Gå til innhold

Henvist til tidlig UL


Gjest

Anbefalte innlegg

Heldigvis, er 6+6 uker idag og fikk henvisning til tidlig ul pga to sa.Betryggende,men de hadde ikke ledig før den 27 okt.........sååååååå lenge til,de skulle prøve å ordne noe tidligere....håper håper håper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Fint at du har fått tidlig ultralyd.

Dette er kanskje et dumt spørsmål....... Hvorfor er det viktig å få tidlig UL når en har mistet tidligere? Jeg hadde SA i august og har ikke tenkt på å be om tidlig UL neste gang jeg blir gravid. En UL kan jo ikke forhindre at det samme skjer meg igjen. Eller er det en annen grunn til at det kan være ok? Er takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Riktig som du skriver, en UL kan ikke forhindre at det skjer igjen, en UL er kun et statisk bilde av situasjonen slik den er i dag og ingen "spåmaskin" som kan si at det går bra i morgen. Men, ved å få tidlig UL ser du i hvertfall at alt er OK nå, og således er jo sjansen større for at det skal gå bra, i stedet for at man må vente lenge for å sjekke (spesielt med tanke på MA, hvor man kan gå i lang tid uten å merke noe). Jeg synes i hvertfall det er betryggende å ha fått tidlig UL, men så har jeg mistet 3 ganger tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er nok mest for å få bekrefte at hjerte slår og sånn,som du sier kan ikke stoppe naturens gang,men legen min vil ha med under oppsyn siden jeg nå har mistet to ganger,derfor tidlig ul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Bruk det du kan for å slappe av i svangerskapet, evt slik at det fanges opp hvis det skjer noe. Har selv abortert 2 ganger og den første gange gikk det til uke 15 før det ble oppdaget. Nå i mitt 4 svangerskap skal jeg til UL i uke 9. Psykisk stress trenger man ikke på toppen av kvalme :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt riktig,trenger å slappe av oppi hodet etter de to andre sa jeg hadde,ble helt skremt jeg,har to barn fra før også 10 og 12 år..hm er bare 31 da,så gammel er jeg ikke..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...