne så hjelper det visst…. Tihi! ;) Tror dere på sånne kjerringråd? Vet ikke jeg men det skader jo ikke å prøve heller…

Jeg ble så ”misunnelig” da jeg leste om julebrødet til kjeiken…. :) Visste ikke at det var kommet, tror jammen jeg må ut og kjøpe julebrød i dag, eller i morgen- NAM! Alt som har med julen å gjøre er jo så gøy :) Jeg var ute i lunsjen og fant kalender-gaver til julekalenderen vi skal ha her på jobb :) Det var vel meg som innførte dét, ja :)

Jeg er med på å treffes snart, så gøy at du tok det opp kjeiken! :) Det blir koselig! :) Om det er helg eller ukedag er det samme for meg, jeg jobber normalt til 16.30 hver dag, men kan avspasere når det trengs, og kan få ordnet meg ellers også. Hva sier dere andre? Tror noen må kanskje bare hoppe i det og foreslå tid og sted, så vi får begynt å diskutere det på en måte? :) Jeg er åpen for ”når som helst” jeg!

I dag skal jeg gå fra jobb kl. 15.00 så det skal bli deilig- vi har hatt ”våkenatt” i natt- igjen…. Det hender at Lille Trollet vårt våkner midt på natten og ikke vil sove mer- ergo skal ikke pappa eller mamma få sove heller… det er et sirkus aldeles. Det er ”rimelig” slitsomt når man skal tidlig opp og på jobb kan man si… og i tillegg er gravid. Ser virkelig frem til å gå ut i permisjon igjen… det var tyngre enn jeg trodde å begynne å jobbe igjen som gravid. Jeg gleder meg sånn til å bare kose meg med babyen, lille gullet/trollet (alt etter som…) og familen i det nye huset! :)

Nå må jeg purre noen betalinger her, så vi får heller snakkes- snart håper jeg! Ønsker dere alle en strålende fin fredag og en kjempedeilig helg!! Kos dere masse, det skal vi! :)

Klemmer

Skrevet

Hei hei!!

Fy for et vær det er i dag her i Bergen!! -Nå skal vi endelig få ut fingeren og få lagt på vinterdekk på bilen, for nå tror jeg ikke det er lenge før vi trenger de! Vinteren her i Bergen er uansett så ustabil, at det er bare til å pelle seg på dekk-butikken fort som f! Fikk bilen igjen på onsdag, og det er bare helt fantastisk deilig å ha den tilbake! (Men det svir godt i pengepungen, 14 000 kroner fattigere, selv om vi har sluppet unna med halvparten av de antatte utgiftene!)

Så bra at dere er friske igjen etter omgangssyke, Heldig-mamma!! Var bare jenten vår som ble syk nå da vi hadde det, og det ble med den ene gangen hun kasta opp! Jeg er heldigvis veldig motstandsdyktig mot slike sykdommer og slipper som regel unna, men blir til gjengjeld helt forferdelig syk når jeg først blir syk, og da greier jeg ikke ta vare på meg selv engang.

Krysser fingre for at hjertebanken går over hos deg, tessa3! Du får ta godt vare på deg selv og lytte til kroppen din!

Du skrev at du syntes det var så deilig å være frisk, Kjeiken! -Enig med deg! Jeg er i uke 29 nå, og jeg må si jeg føler meg helt fin! Det eneste er at jeg er opptatt med så mye for tiden, og har så mye annet å tenke på, at jeg nesten glemmer at jeg er gravid! -Og jeg har termin om 2 1/2 måned! Blr nesten litt redd for at jeg ikke skal være helt forberedt på at det faktisk kommer en liten baby snart..

Jeg har hatt noen ekle opplevelser med at jeg blir så fryktelig svimmel... Føles som å være på en skikkelig snurr, og det er ikke noe morsomt! Senest i går sto jeg over middagen, og måtte bare slå av komfyren og ringe mannen min for at han skulle komme hjem, og det gikk ikke over på flere timer... Har hatt det et par ganger før der jeg våknet midt på natten av at rommet gikk helt rundt, og jeg var i sånn ekkel form hele dagen etter.. Utrolig ekkelt.. Noen andre som er plaget med det? Jeg var hos legen sist og fikk sjekket ballansen, men han fant ingenting galt! Er så redd for å bli svimmel når jeg kjører bil eller noe... kjempeekkelt! Skal til legen på mandag til kontroll, så jeg får nevne det da....

Ellers så hadde jeg min siste dag i praksis i går!! Jippi -tilbake til hverdagen! Nå kan jeg være mer sosial, så jeg er gjerne med på å treffe dere en dag! Jeg og kjeiken har avtalt å kanskje møtes på ablegøyer på mandag! Er det noen av dere andre som har lyst å bli med, så hadde det vært kjempekoselig! Litt greit å dra en ukedag i stedet for helg, for da er det litt roligere og lettere å holde styr på småtassene!

Ha en super helg jenter, så håper jeg vi sees snart!

Stor klem

Skrevet

Gomorgen jenter!

Ja, jøje meg for et vær vi har hatt i det siste- snakk om ekstremvær vil jeg si! Holdt på å blåse bort da jeg gikk til bussen idag!

Dette blir ikke så langt, er på jobb, tenkte bare jeg skulle "dra frem tråden" litt, for den forsvinner jo fortere og fortere bakover i rekken!

Håper alle har hatt en fin helg, vi har hatt sykdom igjen vi da..... feber på lille gullet hele helgen, så der gikk dén juleshoppingen i vasken, men, men..... kjedelig var det, hun har vært mye syk siden hun begynte i barnehagen..... huff..... får litt dårlig samvitttighet for å ha latt henne begynne i bhg. når hun er så liten..... :/

Dessverre, jeg vet ikke hva det kan være for noe ***Snart mamma til to***- høres ikke bra ut, skjønner godt at det må være ekkelt- du må ha lykke til på kontrollen idag, jeg håper de finner ut av det- keep us posted! :) Enig med deg i det med å være/ikke være helt forberedt på babyens ankomst- denne gangen har jeg knapt tid til å tenke på at jeg er gravid, mens forrige svangerskap var det det eneste jeg gjorde! :) Og så plutselig har vi en baby i hendene- nesten, hehe :)

Ha en fin fin mandag alle sammen, håper alt er bra med dere, familien og med mage-babyene :)

Klem

Skrevet

God morgen til dere alle!

Huff for et vær!! Kjørte jenten min ned til bussen i morges når hun skulle på skolen, og var sikker på at alle ungene som stod og ventet der skulle blåse vekk. Kjente til og med at bilen nesten lettet!

Godt å være inne da :-)

Ja her og er sykdom i hus igjen. Har en gutt som må holde sengen i dag. Så typisk når jeg egentlig skulle tilbake i 50% etter to uker hjemme!! Jaja :-) Får vondt av alle disse små som må lide seg gjennom vinteren... Men sånn er det nå bare!

God bedring videre til dere alle :-)

Snart mamma til to - ikke kjekt det med svimmelheten din. Det er mye forskjellig det kan være, alt fra for lite væskeinntak til sykdom. Jeg har vært plaget med det i snart 6 år, og fikk i fjor diagnosen Meniere (en blanding av svimmelhet, tinnitus/øresus på ene siden med hørselstap og migrene). Håper ikke det gjelder deg og, og at du snart blir bra. Det vanligste er jo krystaller i indre øret som er i ubalanse eller virus på balanse-nerven. Forstår deg godt ang det å være redd for å kjøre bil. Ikke gjør det de dagene du føler deg dårlig og svimmel. Lykke til hos legen :-)

Ellers så var jeg på jule-shopping på lørdag og fikk unna 11 av nesten 30 gaver :-) Kikket på til de som gjenstår, så nå er listen ferdig og klar... Regner med at jeg tar meg en kveldstur en dag i uken og gjør meg ferdig. Har store intensjoner om å bare nyte jule-forberedelser i desember :-)

Nei, jeg får vel pleie min syke gode gutt litt og få han til å sove litt...Så er det å ta fatt på litt husarbeid!

Ha en fin fin dag :-)

Klemmer

Skrevet

God morgen Ladies =)

Huff som det blåser ute!!! Og det er meldt verre til i morgon.... Det er jo kos å sitte inne og da, men det kan jo bli litt kjedelig ein heil dag... I alle fall for turboen min.. Hehe.. Godt me har avtale om playdate på ablegøyer ***Snart mamma til to***. Må gjerne bli med de andre og om de ynskje det!

Kordan har de ehatt det i helga da? Forstår det var feber og innedager for deg Heldig Mamma!! Det er noko med det å begynne i barnehage ja. Blir meir utsatt for all smitte da. Og når me ser på ungene når de leiker, så kan me forstå kvifor de blir smitta... Biter på samme leiker f.eks....

Me har kun vore heime og ikkje gjort noko spesielt denne helga. Deilig ikkje ha planer for kvar ei helg! Lørdag gjorde me nokon ærender, og var på ablegøyer. Søndag blei det skrudd på bil heile dagen, med unntak av små pauser. Guttungen og meg var ute på tur med lånt hund, og det var jo stas da... Naboene har 5 hunder eller noko slikt, i tillegg til at de passer nokon (kennel). Etterpå vart me invitert inn på kakao og mandariner. det var jammen koselig =)

Du sa det gjekk bra på kontroll ***snart mamma til to***. men kva sa legen til den svimmelheten din? Hørtes lite kjekt ut. Og at du våkner på natta av at rommet går rundt da... huff og huff... Har vore mykje svimmel, og ofte blodtrykksfall, men ikkje noko som likner det du beskriver! I alle fall ikkje i så sterk grad! Håper det blir bedre!!!

Kordan står dete til memd deg da tessa3? Fått slappa skikkelig godt av i helga, med "barnefri" og greier? Håepr det står bra til med helsa di. Bra du er flink og høyrer på kva kroppen forteller deg =)

Elles har eg et forslag om å treffes torsdagskvelden? Passer det for deko alle? Om so, nokon forslag til kor me skal treffes? So vidt eg har forstått det, befinner me oss i fana, bergen vest, og melkeplassen. Kan Egons på lagunen vere et alternativ? Eller skal me somle oss inn til sentrum på ein kafé der? Eg er åpen for det meste!!

Huff, i dag fant Guttungen ut at han ville stå opp kl 5... det var litt vel tidlig synes eg... Er fortsatt natt da, i mine auger... Så no skal det bli godt med ein time og to på puta!! Sovner vel tidlig i dag han da...Vel, da får de ha ein forblåst fin mandag =)

Klem

Skrevet

Hei jenter!!

I dag har jeg hatt en supereffektiv dag! Vært på kontroll, ikea, brudesalong handlet matvarer osv! Kanonfornøyd med egen innsats!!

Angående kontrolltimen i dag, så var alt bra med lillemor! Jeg nevnte dette med svimmelheten, men lengen min sa at så lenge dette ikke var noe som hang ved, så var det nok ikke noe alvorlig! Velger å tro på han jeg, og jeg har ikke hatt noe mer siden fredag, så jeg satser på at det var noe forbigående!

Jeg er med på torsdag! Har bil igjen, så jeg er kjempeflexi på hvor vi drar!

Å, så kjedelig at jenten din er syk igjen, Heldig-mamma... hvor gammel var det hun var igjen? Nå er riktignok ikke min datter i barnehage, men hos dagmamma, men det er endel andre barn der så hun var ofte syk da hun var yngre, men hvis det kan være til trøst, så virker det som om de ikke blir fullt så ofte syk, og i så fall syk på en annen måte etter at de har gått en stund til barnepass! -Min jente blir ikke så fryktelig syk nå som hun ble før, og hun kommer seg igjen ganske kjapt etterpå! Men det kan selvsakt være individuelt!

Nå husker jeg ikke hva dere andre skrev i farta, men jeg må se å få lest litt i dag siden jeg skipper forelesningen!! :(

Gleder oss til ablegøyer i morgen, kjeiken!

håper å møte dere andre enten i morgen eller torsdag!

ha en fin dag!

Skrevet

Hei hei igjen!

Jeg er med på torsdag! :) Men... det passer best å treffes i byn for min del- siden jeg jobber i byn og busser, (pga at mannen min må ha bilen til å hente i barnehagen)- men er det dumt for dere andre å treffes i byn? Ellers kan jeg ta buss til Lagunen, det blir bare litt styrete... Hadde vært kjempekjekt å vært med på Ablegøyer, men som sagt så er datteren min syk igjen, feber hele helgen, og idag... Hun er 1 år og 4 mnd. Men; 15.desember og 18.desember avspaserer jeg (fredag/mandag)- så da er jeg gjerne med en tur på dagtid, for på ettermiddagen blir det for sent og jeg er rett og slett for trøtt etter jobb til å gjøre de helt store utskeielsene (alene med henne)... :)

Men, jeg er uansett med på torsdag- hvor og kl. passer best for dere andre? :) Jeg kan avspasere fra kl. 15.30 f.eks...

Klem

Skrevet

Så kjekt at det kanskje kan bli et BIM treff på oss snart då!!

For meg passer det både ettermiddag og kveld på torsdag. Guttungen skal på besøk til tanta si, og sambo kjem frå Oslo på kveldningen. Høyres ut som det er best med ettermiddag for Heldig-mamma i alle fall. så slepper du reise heim fyst, og so evt ut igjen..

Såg nettopp på sida mi her inne at eg i dag gjekk over på tredje trimester!! jUHU!!! Men, kjeme jo innom her til Heldig- mamma og tessa3 og kjeme over!!

No har eg nettop solgt tredemølla mi!! Lite brukt etter eg vart gravid, og blir nok ikkje brukt so mykje etter babyen kjeme. So no e eg nokon lappar rikare. Kjeme jo godt med i julestria =)

Ha ein super kveld girlies!!!

Skrevet

Ååååå, så gøy at det passer for deg og, Heldig-mamma!!! -Jeg er som sakt kjempeflexi på hvor det er, men det hadde vært en fordel for meg om det ble sånn halv fem heller enn halv fire, for det er jeg som henter hos oss, og min mann er ikke ferdig før rundt fire, og da har jeg plutselig noen timer jeg trenger pass for lillemor!

Skrevet

Jaaa, jeg gleder meg! :) Det passer enda bedre for meg også kl. 16.30 eller senere, for da slipper jeg å avspasere, og kan heller spare det til romjulen event.... :) Så alt etter 16.30 er fint for min del- kan også ta det senere på kvelden hvis det er bedre for dere andre?? Samme for meg :)

Ellers bra med dere? Håper det! :) Vi snakkes!

Klem

Skrevet

God dagen!!!

Så kjkekt at det passer!! Håper det passer for deg tessa3 og?!?

Ang klokkeslett passer det kl 1630, men eg må hente junior hos tanta si i sju halv åtte tida. Sambo skal til tannlege på kvelden, så kjkem meg ikkje ut før åtte igjen da, dersom det blir aktuelt å treffes på kvelden! Men sånn elles e eg like fleksibel som deg ***snart mamma til to***.

Gler oss til ablegøyer seinere i dag !!!

PS: Opplever de å ha mange kynnere i løpet av ein dag?

Skrevet

Hei hei!

Det høres kjempekos ut å kunne treffes, men vet ikke om det passer for meg på torsdag :-( Må se det litt ann. Mye som skjer denne uken, bursdager i fleng rundt omkring hos alle...

Kunne også tenkt meg å komme på Ablegøyer i dag, men må nok i besøk ja!!

Håper det roer seg litt til torsdag :-)

Ja Kjeiken.Mye kynnere her i gården ja :-)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...