Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Hei. Alt er bra med lille Sindre. Målingene av blodgjennomstrømmingene viste litt motstand, men ikke noe farlig. Gutten var ganske aktiv, var litt vanskelig å få målt. Så inn til jordmor. Urin var helt fin. Blodtrykk på 129/71, som var helt greit. Så kom legesamtalen. Likte ikke legen fra jeg så henne, hun så så streng ut. Vi pratet litt om hvordan jeg hadde det fysisk og psykisk. Så sa hun at de skulle følge meg tett. Fra uke 28, måle blodtrykk en gang i uka. Fra uke 34 enda tettere oppfølging, evt innleggelse. Så spurte jeg om keisersnitt. Så sa hun nei! For jeg hadde jo født normalt to ganger tidligere!! Og det var jo to greie fødsler sa hun, så keisersnitt var ikke nødvendig. Dessuten var det alt for tidlig å snakke om det, fikk jeg høre. På toppen av det, satt det to legestudenter og hørte på og hun spurte meg ikke om det var greit en gang. Og jeg orka ikke si at de ikke fikk være der. Så spurte legen om jeg orket å fortelle fra forrige fødsel, hvordan det var og sånn, for studentenes skyld. For det var ikke så ofte det skjedde. Så jeg fortalte hvordan det var, og ble litt med meg. Helt rød i ansiktet og svett og varm når jeg gikk derfra. Og mest lyst til å gråte, men det kunne jeg jo ikke for det var jo folk overalt. Hadde det gått an å ombestemme seg, hadde jeg gjort det nå. Nei takk, vil ikke være gravid likevel.
Juliemamman Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Hei. Vet ikke hva jeg skal si,,jeg, men det minner meg fælt om de to første ks-samtalene jeg hadde ved st Olavs. Det jeg gjorde det var at jeg ringte inn og klaget etter samtalene, og ba om å få snakke med noen andre neste gang, og det fikk jeg. Har vært en tøff kamp å få innvilget ks, men det gikk til slutt. I mitt tilfelle hjalp det meg en del at jeg hadde skrevet brev til den tredje samtalen og forklarte om opplevelsene mine, samt at jeg hadde med brev fra psykologen. Nå har jeg iallefall fått et "ja" . Vanskelig å vite hva som er det riktige for deg, men du må iallefall ikke gi deg uten kamp! Stå på! Lykke til
Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2006 Skal på samtale med ei jordmor i "fødselsangstteamet" 1 november. Kan jo gi henne en sjanse da. Selv om jobben hennes sikkert er å overbevise meg om at det ikke er noe farlig også gå for vaginal fødsel. Blir bare lei og oppgitt. Trodde ikke det skulle være så vvanskelig. Før jeg ble gravid nå sa jo legen min at morkakeløsning ikke var sannsynlig å få en gang til. Så var jeg på ekstra kontroøø og ultralyd i uke 9 av svangerskapet her. Snakket med lege og hun sa at det var større sannsynlighet for å få det igjen når man hadde hatt det en gang. Det var da jeg begynte å bli redd. Nå føler jeg meg egentlig ganske dum som prøver meg på et svangerskap til. Og får kommentarer som at "du er modig ja" "skjønner ikke at du tør" osv. Ganske få som sier gratulerer! Eller du er heldig som er så fruktbar eller koselig med en til. Vi skal visst ikke få fler enn 2 barn, og får man 3 er det max. 4 er jo galskap. Jeg må jo være helsprø som velger å få nr 4 etter forrige fødsel?? Også komme å spørre om keisersnitt i tillegg!!! Litt galgenhumor må jeg bare ha hvis jeg skal komme gjennom dette...
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 Kjedelig at de ikke kunne innvilge deg et ks siden det er det du ønsker. Men som nevnt overfor her så har nok de fleste av oss inne på denne siden måtte ta et par runder med sykehuset før ks er innvilget. Du får håpe på en forståelsesfull jordmor den 01.11. Etter min første samtale på sykehuset angret også jeg på at jeg var blitt gravid. Man kan jo også gjøre seg tanker om at en abort får man innvilget uten innsigelser før uke 12, mens et ks må man nærmest slåss for å få innvilget. Ved min andre samtale på sykehuset hadde jeg skrevet ned et helt A4-ark med begrunnelse for hvorfor jeg ville ha ks. Slapp å ta frem arket i det hele tatt da legen jeg møtte var veldig ok. Men det var en trygghet å ha ting skriftlig.
Juliemamman Skrevet 19. oktober 2006 #5 Skrevet 19. oktober 2006 Håper det går bedre neste gang. Krysser fingre for deg . Selv går jeg til en jm som heter Ingebjørg, og hun er veldig koselig og forståelsesfull. Håper du også er så heldig å få henne... Kan jeg spørre hvilken lege du var til? Forundrer meg ikke om det var den samme som jeg var til....
Linse99 Skrevet 19. oktober 2006 #6 Skrevet 19. oktober 2006 Uff, det er slik jeg ser for meg at det blir. At de sier tvert nei når jeg også vil spørre etter keisersnitt. Min erfaring med andre ting er at man må gå flere runder, og bli skikkelig deprimert og nedpsyket før det offentlige til slutt snur, og en får det som en opprinnelig ønsket. Slik er det sikkert også for å få keisersnitt. Til og med da jeg hadde vært i fødsel i 39 timer, drypp på maks og bare 4 cm åpning, så kranglet legene og jordmødrene på gangen fordi enkelte av de ikke ville at jeg skulle ta hastekeisersnitt. Heldigvis fikk jeg det til slutt (etter at legen hadde konferert med en tredje lege). Syns veldig synd på deg Baby4påvei, men er sikker på at om du står på så får du keisersnitt til slutt! Stor klem
Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 19. oktober 2006 Husker ikke hva hun legen het. Hun hadde kort lyst (gult) hår og briller. Så streng ut. Og virket ikke som hun hørte hva jeg sa. Hun spurtee hvordan det var med meg, jeg sa jeg var bekymret. Hun skrev på helsekortet mitt: Bra form. Var ikke helt det jeg sa da men. Synes ikke jeg er i bra form når jeg er sliten og trøtt hele tiden og sover dårlig fordi jeg er bekymret. :-/ Ingebjørg har jeg hørt om før, hun er grei. Skal til ei som heter Målfrid den 1 nov.
Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 19. oktober 2006 Takk for det. Jeg kan ikke gi opp enda hvertfall. :-)
Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 1. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 1. november 2006 Tror kanskje jeg har gitt opp litt nå da... Var på jordmorsamtale idag igjen. Ikke aktuelt med ks, fikk jeg høre.
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 1. november 2006 #10 Skrevet 1. november 2006 Jeg skjønner ikke at de kan være så avvisende. Men det er jo opp til deg om du vil velge å presse på videre for å få ks, eller om du godtar og klarer å leve med at du skal føde vaginalt.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #11 Skrevet 2. november 2006 Kjære Baby4påvei Stå på, ikke gi opp!!!!
jente06OGgutt09 Skrevet 2. november 2006 #12 Skrevet 2. november 2006 hvor var du hos lege?? jeg var hos lege på riksen, og hun jeg var til først sa at det var for tidlig å prate om keisersnitt og at jeg var jo så ung og sprek og alt det der... og jeg har hjertefeil og pacemaker... så burde være greit å få keisersnitt da.. men neste kontroll kom jeg til en mannlig lege og han sa jeg kunne få keisersnitt og satte opp en dato for meg... så nå har jeg fått det skriftlig, så nå kan de ikke ombestemme seg, selvom jeg har bytta batteri i pacemakern for det var dårlig, men nå skal heg ha keisersnitt uansett... stå på, det lønner seg å ikke gi seg... dessuten jordmødre og leger tar jo like ofte eller oftere keisersnitt enn andre så......
firebarns mor Skrevet 2. november 2006 #13 Skrevet 2. november 2006 stakkar deg . som det ikke er vondt nok og grue seg så skal det sitte to og høre på. blir forbanna kjenner jeg. dessuten er det ikke lov og ha med studenter uten sammtykke av passienten.hadde forlangt og få snakke med noen andre jeg. lykke til.
Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 2. november 2006 Forfatter #14 Skrevet 2. november 2006 Tror bare ikke jeg gidder å krangle mer... Skal få ny lege rundt midten av desember da, kan jo hende den legen har et annet syn. Men det er jo så lenge til.
Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 2. november 2006 Forfatter #15 Skrevet 2. november 2006 Hybelboer i magen Hun legen jeg var til het Marit M .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå