2barnsMamma28 Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 så ble det til at vi skal anskaffe oss ny katt, det er sååå tomt. men har dere hørt om en vaksine man kan ta for katt når man går gravid? er jo litt bekymret for den bakterien det kan føre med seg. savner pusen min så, gråter for den hver dag. men vi fant ut at det beste er å få noe annet å rette oppmerksomheten til, sambo jobber mye og jeg er sykmeldt. s tror vi prøver med denne nye. skal se på dem i kveld... men har dere noen ide til navn?????? tror vi tar hann katt igjen!
Flyme Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 har ikke hørt om noen vaksine... Toxoplasmose(eller hva det nå heter) kan man ikke vaksinere seg mot, men kan bli testet for om man har det. Det smitter fra avføringen, så hvis du tømmer kassa eller løfter den under rompa og putter hånda i munnen kan du få det.. Er det jeg har hørt...... Navn? Min guttepus, som jeg dessverre må kvitte meg med heter Rambo, og lever virkelig opp til navnet!
Lolita<3prins&prinsesse Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg skulle kalt katten min for Sushi jeg! =)
2barnsMamma28 Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2006 jeg får vel prøve holde meg unna alt som har m avføring å gjøre da....! fine navn dere kom opp med:) blir spennende se hva slags navn den passer til da !
dr@gen Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 min guttekatt heter Zebastian. det synes jeg er fint da. Herkules er tøft.Eller hva med Tobias?
Lolita<3prins&prinsesse Skrevet 18. oktober 2006 #7 Skrevet 18. oktober 2006 Japp! =) Jeg har veldig sære navn på dyrene mine jeg da...
skytte72 Skrevet 18. oktober 2006 #8 Skrevet 18. oktober 2006 du kan søke på kattenavn på nettet,der fant jeg navn til mine katter. masse fine navn der,men husker ikke helt va siden heter. kattene mine heter azira og hera. det med toxoplasmose får du sjekket ved en blodprøve. den bakterien er ganske sjelden nå. men så lenge du ikke tar i kattsanden og vasker deg veldig godt for hver gang du har kontakt med katten,skal det nok gå bra:) lykke til med ny kattepus,de er veldig morsomme når de er små
M&Ms Skrevet 18. oktober 2006 #9 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg syns Amandus, Mjauritz og Baltazar er fine guttekattenavn. Skulle ønske det var like lett å finne menneskeguttenavn, he he...
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #12 Skrevet 18. oktober 2006 jeg syns Basse er et søtt navn jeg:) det heter den nydelige pusen min:) Eller liker jeg Baloo, Bambie, Bamse, Teddy...
MammaiLarvik Skrevet 18. oktober 2006 #13 Skrevet 18. oktober 2006 Ibsen er mitt favorittnavn...... Er jo faktisk Ibsen-år så det passer jo bra :-))
1G+2J Skrevet 18. oktober 2006 #15 Skrevet 18. oktober 2006 Har hatt en katt som het Nussemann og en som het Felix. Ei venninne kalte katten si for Mercedez.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #16 Skrevet 18. oktober 2006 Toxoplasmose kan man ikke vaksinere seg mot, men det skal veldig mye til for å bli smittet (en lege sa for en stund siden at "man i utgangspunktet måtte slikke en katt i baken for å få smitten"). Man bør selvfølgelig være ekstra nøye med håndhygiene før man putter noe i munnen, etter å ha skiftet kattesand o.l.. Et vakkert "jente"navn til enten katt eller hund er Ava- min lille hund heter det og får veldig mange kompelimenter for dette navnet.
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 18. oktober 2006 #18 Skrevet 18. oktober 2006 katta mi heter Fredrik den.. hihi,liker litt sære navn..ellers synes jeg Gizmo er ett fint kattenavn.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #19 Skrevet 18. oktober 2006 Jobber på veterinærklinikk og hører maaaange kattenavn....de to beste var under munn- og klovsykehysteriet i England, da fikk jeg inn to søte små som het "Foot" and "Mouth".....(må legge til at Mouth hadde noen problemer med den ene foten...) (sorry, anonym denne gangen)
Love2bemom Skrevet 18. oktober 2006 #20 Skrevet 18. oktober 2006 Kjente en gang ei som kalte katten sin for plutselig!! Levde visstnok opp til navnet oxo.=) Så har min onkel fått seg katt og den heter Esso...hehe..
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #21 Skrevet 18. oktober 2006 Den hvite (eller møkkete grå) schäferhunden jeg fikk inn som het "Puke" (it was the first thing it did when I got it) var ikke fullt så sjarmerende valg av navn....! (Han bodde på et bilverksted og virket lykkelig)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå