Gå til innhold

Ang.bringebærkapsler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man begynne å ta disse? Fikk beskjed der jeg kjøpte de at jeg måtte vente til 3 uker før termin,stemmer det eller? Virker som noen tar det tidligere. Er det noen som har hatt effekt av dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde man kunne ta dem fra 3 mnd før termin...

Jeg har fått flere kynnere siden jeg begynte å ta dem, men det kan jo også bare være fordi jeg nærmer meg termin :-)

Skrevet

Har hørt at man ikke skal begynne å ta de før rundt uke 35-36, da de kan være med på å sette igang fødselen..

Skrevet

Hadde faktisk en lengre samtale med en som jobber på helsekosten i går angående akkurat dette. Hun sa at bringebærkapslene hjalp til med at livmoren trekker seg sammen. Dermed kunne det være med på å sette igang fødselen når kroppen ellers er klar for det, altså at livmorhalsen er modnet og barnet ville ut. Men av hensyn til ubehag ved masse kynnere og ikke minst at babyen skal være stor nok og klar nok til å komme ut, anbefalte hun at jeg startet med det tidligst tre uker før termin. Da skulle jeg ta full dose, altså 3 kapsler 2 ganger om dagen. Dersom jeg gikk over termin, kunne jeg øke på til 4 kapsler 2 ganger om dagen. Hun anbefalte også å fortsette å bruke kapslene noe tid etter fødselen, siden de hjelper livmoren til å trekke seg sammen igjen.

Jeg hadde også hørt at en kunne bruke dem hele siste trimester, og brukte den en ukes tid før jeg begynte å undres om det var så lurt. Jeg hadde masse sterke kynnere når jeg brukte dem, og de sluttet når jeg stoppet å bruke dem igjen. Venter til uke 37 med å starte på igjen, så er jeg sikker på at jeg ikke utsetter lillegutt i magen for ekstra stress. Men det skal ikke være skadelig å bruke dem lenger enn 3 uker, men for min del ønsker jeg jo ikke at gutten skal komme prematur!

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar, da venter jeg også til uke 37....om jeg klarer:) Begynner å bli rimelig klar for å få ut babyen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...