☆Pacific sunset☆ Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Har du vært i England nå? Fikk du shoppa noe mammaklær?
coscos Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 Hei igjen! Ja, nå er jeg tilbake fra en hektisk tur til London. Dro på torsdag morgen og tilbake på kvelden søndag (i dag). Har skrevet et innlegg under mai-klubben, men du er kanskje med i juni-klubben? Har vært der sammen noen venninner (som spurte direkte om jeg var gravid, og da kan jeg ikke lyve), så nå er det noen som vet at jeg skal ha barn, og det gjorde det litt enklere for meg at jeg forsvant bort til mamma-tøy avdelingene... :-) Ellers har vi ikke tenkt til å si det til noen før det vises og jeg kan ta i bruk alt tøyet jeg har kjøpt. Har fått kjøpt en masse; 2 bukser jeg kan bruke på jobb, 1 jeans, 2 topper og 2 kjoler. I tillegg har jeg kjøpt noe tøy som jeg kan bruke fra nå, men som jeg håper jeg også kan bruke mens magen ikke er for stor. De er ganske vide foran (slike bluser med innstramning over brystet/babydoll-fasong), og jeg så faktisk en dame i en Oasis-butikk som brukte en helt vanlig kjole og som var høygravid. Så moten er til vår favør akkurat nå! Var ikke så mange som hadde så stort utvalg av mamma-tøy, og de forskjellige butikkene i den samme kjeden hadde også forskjellig tøy, så jeg gikk stort sett innom alle butikkene på min vei! Bena mine merket i hvertfall at jeg har vært ute og gått fra tidlig til sent. Fant dog mest som jeg likte hos Dorothy Perkins. Har også kjøpt med meg et par engelske gravid-blader, og der står det flere annonser for mammatøy, så jeg tenkte å gå inn på nett for å finne ut hvor de har butikker. Jeg planlegger en ny Englandstur i februar, så da kan jeg få handlet litt mer (selv om jeg har sagt til mannen min at jeg nå har kjøpt tøy for HELE graviditeten, da han synes jeg hadde brukt altfor mye penger..., he, he)
☆Pacific sunset☆ Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2006 Hei! der var du Så kult at du fikk shoppa masse klær da Alltid digg det - selvom det er mammaklær!! Ååå jeg vil også til London nå... tenkte å ta en tur før jul men tror jeg skal drøye til jeg evt. vet kjønnet (får vite det i starten av januar) sånn at jeg kan handle babyklær i blått eller rosa i samme slengen hehe! Jeg har bestilt meg altfor mye klær på nettet jeg nå da...puh... og dte ble ikke billig -det kan jeg love deg hahaha! Ja jeg er i juniklubben jeg - termin 9. juni! Når har du termin? Og hvor bor du?
coscos Skrevet 22. oktober 2006 #4 Skrevet 22. oktober 2006 Har ikke kjøpt noe babytøy jeg heller (bare kjøpte en liten bamse på Hamleys...). Har tenkt litt på om vi vil vite kjønnet, mannen min er veldig spent og har lyst å vite, jeg må tenke litt på det. Men, det er jo utrolig praktisk å kunne handle inn litt blått eller rosa, så tror kanskje vi sier ja, hvis vi får muligheten til å se det på ordinær UL. Da blir det nok bare babytøy jeg handler neste gang jeg reiser! Morsomt å ha klær som "ingen" andre har, selv om de har mye fint på H&M ol. til babyer. Jeg har bestandig handlet med masse tøy til nieser og nevøer hver gang jeg har vært ute og reist, så nå skal det bli morsomt å kjøpe til sin egen baby. Jeg har termin 5. mai og bor i Oppegård.
☆Pacific sunset☆ Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2006 Hei Det er så gøy når de forteller deg kjønnet Den følelsen MÅ jeg få oppleve igjen... Plutselig får man svar på det man går å funderer på... "er det friskt?", "hva blir det?".... hihi Som regel går det jo fint så jeg var ikke så bekymret sist... Men da jeg fikk vite at vi skulle få en gutt var jeg i 7. himmel.... alt ble så virkelig... og jeg handlet noen bittesmå lyseblå bodyer vet du... sukk.... Er gøy å handle klær som ikke alle andre har - enig i det - selvom det har mye fint på kjedebutikkene her og Vi skal til København på nyåret også - får vel bli litt shoppings der og! Du bor på Oppegård ja- jeg bor i Vestby jeg da... Hvor skal du føde? Har fått plass på Ullevål - søkte tidlig...
coscos Skrevet 23. oktober 2006 #6 Skrevet 23. oktober 2006 Hei igjen! Så morsomt at du bor i Vestby. Hyggelig å bli "kjent" med flere Follomammaer. Da kan vi kanskje møtes neste sommer med hver vår barnevogn. Jeg har fått plass på Rikshospitalet. Har vært der til utredning for habituell abort, så fikk fødeplass der tidlig. Er nok mest opptatt av at barnet er friskt, pleier de å sjekke alt sammen på ordinær UL? Jeg skal til overlege om et par uker, men litt usikker på hva jeg skal gjøre der. Fikk bare beskjed på siste UL-time at jeg burde snakke med en overlege siden jeg går på masse medisiner pga. tidligere aborter. Føler forsåvidt det er betryggende, og så kan jeg bruke timen til å spørre om alt det jeg lurer på. Jo, det hadde vært gøy å vite kjønnet, så tror vi heller mot å få vite det på UL :-).
☆Pacific sunset☆ Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 23. oktober 2006 Hei coscos Ja da får vi møtes neste sommer Rikshospitalet ja - det sto mellom det og Ullevål her... Føler at begge er trygge sykehus med stor ekspertise hvis noe skulle gå galt! Ja enig med deg - første man tenker på er om det er frisk - for det er jo ingen selvfølge!! Vurd. å ta en UL i uke 10 - bare for å sjekke at alt er ok liksom... Fastlegen min har UL så jeg slipper å reise land og strand rundt... Har glemt å spørre hvor gammel du er!! Kjenner noen fra Oppegård men er jo ikke sikkert de er i samme aldersgruppe som deg
coscos Skrevet 24. oktober 2006 #8 Skrevet 24. oktober 2006 Greit å ha fastlege som har UL. Jeg går til gynekolog 2. hver uke, og hun har også UL, så jeg sjekker hver gang jeg er der. Med min historie synes jeg det er betryggende å se at det er liv. Og, så vokser den jo så mye fra gang til gang! Blir helt rørt når jeg ser de sprellende armene og benene. Jeg er 35 og førstegangsfødende. Så, begynner å glede meg nå som 12 uker er passert. Har bare fortalt noen få venninner, så ingen andre som vet ennå. Mannen min vil gjerne ha hemmeligheten for oss selv frem til jul, men spørs om jeg klarer det! Hvor gammel er du?
☆Pacific sunset☆ Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 24. oktober 2006 Hei! Har du hatt mange SA bak deg? Jeg skulle gjerne tatt en UL snart - bare for å ta en titt Har en sønn på 3 år og er gift. Jeg blir 30 i januar Nyter de siste mnd i 20 årene hahaha! Da kjenner du nok ikke de jeg kjenner fra Oppegård.... De er 29 år...
coscos Skrevet 24. oktober 2006 #10 Skrevet 24. oktober 2006 Hei igjen! Ja, fjoråret var veldig tøft. Jeg hadde 3 aborter på 6 måneder, så derfor er jeg så spent på om alt kommer til å gå bra denne gangen. Og, har heldigvis en forståelsesfull gynekolog som jeg får komme til ofte. Hun er veldig klar på at jeg ikke skal gå rundt å bekymre meg, så bedre at jeg kan komme innom å ta en liten "titt" i ny og ne. For meg er i hvertfall det veldig betryggende. Du er jo bare ungdommen! Nyt 20-årene så lenge du kan, men det er faktisk ikke så ille å passere 30 heller!
☆Pacific sunset☆ Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter #11 Skrevet 24. oktober 2006 Huff så ekkelt da - håper den sitter nå. Det er jo kjempeflott at du får så bra oppfølging Bare ungdommen ja... haha - blir nok ikke så gærent å passere 30 heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå