Gå til innhold

Tessa3 og Kjeiken + + +??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei jenter!? :o)

Nå har det gått så mange dager siden jeg har skrevet noe her, og jeg ser at innlegget vi holdt oss til er komt laaaangt bak i rekken, side 7-8 eller noe sånt, så jeg gadd ikke begynne å bla meg gjennom alle sidene på leting etter det vi hadde skrevet.... derfor starter jeg like gjerne en ny tråd! Håper dere er med!? :o)

Hvordan går det med dere? Noe nytt? Fikk med meg at du har vært hos legen tessa- stemmer det?? Fikk du isåfall ny termin, eller holder de på samme? (21.mars??)

Med oss går det forsåvidt fint, er bare så sinnsykt trøtt om dagene- det var rett og slett beintøft å begynne å jobbe igjen som gravid, men det må jo gå.

Håper å høre fra dere, hadde vært så koselig å holdt kontakten :o)

Ha en riktig fin onsdags-ettermiddag :o)

Høstlige klemmer fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!!

Henger med eg!! Har ikkje vore på nett sia søndag el noko slikt. Her har det gått i ett. Sambo vart sjuk laurdag og har lagt meed halsbetennelse. Kvikna til i dag. Mandag gjekk då med te å kjøre te lege og apotek, og full fart med junior. Oppdaga og ein flått hos guttungen mandagsmorgon, og da fekk jo eg litt panikk. Har heilt angst for slikt.. Fekk ut heile, og det såg ut som det sku gå bra. heilt te i går tidlig. Da vart han plutselig heilt slapp og borte, og høg feber. Så da bar det av gårde te lege og på apotek igjen... Kall meg hysterisk mamma, men nett det der med flåttbitt skal ein ikkje tulle med. Bedre å renne ned legekontoret ein gong for masse då... I alle e han på penicillinkur no, og har begynt å kvikne til igjen. No er eg heilt kaputt etter å ha vore sjukepleier og husmor sia lørdag! Håpe berre det blir med feberen, og at det ikkje kjem fleire reaksjoner på det bittet. Legen va i kontakt med barneklinikken og, så de har no roa meg ned... puh....

Så linken vår har fallt så langt nedover? Heilt greit med ny da. var begynt å bli ein del innlegg i den forrige!

Har ikkje fått med meg det siste trur eg. Har i alle fall ikkje fått med meg at tessa3 sku te lege? Hmm...

Noko nytt hos deko alle da? Her er det masse liv i magen! Hikker, snur seg, sparker og slår. Trur nok h*n e ei/ein friskus...

No har eg gløymt terminene til oss her inne da... Skal me ta ein ny "runde"? Min UL termin er 14.februar

Vel, ser eg klarte å mase litt igjen ja... kan den kunsten.. tihi..

Ha ein super onsdagskveld jenter!! Eg skal slappe av i godstolen og sy videre på adventskalenderen!! Håpe på å bli ferdig te jul...

Klem

Skrevet

Hei Kjeiken!

Så kjekt at du henger med! Håper Tessa og gjør det, husker ikke hva hun andre (som du traff) het. Hvis jeg husker rett så leste jeg et sted at Tessa3 har vært til legen (eller var det jordmor???)- jammen ikke sikker, men at hun også hadde kjøpt seg BabyWatcher, og fått høre at det ikke var så bra å bruke den ofte- noe i den duren... Og forresten, Tessa3: GRATULERER MED VEL OVERSTÅTT 29-ÅRSDAG!!! HURRA! :o) Det var 29 du ble vel!? På søndag!? :o) Var feiringen fin?

Høres ut som du har hatt det rimelig tøft siden lørdag Kjeiken, stakkars deg, huffda! Du må ikke slite deg ut vet du, bra det går bedre nå da. Så skummelt det høres ut med etter-reaksjonen til sønnen din- helt enig i at heller en gang for mye til legen, ja! Du er iallefall ikke hysterisk i det hele tatt- hadde gjort det samme selv! Kan ikke være forsiktig nok når det gjelder barna våre- de er jo det kjæreste og mest dyrebare vi har!!!! :o)

Ikke så mye nytt her, vi var ute og så på tomten/det nye huset vårt idag, de er kommet langt på det nå, skal begynne på taket- tror vi er borte der og kikker og planlegger og funderer sånn ca. 4 ganger i uken, haha! Gurimalla som jeg gleder meg til det blir ferdig- 15.januar skal vi etter planen overta..... ÅÅÅÅåh :o)

Ellers er datteren vår syk, så hun har vært hjemme fra bhg. noen dager nå. Hun har hatt 39,5 i feber i 3 dager nå- liker det ikke... hun hoster og har sår hals, men formen og humøret er forbausende fin, så jeg håper det "bare" er en vanlig forkjølelse...

I magen min er det ikke så veldig mye liv, mest på kvelden. Jeg bare håper alt er som det skal... Fra hvilken uke var det man skulle kjenne "regelmessige spark hver dag"- var det uke 23? Eller husker jeg helt feil? Er 22 uker på vei IDAG :o) Så du er kommet litt lenger enn meg- jeg har termin 23.februar, dvs at du ligger 9 dager foran meg :o)

Mase er ingen problem det! :o) Kjekt at det er flere av oss, hehe...

Åh, så koselig- jeg har også lyst og tenkt å lage adventskalender, men det blir ikke ikke dette året, siden hun er så liten enda. Men neste år- DA skal jeg lage det, gleder meg- skal ønske meg symaskin til 30-årsdagen, hehe... Du blir sikkert ferdig til jul- er den etter mønster eller er den selvkomponert? Vel, du må kose deg og ha en fin kveld, og slappe av etter sykepleier-innsatsen :o)

Vi tytes! :)

Klem

Skrevet

Hei hei jenter!

Er med fremdeles jeg vet dere :-) Men har som dere andre hatt sykt barn de siste dagene :( Har hatt en gutt som har lagt med feber, vond kropp, hoste og sår hals...Ikke kjekt når sånt skjer nei,men men...

Huff det hørtes ikke bra ut det med gutten din da kjeiken.Kjente nesten at jeg ble litt nervøs på dine vegne. Håper alt er på bedringens vei og at han er på bena igjen.

Må jo si at det har vært litt godt å ha vært hjemme disse dagene da. Får liksom gjort så mye mer enn vanlig, og det er så godt å finne go`stolen og fyr i peisen en går tidlig morgen, og da selvfølgelig med en kopp med noe varmt i og strikketøyet :-) Jeg holder for tiden på med et sett til den lille, og er snart ferdig med lusekoften (bukse, lue, sokker og votter står nå for tur) :-)

Ellers så stemmer det Heldige-mamma at jeg var på ultralyd på KK på mandag, og terminen er nok fremdeles 21.mars. Får vel bare være tålmodig og vente de ekstra ukene :-) Jeg fortalte da at jeg hadde fått i hus en baby watcher, men har etter det jordmor fortalte er det ikke noe jeg kommer til å bruke mer. Vet folk har ulike meninger ang advarsler og slikt, men jeg tør ihvertfall ikke ta noen sjangser når det kommer de små nurkene som skal trygt opp og frem! Beroliger meg med at det er nokså mye liv inni der, og jordmor sa at alt så perfekt ut og gikk helt nøyaktig etter skjema. Og så var hun veldig fotogen fikk vi beskjed om..he he.. Det er like utrolig hver gang å se :-) Dere la vel merke til at jeg skrev hun, og det stemmer...Min kjære klarte ikke å holde seg likevel og måtte vite det. Jeg forstår jo det da, siden det er hans første.

Jeg har sagt hele tiden at hvis han vil så skulle vi vite hva det er. Jeg har to fra før og det er liksom ikke like viktig da, og derfor har avgjørelsen lagt i hans hender :)

Tusen takk for gratulasjonen....Det var 28 jeg ble og feiringen gikk kjempebra. Hadde hele familien samlet og koste oss med masse god mat. Alltid like kjekt med sånne samlinger synes jeg...Det er liksom så viktig å gjøre slike ting :-)

Vel, det ble litt mye på en gang dette her, men sånn går det når det er lenge siden sist. Vi har det bra alle sammen og koser oss som vanlig. Holder på å planlegge min sønn sin 9 års dag nå den 25. Kommer nok frem til noe artig denne gangen også tenker jeg. Lurer litt på om jeg skal ha det på GoCart :-)

Nei, nå er det lunsj her på jobb og jeg kjenner at tulla vil ha litt "å tygge på"...

Ha en artig dag videre alle sammen, så må vi prates snart igjen!!

Stor klem fra meg

Skrevet

Hei på dere kjeiken og Heldig-mamma +++

Da var vi havnet langt bak igjen, så jeg måtte hente tråden og få den lenger frem :-)

Håper det står bra til med dere alle sammen :-)

Ønsker dere en fantastisk strålende helg og håper dere koser dere masse :-)

Mange klemmer fra meg...

Skrevet

Hei igjen jenter! Så kjekt at "alle" er med! :o)

Huff, jeg hadde faktisk skrevet dét lange innlegget her nå, så klikket jeg bare på en av linkene på siden her for å se hva det var, og tenkte ikke på at alt jeg hadde skrevet kunne forsvinne.... hvilket det selvfølgelig gjorde!! Argh, så irriterende!!!

Jaja, jeg tar det derfor i korte drag om igjen..... (i den grad jeg klarer å fatte meg i korthet, hehehe.......;o) )

Syke barn, ja.... Må bare nevne det vi snakket om Kjeiken- om å heller gå en gang for mye til legen: vi gikk til legen med datteren vår på torsdag, det virket liksom mest som en forkjølelse og sår hals, men hun har hatt høy feber hele uken, så derfor ville vi få det sjekket- var litt forberedt på å få høre at det bare var en forkjølelse, men.... så kom vi til legen- og der fikk vi beskjed om at hun har lungebetennelse! Fikk meg litt av et sjokk, humøret hennes har liksom vært så bra i forhold til formen, så.... Men spør om jeg er glad for at vi gikk til legen!! Hun er bare 1 år og 3 mnd. og så har hun fått lungebetennelse- synes hun er for liten til det!? Så nå går hun på penicillin-kur... Huff, jeg har så vondt av henne... Får bare håpe medisinen gjør sitt rimelig kjapt.

Men, over til noe mye hyggeligere:

GRATULERER SÅ MYE MED JENTEN i magen din, Tessa3! Så koselig å høre! :) Jeg la merke til at du skrev "hun", ja- så jeg måtte stoppe opp og lese en gang til! :o) Så koselig da, også for mannen din sin del siden det er hans første :) Gratulerer :)

Og så må jeg si at det ikke var meningen å gjøre deg 1 år eldre enn du er, hehe... beklager! ;)

Jeg er vel bare misunnelig- synes 30 høres litt skummelt ut, men jeg trøster meg med at jeg på nære nippet rekker å bli mamma til 2 før det, så det hjelper godt, hehe :)

Hva mer var det jeg ville si..... Jo, det med familiesamlinger- helt enig med deg, spesielt hvis man ikke har så veldig stor familie, slik som f.eks oss- vi er også flinke til å samles :) Det er jo så koselig!

Har fått inntrykk av at dere 2 andre her er så flinke med håndarbeid! Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne strikke et sånt fint sett, det fins jo sååå utrolig mye fint, men strikking er dessverre ikke min sterke side- mister jeg en maske så er jeg LOST!! Hekling derimot går det bedre med, så jeg holder meg til det, men det er kun helt enkle masker jeg kan... heklet et vognteppe sist, og det ble bra :)

Nei, nå bør jeg vel etterhvert trykke på lagre-knappen før jeg klarer å gjøre noe sånt en gang til....;)

Ønsker dere en kjempefin helg, kos dere masse! Håper vi høres snart igjen! :)

Klem

Skrevet

heisann!!

Hehe, om det er noko trøst, så er du ikkje åleine om å ha gjort dene brøleren heldig mamma. så frustrerende når ein haar skrivet ein kjempelang mail, eller innlegg, og så ved ett uheldig tastetrykk på feil plass, så er det borte vekk...

Virker som om det er oss tre som holder tritt her. veit ikkje kor det vart av snart mamma til to. Har ikkje snakka med ho sia me var på ablegøyer, men de har kanskje ei sjuk lita jente dei og! Kan ve travelt det med sjuke barn (og mann...kremt...).

Her i huset er de i alle fall blitt friske. Guttungen har hatt ein reakjson på penicillinen, der han i to dager var heilt rabiat og fant. men, det halp med litt søvn!! No er han ute og ser på traktor og gravmaskin som jobber utenfor huset her! Håper dattera di blir fort bra igen heldig-mamma. lungebetennelse høyres liksom så veldig alvorlig ut og, spesielt når de er så små!

I dag har eg kjørt søstra mi på legevakten og, så føler meg virkelig som sykesøster denne veka....No ligg eg strak på sofaen med ryggsmerter, og blir nok å måtte ta det ein del med ro de neste dagene! godt eg har litt håndarbeid eg kan dulle med, for elles kunne det blitt litt kjedelig å berre ligge her! er ikkje den største fotballentusiasten. så TVen står ikkje på heile lørdagen her!! Men, kampen i morgon må me jo få med oss! Før eg flytta ut hit, budde eg ved stadion, og det var jo stemningsfyllt te tider!!

Ang håndarbeid, så er eg ikkje av de flinkeste. Mor mi e heller overraska over meg, og som eg sa til ho; no skulle formingslæraren min frå 7.klasse sett meg. Var nemlig å kjøpte mønster og utstyr til å brodere adventskalender sist lørdag, og har kome et godt stykke på vei. Ser ut for at eg kan bli ferdig til 1.desember =) Men det er jo kjekt å få til noko. Eg begynte ikkje å strikke før i fjor eg... Så til guttungen strikka eg ingenting! Det var det mamma som stod for ;-)

Gratulera med overstått 28 års dag tessa3 =) Fekk nesten litt heimlengt då eg las om familiesamlinga rundt bursdagen din, og guttungen din sin dag. Gler meg i alle fall til jul! Mmmm... masse god mat, og heile familien samla!!

haha, må berre sei... i skrivende stund er det reeklame av ein ny vippestol på høgre side her... VIBRERENDE VIPPESTOL.... alt de produserer no for tida.... hehe...

Jaja, lirt av meg litt igjen ser eg, så no gjer eg meg for denne gang. Finne fram broderiet mitt mens her er fred inne!!

Ha ein kjempefin lørdag jenter =)

klem

Skrevet

Hei hei jenter!!

Er det her dere har gjemt dere?? Kan jeg være med fremdeles?

Her har det gått mye i skole det siste, så jeg har ikke hatt tid å suse rundt på nettet så mye... Akkurat skrevet ferdig oppgaven til 4.år, så nå er det i boks!!! jippi!!!

Så trist å høre at dere har/har hatt syke barn... Det er helt forferdelig altså.. Datteren min har hatt lungebetennelse to ganger, og hun var ikke stort eldre enn din, Heldig-mamma, da hun fikk det første gang. Måtte krangle noe helt forferdelig med div leger før hun fikk diagnosen, og jeg ble sendt hjem to ganger -fant ikke ut av det før jeg krevde en røntgen, og da var hun fryktelig syk. Fikk det igjen nå i vår, så denne vinteren slipper hun ikke ut av huset uten ull innerst på brystet! Er så utrolig skummelt!

Nei, nå er det snart vaktskifte på jobb, så nå skal jeg pakke sammen og dra hjem!

God bedring til barna deres!

klem

Skrevet

Hei folkens!!

Så kjekt at du "fant" oss snart mamma til to!! Og gratulera med ferdig oppgave =) Det er alltid like deilig når ein er ferdig med større oppgaver! Savner det av og til eg!

Har de hatt ei fin helg alle sammen? Slappa av saman med familie? Eg har fortsatt karrieren som sjukesøster, denne gang for søstra mi som óg bur i byn. Men no håper eg det har roa seg her i huset for ei stund. Guttungen har begynt få litt stygg hoste, men det høyrer jo med på denne tida og. Får passe på å ha godt med kler og ull inn mot huden, som du óg praktiserer, snart mamma til to =) Elles er de andre blitt friske da?

Vel, eg kjenner det skal bli godt med nokon timer for meg sjølv her no. Slit litt med ryggen, så treng litt ekstra tid på sofaen. Ta ein telefon til kiropraktoren, og så finne fram broderiet mitt ;) Nissefar har fått både hua og sekk i løpet av helga !!

Ha ein strålende dag alle sammen =)

Skrevet

Hei på dere alle og selvsagt til deg også "snart mamma til to" :-)

Hvordan står det til med dere? Her er det bare friskuser igjen og godt er det...Huff huff Heldige-mamma, håper alt er bra med tulla di! Ikke kjekt det der nei. Husker gutten min fikk lungebetennelse når han var rundt samme alder og ble innlagt på Haukeland. Det var ingen hyggelig opplevelse, og jeg sender mange gode klemmer til henne og ønsker god bedring :-)

Takker for gratulasjoner :-)

Hvordan går det med sykesøster Kjeiken da? Alt roet seg for nå... :-)

Nei nå er denne arbeidsdagen over og nå skal jeg hjem og kose med alle gullene mine...Blir en bakedag i dag...FN-dagen i morgen og da må mine søte skolebarn ha med kaker/ boller til å selge på skolen.

Ønsker dere alle en herlig dag videre :-) HAVE FUN :-)

Mange klemmer

Skrevet

God dagen jenter =)

For ein flott dag!!! Ganske kaldt ute, men likevel så fint ;-) Vinteren kjeme nok no snart ja!! Sa nett te guttungen at no måtte eg få fingen ut og kjøpe vinterbukse og sko til han!!!

Godt å høyre at de e friske igjen hos deg tessa3!! Kordan går det i bergen vest tru? Er det medisinering for fullt? Det er det fortsatt her i huset, og han er kjempeflink ta medisinen sin, til tross for at den e vond!! Hjelper meg og sambo med å ta vår "medisin" (jern og omega3 for min del) óg, så då vert det litt kjekkere!!

Kakebakekake ja!! Kjenner det romla litt i magen no!! hehe... eg e så vanvittig glad i kaker!! I daag får me besøk av ei venninne som er glutenallergiker, så i dag blir det prosjekt å bake glutenfri eplekaka!!

Vel, de må ha ein super dag alle sammen!!!

klem

Skrevet

Hei på dere!!

Jaja, da var minstemor også syk.... har hostet noe helt forferdelig både i går og i dag, og i natt har hun vært våken og holdt et forferdelig liv... -I morges kom feberen og, så nå har vi det gående... Og jeg som har vært så flink å kle henne i ull, og vaske med milo og greier... Ser ikke ut som man slipper unna disse forkjølelsene uansett...

Så flink du er som strikker og broderer, Kjeiken!! Det må jeg si! Jeg strikka en genser da jeg gikk med datteren min, men denne gangen blir det ikke noe strikking... jeg har bare ikke tid, og dessuten blir aldri resultaten noe bra heller... og så tar det så utrolig lang tid med meg... (og jeg er forferdelig utålmodig....) Adventskalender har jeg også kjøpt, men sendt avgårde til kusina mi som er en reser å brodere.. men nå håper jeg den blir ferdig snart, for det er tre år siden jeg kjøpte den nå... litt viktig at den blir ferdig i år, for dette året slipper jeg nok ikke unna adventskalender... -tror hun vil synes det er veldig stas, men spørs om pakkene får henge.. :) (åh, som jeg gleder meg til jul!!!!)

nei, nå ble det mistenkelig stille her.... nå finner hun nok på noe bøll, så nå må jeg visst avslutte!!

ha en strålende tirsdag!!

klem

Skrevet

Hei på dere jenter!

Lenge siden sist, igjen...! Tusen takk for alle god-bedrings-hilsenene! :)Nå har vi kommet oss betraktelig (vi har f.eks sovet godt de 2 siste nettene- HEAVEN!! ;O) ) Hun er i barnehagen for første gang igjen idag, ferdig med medisin og sånt, spiser normalt igjen, og har fått tilbake det gode, herlige humøret sitt :) Så nå går det fremover, og det er deilig, det var hardt mens det stod på.

Det er visst tiden for sykdom dette, ja, huffameg.... og enda så er jeg glad det er skikkelig høstvær- koooooser meg ihjel- fremfor denne sommeren som har vært- den var fæl... regn og vind og løv som faller av trærne, kaldt og surt og vått og herlig! Med fare for at noen blir sinte for at jeg sier det, mener ikke noe vondt med det selvfølgelig.... ;) Tror ikke jeg har satt så stor pris på høsten noen gang før i år.. eneste bakdelen er det med syke barn, óg foreldre...

Er på jobb, så det får bli forholdsvis kort dette, men litt er bedre enn ingenting :)

Ønsker dere alle 3- det er jo bare oss 4 her inne, (og det syns jeg forøvrig er kjempegreit)- en strålende fin dag! Og riktig god bedring til dem som har syke barn/er syke selv!!! Snakkes igjen snart! PS; syns det hadde vært så koselig om vi alle kunne treffes og gå på kafé f.eks, en gang før jul? :)

Mange klemmer

Skrevet

God morgen jenter...

Godt å høre at lille jento di er frisk Heldig-mamma :-)

Men hvordan går det hjemme hos dere andre da? Noe bedring eller fortsatt sykestue og medisinering? :-)

Må si meg helt enig med deg Heldig-mamma ang dette med høstværet...Kose meg like mye som deg ja :-) Ingen fare for å gjøre meg sint ved å si det ihvertfall...Synes det er så utrolig koselig :-) (selv om det er dumt at både barn og voksne må lide litt med sykdom da!!)

Ellers så går det fint her hos oss og hadde en veldig fin feiring av min sønn sin 9års dag i går (nok en gang hele familien samlet:-) )

Han er dessverre hjemme fra skolen i dag. Hadde et uhell

hin dagen og "kløyvde" leppen sin :-( så nå er den stor som et fjell og full i betennelse..."er det ikke det ene så er det det andre"... Heldigvis så har min kjære ferie denne uken og er hjemme med han, sånn at jeg kan være på jobb! Blir vel en tur på legevakten senere og sikkert noe antibiotica!!

Vel dere må ha en strålende dag i hufse-været og kose dere masse...

Og GOD BEDRING videre til dere som trenger det :-) :-)

Stor klem

Skrevet

Heisann frøkener =)

Ja, sant det er deilig med denne hausten?!?! Til tross for som de nevner; sjukdom... Men, slepper i alle fall allergiplager. Synest å hugse det var fleire av oss 4 som var plaga med det.

Så kjekt å høyre at alle begynner å koma seg =) Her er me óg friske, og kvardagen er tilbake til normalen! Og medisinen er me ferdige med i morgon, så da slepp me det styret. Smaker lite godt den penicillinen til guttungen, så forstår han fullt ut at det ikkje er stas å ta den...

Stakkar 9-åringen din tessa3. Kløyvd leppe? uuuu...D hørtes ikkje godt ut :(

Kordan går det med nurkene da? Eg drømmer om fødsler titt og ofte for tida. Går so langt at me kjeme te kjønnet, og gjer namn!! Kan jo ha ein sammenheng med at me har begynt å "tygge" på nokon namn! Hehe...

Nei, no skal eg prøve få tømt oppvaskmaskina, og finne meg noko lunsj. Ha ein strålende dag alle sammen =)

PS: Kafébesøk burde me vel få til før jul ja!! De som er i arbeid må nesten få avgjere litt der! Eg e kun avhengig av at sambo ikkje er i Oslo, så eg kan koma meg ut....

Skrevet

Hei på dere jenter!!

Nå sitter jeg på jobb og vil aller helst ha vært hjemme med familien min... de to andre er på lagunen, og jeg må si meg veldig misunnelig... min favoritt-syssel en lørdag formiddag er shopping og kafébesøk, og her sitter jeg... (snufs)

Leser at dere er strålende fornøyd med regn og guffent høst-vær.... i fare for å være kjerringa mot strømmen: det skulle bare vært to årstider: sommer og vinter, og vinteren skulle bare vart ut desember og all snøen skulle ligget alle andre plasser enn på veiene, for jeg er pysete vinter-sjåfør!! Nemlig! Jeg er så misunnelig på de som fikk være her i bergen i sommer... jeg tilbrakte en måned hjemme i nord-norge med mine foreldre, og der var det ikke særlig varmt eller særlig mye sol... nå skal det nevnes at jeg ikke har alergi, så jeg plages ikke av sommervarmen..

nei nok om sol! Det har kommet klementiner i butikken, og det både lukter og smaker sånn jul, at jeg er kommet helt i julemodus!! har mest lyst å spole til desember, med alt den måneden innebærer: pepperkakebaking, juleshopping, adventsstake i vinduet (det er så koselig), julemusikk, gavepakking, skrive julekort og andre juleforberedelser.... åh, som jeg gleder meg!!!! går rundt på jobb og nynner på julemusikk, og er bare helt i desember allerede jeg!

Bare av nysgjerrighet: hva er etter deres mening den ulitmate julesangen? Tror min må være Holy Night! Den er bare sånn stemning over...

Nei, tilbake til oktober her, så må jeg vel få ut fingeren og begynne å gjøre noe her! Nytter vel ikke å bare sitte på nett...

Kafé hørtes ut som en god idé! Jeg er med!!

Skrevet

Heisann girlies =)

Har de hatt ei fin helg?

Skjønner at det er fleire av oss som no har oppdaga jula som nærmer seg.... ikkje til å unngå no når butikkene begynner to mnder før julafta, med juleprodukter og juleutstillinger!! Skal innrømme eg har smakt både kakemann og julebrus!! Det blir deilig med jul. Det er som du skriver snart mamma til to, slik ein god stemning! Gler meg til å henge opp adventskalenderen eg sjølv har laga, pakke inn små pakker og henge på den, sette adventsstaken i vinduet og adventskransen på bordet. Litt juleverkstad blir det og på meg i år. Søstra mi og meg har kjøpt ine in heil del frå panduro, og skal prøve oss litt på både såpe og nissekrukker.

Vel, trur eg snart må legge meg her... Me har vore i Herand i helga, og guttungen sovna i bilen på vei heim. Og han ville ikkje våkna då me kom fram, så det ser ut til at eg må tidlig opp! Han var tidlig oppe kvar morgon denne helga, og forholdsvis seint iseng, men likevel... Og i morgon skal eg te jordmor!! Føler nesten det er fyste kontrollen me ska på!

Ha ein fin søndgaskveld jenter!! Skal vel sjå gyldne tider? Er sikkert morro, og mange gode eminner som strømmer inn!!

Skrevet

Hei på dere alle jenter!!

Her har vi hatt en fin fin helg ja og kost oss masse :-) blitt en del inne-aktiviteter (mye spill, bl.a sjakk og kort) pga ruskeværet, men såååå herlig :-)

Må få henge meg på den jule-modusen jeg også...Er bare så klar for ALT som har med jul å gjøre...Og ja kjeiken, jeg og har vært i både kakemenn og julebrus allerede :-) mmmm

Vel, snart mamma til to, jeg er helt enig med deg ang hva som er den ultimate jule-sangen, men på norsk (O`helga natt) og den svenske versjonen sunget av Peter Jøback (helt fantastisk-kjøpte platen i fjor og er sikker på at den ble spilt over tusen ganger!!! :-)

Står det bra til med deg og Heldig-mamma?

Nei, jeg får vel finne go`stolen og strikketøyet, og finne roen før jeg må ringe legen og få meg en time.Er ikke mye i form nei...Så utrolig plaget med voldsom hjertebank for tiden!!(føles som det kommer ut av brystkassen av og til)..Skulle også egentlig gjennom en operasjon bak bi-hulene/under hjernen (silbenshulen) nå i september,men pga graviditeten så måtte den utsettes.Dette har nå medført at hodeverken innimellom blir mer hyppig og vondere enn før!!!Nei det skal ikke være enkelt, men da er det godt å ha positiv innstilling til alt og en herlig familie som støtter 100% prosent hele veien!!!(og selvfølgelig dere her inne..hehe)

Håper dere har det alldeles strålende alle sammen :-)

Ha ihvertfall en fabelaktig dag :-) :-)

Mange klemmer fra

Skrevet

Heisan heisan jenter!

Er såååå enig i alt som er blitt sagt om julen her, så gøy å se at det er flere som meg- jeg får alltid "kjeft" for at jeg maser om julen altfor tidlig hvert år! :o) Kjenner ikke noen andre som har så ekstrem julefølelse som meg, trodde jeg måtte være veldig spesiell på det området, men det ser jo ikke sånn ut nå lenger :) Så bra :)

Er ikke noe på søtsaker (snop, brus, chips etc...men kaker er begynt å smake igjen....hehe) nå som jeg er gravid, men ellers kan jeg garantere at jeg også ville ha smakt julebrusen alleredel!! Nam, det er jo så godt! Ringnes sin er best syns jeg :) Juleverksted skal vi også ha, skal handle litt sånne Panduro-material-pakker vi også, det er så utrolig koselig å gjøre sånne ting! Kan gå helt amok i sånne hobby-butikker, farlig å gå inn i... ;) Åh, jeg var på jule-konsert med Sissel og Peter Jøback da jeg var gravid med datteren vår, så utrolig nydelig de sang- det var bare helt herlig!! Julebegeret mitt rant jo reint over!! :)

Ellers så er JEG blitt syk nå.... har fått "svelgbetenelse", og er sykemeldt ut uken.... festlig.... Vondt når jeg svelger, kjennes litt ut som piggtråd i halsen liksom.. Det er et virus, så det må bare gå over av seg selv. Bare håper jeg er bra/bedre til helgen, for vi skal på julebord i Oslo med jobben min fra lørdag til søndag, og det hadde jo vært kjekt å vært med... Det blir da eventuelt første gang vi skal være borte fra datteren vår så "lenge"... spent på hvordan det går- det er nok verst for meg, hun får det så fint at her med mormor :)

Jeg har også veldig med hjertebank, tessa3- fint om du forteller hva legen din sier om det- og så må du må ha lykke til hos legen! Den operasjonen hørtes ikke noe god ut- skjønner godt at du får hodepine så lenge du egentlig skulle vært operert for det, ja.... uffda! "God bedring" :)

Nei, nå må jeg visst avslutte her....Får snart en venninne på besøk, jeg skal lage varm sjokolade, det er så deilig, nam.... :)

Dere må kose dere, og ha en riktig fin dag idag alle i hop, vi snakkes! :)

Klem

Skrevet

halloen !!!

Så no er det mødrene sin tur til å vere sjuke!?! Håper de snart verte bedre begge to! Føler meg litt"heldig" som ikkje har hatt influensa eller et eller anna virus enno. Men for all del; tre bank i bordet!! Angående hjertebank, melder eg meg med i klubben... Snakka med jordmor om det i går, og ho sa at når eg får det, må eg berre sette meg ned og ta ein pause. Har tatt jern litt på grunn av dette, og følt at det hjelper til ein viss grad. Men kanskje det berre er psykisk?? Hadde i alle fall høg nok blodprosent... Har veldig ofte det ein kaller blodtrykksfall, og da og er det viktig å ta ein pause, og sitte/ligge litt og samle pusten. Spent på kva legen din seier tessa3!!

Julesanger spurte du om snartmamma til to!! Synes og den O`helga natt er ein flott julesang. Hårene reiser seg da, og det går kaldt nedover ryggen!! Av typiske norske sanger, synes eg deilig er jorden er flott og. Det er vel helst etter å ha spelt i korps i X antall år. Men, for all del. Sett på ei god juleplate, og eg kan kommentere at ; "Åh, denne er så fin!!". Trur det har ein del med minner og julestemning/juleglede å gjere. Misunner deg den konserten du var på Heldig-mamma!!

Vel, no er det virkelig kvalitetstid for meg her!! Ska kvile meg på sofaen med broderiet mitt nokon timer. Sikkert nokon såper på TV som blir stående på og. Og så har eg laga meg ein god kopp kaffe mokka =) Jammy!! Seinere i dag blir det ablegøyer.

Lurte berre på ein ting før eg avslutter. Veit jo ikkje kjønnet på den lille mystiske i magen, men driver jo å grubler og styrer! De som veit det, kva ligg hjerteslaga på dekans skatter på ? Guttungen hadde mellom 138 og 152 så vidt eg hugser... Så no når me endelig fekk høyre hjerteslaga i går, begynner eg jo å fable litt da... tihi..

Ha ein strålende haustdag!!!

Skrevet

Hei jenter!!

Før jeg glemmer det: kjeiken: da jeg gikk gravid med jenten min, lå hjerteslagene rundt 150-160. Denne gangen ligger de rundt 150, og jeg vet jeg får en jente til! Svigermor var helt sikker på at det var en jente da jeg gikk med førstemann (hun har tre gutter og en jente) -hun mente hun kunne se det på hjertelyden. Hun var faktisk så sikker at hun dro ut og kjøpte rosa kjoler før barnet var født! (vi visste ikke kjønnet) Jeg mener jeg har lest en plass at over 140=jente og under 240=gutt. -men som du ser stemmer jo ikke denne spådommen overens med hjerteslagene til gutten din, men det er jo gøy å sammenlikne:)

Jeg kaster meg på syk-bølgen jeg! snørrete og hoster, og føler at jeg er inne i en boble for jeg er så tett... helt forferdelig.. ikke kan jeg være hjemme under dynen heller for jeg har praksis, og da kan jeg ikke være borte så mye (må liksom spare de få dagene i tilfelle jeg blir skikkelig syk) Mens jeg er i gang: jeg har fått et punkt på magen der det føles som om babyen står i spenn.... -som om det stikker en albue eller et kne ut leeenge, og tøyer huden skikkelig på en spesiell plass... er skikkelig skinn-vondt, og føles som et digert blåmerke som noen trykker på konstant.. har dere andre opplevd noe slikt? kjemperart og kjempevondt...

Ellers så misunner jeg deg Heldig-Mamma, som ikke er noe¨på snopet.... jeg var nettopp på vekta, og joda, jeg har nok lagt på meg ganske mye mer enn det som var planen... jeg synes liksom jeg er så flink når det gjelder snop, men dette lover ikke så godt... har lagt på meg 7 kilo til nå (26+0) og det er så utrolig fortvilende for jeg vet at det ikke bare er på magen! Jeg la på meg 25 kilo sist, og slet noe forferdelig med å gå ned, men beholdt de siste 7 kiloene og dro de med meg inn i dette svangerskapet... og jeg skal gifte meg 6 mnd etter bryllupet og da vil jeg jo ta meg godt ut, så jeg må bare skjerpe meg noe fryktelig med hva jeg trykker i meg... (også i jula da, når det er så mye god mat.... snufs...)

nei, nok sutring fra meg!

nå har jeg lagt lillemor, tent stearinlys, fyrt i peisen og laga en stor kopp varm te, så nå er jeg klar for Greys Anatomy!

Håper dere andre blir friske snart, og at du kjeiken holder deg frisk og slipper å bli syk!

So long!

Skrevet

hahaha, må bare rette på meg selv: skulle seff stå: under 140=gutt, ikke 240....

Skrevet

Heisann mine gravide BIMere!!!

Auauauaua.... Har skikkeli vonddt i bekkenet no. Stod i kø i ein time på vei frå byn og mot lagunen grunna ei trafikkulykke, og det er eg ikkje sprek nok til i føtter og bekken no om dagen... Merker det når eg er ute i rush trafikken og, dersom det er mykje kø! Og så er det begynt å bli glatt ute!! Det liker eg ikkje. Kjørte over Nattlandsfjellet i stad, og det snødde. Så vidt eg turte kjøre videre, da eg har ein "treig" mann som ikkje har fått på vinterdekka enno. Og han har reist te Oslo, så i morgon blir det vel heimedag på guttungen og meg... Tør ikkje kjøre uten vinterdekk om det er litt vått i veien og under 4 grader! jaja, nok sorger på forskudd.....

Så bale det er at du har blitt dårlig no når du e i praksis da snart mamma!! Ikkje berre berre å ta seg fri da. Og det kreve vel litt planlegging til neste dag, så kanskje det ikkje blir så mange kveldene på sofaen som ein kunne tenke seg... Og du; eg har visst lagt på meg 7 kilo og no!! Holdt på å grine då eg såg det. Som eg sa då me var på ablegøyer, så la eg på meg intet mindre enn 32 kilo sist, og det har eg lovd meg sjølv at ikkje skal skje denne gang. Skjer nok ikkje heller, men kjenner eg får litt angst. Ingen bryllupsplaner her, men likevel... Hadde ti av de 32 med meg inn i dette svgskapet! Me får krysse fingrene, og prøve å kontrollere oss litt ;-) kremt.. sitte med ein kopp varm sjokolade her... hjelpe vel godt på kiloene det og...

hjerteslag ja. vart litt confused på kva eg har høyrt eg no... Menmen.. har og hørt at høge hjerteslag er gutt, og lave jente. Dersom det stemmer med 140, så blir det vel jente da. Vart berre litt forvirra her, då guttungen jo låg på et gjennomsnitt sånn omlag der. Tida vil jo vise, men er jo så fordømrandes nysgjerrig då....

jaja, kjenner eg snart bør legge meg eg og. I dag var det ein som fant ut han ville opp i fem halv seks tida,så har vore oppe nokon timer no ja....

Ha ein riktig fin kveld alle sammen =)

Skrevet

Riktig god morgen alle sammen!

Åååå, i dag koker jeg over av jule-følelse!! Bor jo som sagt på Valle og her er det MASSE snø :-) Ordentlig "Winter Wonder Land" med blå himmel, sol og hvitt så langt øyet kan se!!! Har bare så lyst til å sette på julesangene og ta julevasken...he he :-)

Hvordan er det hos og med dere da?

Noen dager siden sist jeg var inne nå, så jeg har nettopp lest gjennom alt det siste på siden vår her. Tydelig at "sykdom" har kommet til oss nå. Formen til noen av dere blitt bedre? Her er jeg fremdeles hjemme fra jobb. Var vanskelig å få time hos legen, men jeg skal til jordmor på tirsdag, så jeg tar det med henne da! Ikke noe kjekt å gå rundt med denne hjertebanken nei, så da er det den beste medisinen å være i ro og tenke på seg selv og den lille, og la jobb være jobb. Det er ihvertfall min mening. Jeg har hatt såpass mange alvorlige helseplager de siste årene og har virkelig lært meg å la helse og familie komme først, så får alt annet bare vente :-) Og ut ifra alt dere skriver så høres det ut som om vi er fire ganske like sjeler som prater her inne :-)

Hvordan går det med bekkenet ditt i dag da Kjeiken etter kø-sitting i går? Håper du er noenlunde bedre i dag :-) Er det hjemmedag med go`gutten eller (pga føret på veiene tenkte jeg)? Jeg er akkurat lik deg der ja. Kjører overhodet ikke mer enn nødvendig når det er snø/vått/glatt på veiene i vinterhalvåret og ihvertfall ikke uten vinterdekk!! Min kjære kjøpte nye dekk til begge bilene i går, så jeg får de på i dag...Skal bli godt å kunne komme seg ut på veien i morgen og gjøre litt annet enn å bare være hjemme mens ungene er på skolen :-)-kanskje det blir litt babyshopping!?!

Du da, Heldig-mamma...Frisk igjen og klar for Oslo-Tur og julebord til helgen? Høres kjempekoselig ut det da. Og du trenger nok ikke å bekymre deg for å være borte fra lille jento di :-) hun kommer nok til å storkose seg med mormor!!

Og sist, men ikke minst Snart mamma til to - hvordan er helsen? Blitt noe bedre og koser deg i praksis eller måtte du rulle inn håndkleet? Håper iallefall at du er blitt frisk igjen :-)

Ang det med vekten, så må jeg henge meg på det både du og Kjeiken sier. Har vel nesten gått opp like mye som dere allerede (og nå ble jo terminen min satt tilbake noen uker-er snart 22 uker). Regner med at det blir noenlunde likt mitt første svangerskap. Da gikk jeg opp litt over 25 kg, mens det andre "bare" 12 :-) Selv om jeg har glemt så og si alt fra begge svangerskapene,siden det er så mange år siden, så har jeg aldri glemt kiloene :-):-) men det kommer jo så masse godt ut av de da :-)

Ang det dere skrev om hjerteslag, så ville jeg bare si at min lille gull-jente inni magen ligger mellom 140 og 150. (husker ikke de andre)

Det ble visst i lengste laget dette i dag, men men...

Sender dere alle masse klemmer og håper alle (og alle deres igjen) har det fint :-)

Snakkes snart igjen... Hejdå!!

Skrevet

Heisann jentene =)

Så koselig å lese innlegga her i tråden vår!! Blir litt i stemning da. Må sei eg meir eller mindre har slutta å lese alle de andre trådene på BIM. Er så utrulig mykje drittslenging og kjefting og negativitet. Synes me er ein fin liten gjeng, som ser ut til å ha vettet i behold, og er nokolunde like te sinns ;-)

I går var det heimedag ja. Som du tessa3 her nemner, så var det litt snøvær i går, og det låg et tynt lag her ute i dalen og. Det gjekk fint, og me koste oss stort sett sammen. Men, han har et behov for å springe ifrå seg, som han ikkje får sammen med meg for tida, så det vart jo litt styr og da. Trur han syntest det var meir enn greit å koma i parken i dag... hehe.. Vart ganske sliten i går eg og, så det passer fint å kunne kvile i dag! Steameren min har fått bein å gå på de siste dagene. koser meg med kaffe latte eller kaffe mokka kvar dag nesten..

I helga skal me på visninger på Os da. Har egentlig mest lyst å kjøpe ei tomt og sette drømmehuset oppå, men... Om me ikkje vinne i lotto i helga, så får me nok halde oss litt i skinnet!! Hadde gjort seg med ein million og fire... Misunner deg husbygginga heldigmamma... Å få alt slik ein sjølv vil, og flytte inn i noko som ingen andre har budd i før!! Er det stort hus de bygger?

Av rein nysgjerrighet snartmamma; du skriver av og til at du er på jobb. Kva du jobber med sånn på si du?

Så "greit" å lese at me er fleire om de kiloene som kjem på under svangerskapet.... Det er virkelig et mareritt som eg hugser godt. Ikkje rart eg vart verre i bekkenet sist!! Håper på å holde meg til gjennomsnittet denne gangen. Ein plass mellom 12 og 16 kilo er nok! Sist vart det det dobbelte av 16....

jaja, nok for i dag. LEngter litt etter broderiet mitt som har lagt i skuffa i to dager no. De må ha ei strålande helg alle saman, og håper de blir bedre helsemessig. Heldigmamma; god tur te Oslo og kos deg på julebord, om du er frisk nok til å dra.

Fredagshelsinger frå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...