Gå til innhold

Hvor lenge amme?

sunshine&gullungen+bitteliten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge har dere planer om å amme babyen deres?

Har fått beskjed av jordmor at det er en dum ide å begynne å pumpe pga lettere å få brystbettenelse.. er det mange av dere som fullammer som aldri pumper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel litt an på produksjonen din det.

Skrevet

9 mnd er lillegutt- fullammes- pumper aldri. Det vil si jg har pumpet noen få ganger ved tette/mekeganger. kuler - ikke til vanlig nei.

Når man akkurat har født kan man godt pumpe om man får kuler/ veldig velfdig spreng for å forebygge brystbetennelse, men bare da ved stor melkemengde

Skrevet

Så lenge han vil:) 3,5 mnd nå. Amma førstemann til han var ett år.

Skrevet

jeg har hatt masse melk fra dag to.. men nå syns jeg det har blitt mindre.. var et par dager det rant fra puppene, det gjør det ikke lenger.. syns det er så vanskelig å vite hvor mye melk jeg har og om babyen suger tomt eller ikke.. Hvordan merker jeg det?

tenkte mest på å pumpe til et nattmåltid hvis jeg har lyst til å ta meg et par glass vin.. er invitert i bursdag når jenta er 4uker. Har så lyst på litt rødvin da.. er det tidlig syns dere og er det dumt å pumpe...?

Skrevet

Den verste overfloden og hevelsen i puppene går ned etter hvert som produksjonen tilpasser seg babyen din. Du kan ha masse melk fordet:)

Er ikke dumt å pumpe dersom du vil drikke litt nei. Det synes jeg var lurt så er du sikke rpå at baby ikke får noe alkohol i seg.

Om det er tidli eller ikke må bli opp til deg. Dersom du føler for det så gjør du det. Vi er forskjellige. Lillegutt er snart 4 mnd og jeg har ikke vært på fest enda, men har lyst nå da, men han tar ikke flaske:(

lykke til videre med amminga:)( og pumpinga)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...