Gå til innhold

Ingen med sykluser OVER 35 dager her?.....Så kan vi huffe oss sammen;)

Anbefalte innlegg

Prøvde meg i det andre innlegget..men der fikk jeg kun svar fra de med normale sykluser.....

:) ingen andre som meg?..min forrige syklus var på 40 dager..el på dag 30...så burde ikke fått tanta før dag 44 ...men..jaja...sånn kan det..

Syklusen før der var på 52 dager...fikk el rundt dag 35.....

Klem

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har veldig varierende sykluser, og innimellom blir det over 35 dager ja. Jeg føler meg ganske snytt for en del sykluser i løpet av et år. De som har 28 dagers sykluser får jo flere sjanser i året enn oss... sukk...

Har du prøvd Pergotime?

Slutta på pilla i mai...så føler at legene vil avvise meg...."bare" prøvd i ett halvt år....men skjer d ikke noe denne mnd så kommer jeg til å be om hjelp til å fikse syklusene...for nå begynner jeg å bli irritert....i løpet av 6 mnd har jeg så vidt rukket 4 pp.....

Ler av de som klager på 30 dager sykluser jeg....makan..hehehhe...

Har du prøvd pergo da?

Har ikke prøvd pergo ennå nei men har såvidt startet utredning hos gyn og håper vel egentlig at jeg får det snart. På den tiden vi har prøvd å få barn har jeg hatt sykluser som har variert fra 26 til 45 dager så det er ganske håpløst å vite når el kommer...

Oki...skjønner...Håper det klaffer for deg snart da....1års prøving er mer enn nok...

Aldri hatt sykluse under 35 jeg da..snufs....på ett halvt år....jaja...

Håper på el før dag 25 denne syklusen..men tviler på det i grunn....får vel begynne med eltester i dag...men har el slim hver mnd jeg da..så skal ikke være såå vanskelig å finne el i grunn...

Annonse

Men du sussa- prøv å kontakte lege! Det har jeg gjort nå, jeg har pcos, så han ville begynne utredning etter ca. 5 mnd prøving uten resultat. Så nå er jeg i kø...

Det kan jo være verdt et forsøk, legen sa til meg at de begynte utredning før det var gått et år dersom det var ting som ikke var "normalt". Og det er da ikke helt normalt med sykluser på over 50 dager! Hehe, det går jo an å smøre litt godt på også...fy...

Kan svare deg her også jeg!

Jeg har uregelmessige og lange sykluser + kort lutealfase

1.pp: 32 dager

2.pp: 53 dager

3.pp: 47 dager, EL på dag 36

4.pp: 57 dager, EL på dag 49

5.pp: 46 dager, EL på dag 37

6.pp: EL på dag 25 (Rekord!), ble gravid så lutealfasen var tydeligvis lang nok

Men ble dessverre pp 7, og er nå på dag 34 og venter på EL'

Er møkk lei alt syklus-rot! Men har dessverre ikke så mye valg. Jeg var til soneterapeut sist pp, og det gikk jo så mye bedre. Så hvis jeg må over i ny pp så blir det løping dit igjen!

Hei!

Eh, sovnet på sofaen jeg...

De fant ut at jeg har pcos ved ul av eggstokkene (fant cyster) og blodprøvene viste feil verdier på div. hormoner. Er over fem år siden nå.

Grunnen til at jeg fikk sjekka det er at jeg har endel uønsket hårvekst (æsj..) og uregelmessige sykluser. I tillegg er det et vanlig symptom med overvekt, det er jeg så heldig å slippe, så der passer jeg ikke helt inn. Det er veldig mange ulike grader av dette, og detviser seg på ulike måter fra jente til jente. Jeg har hørt påstander om at opp mot 20 % va alle kvinner i fruktbar alder har dette, så sannsynligvis er det mange som har det uten å vite om det.

Ultralyd av eggestokkene..høres vondt og ubehaglig ut...sukk..må inn i lovmortappen da?...SUKK! hehe...og hvor lang tid vil d ta å få en slik time?....

Har ikke uønska hårvekst.....er overvektig....Ikke plaga med uregemessige syklsuer før p-pillen...og håper at d vil stabilisere seg nå..men...sukk....

HÅPER jeg ikke har det..

Hei Sussa.

Hehe... Måtte bare le litt da jeg leste innlegget ditt. Det gjør IKKE vondt å ta UL. :) De må absolutt ikke inn gjennom livmortappen din. ;) Enten så tar de UL over magen, eller transvaginalt. Om de gjør UL transvaginalt får du en sonde som likner en dildo opp i skjeden, men det gjør over hodet ikke vondt. Lydbølger blir sendt fra sonden og gir legen et godt bilde av eggstokkene dine.

Vet ikke helt om jeg kan klage her, for jeg har nettopp sluttet på p-pillene, men jeg er i dag på d. 30 uten å ha fått mensen. :( Det er jo veeeldig mange år siden jeg startet på pilla nå, men så vidt jeg husker så hadde jeg nogenlunde regelmessig mens med 29 dagers syklus i "gamledager". Lurer veldig på hvor tanta har blitt av i dag... :( Forrige mnd. kom den på dagen!

Annonse

hehe...så for meg ett kamera opp i tappen jeg..AUUU..hehe....

Så jeg slipper bedøvelse og alt da?...bare vanlig gu nesten?....

og da må jeg nesten spørre....latterlig nok......den ulen inne i kjeden...den er liten ikke sant? hehehhee.."ler av meg selv"...

Åssen ul tok du? ..siden det virker som du kan litt om dette:O) hehe..

Forrige mnd kom den på dagen sa du..men denne mensen er den som kom rett etter pilleslutt eller?....For da er d jo normalt at den kommer på dagen..er jo pillene sitt siste sukk..hehe...

første syklusen min ble som sagt på 35 dager..så hoppa den plutselig på 52..KJIPT..hehe...

snufs jeg slår dere alle! min første syklus var på 44 dager (greit nok det) og jeg er nå på dag 113 (!!!) i min 2 syklus uten tegn på det ene eller det andre :(

Kan vel ikke være normalt vel?

Slutta forresten i mai jeg å, føler meg snytt!

Tror dere jeg får hjelp hvis jeg går til lege?

Oj!! Det var lenge! Hat du hatt sånn før eller? Eh.. du er sikker på at du ikke kan være gravid da??

Er overbevist om at du får hjelp hvis du går til lege, de bør absolutt ta deg alvorlig når du ikke får mensen i det hele!

Uff, kjipt, føler med deg!!

Heisann!

Slenger meg med her jeg.... min siste syklus var på 38 dager.

Jeg har hatt 28 dagers sykluser fra jeg slutta med pilla i februar, men i forrige pp som jeg begynte med pergotime så ble hele syklusen helt koko. Ellers har jeg i mange år hatt uregelmessig mens, så jeg var skikkelig imponert og følte meg skikkelig normal for en gang skyld når jeg plutselig hadde 28 dager syklus.

Og du; jeg har også tatt ul av eggstokken og det finnes ikke vondt! ;o)

Har hatt en del problemer med cyster og syke blødninger mens jeg gikk på pilla, så jeg har i hvertfall sørget for at den private gyn jeg går til får en god bonusutbetaling etter alle pengene jeg har lagt igjen der... hehe..

Jeg kan godt huffe litt med deg sussa! Har hatt 32 og 54 dager. Nå kom el på dag 22, så denne ser ut til å bli på 36 dager. Håper det holder seg sånn også, eller aller helst så blir den neste noen dager kortere igjen. *Håpehåpe*

Men jeg synes seriøst synd på sofie her, over 100 dager må jo være totalt pyton! Føler virkelig med deg.

Hei hei!

Mine sykluser varierer også "litt"! Det er snart to år siden jeg slutta på pilla. De første tre månedene merka jeg ingenting spesielt, fikk mens omtrent som venta. Men så... 7 måneder uten noenting!!! Det er ca 210 dager! Da ringte jeg legen og spurte om det var heelt normalt. Tror han satte kaffen i halsen da, ja! Ble henvist til gu rekordfort! Ble konstatert pcos (noe som kom som et sjokk) og beskjed om å gå ned i vekt. Etter dette har syklusene ligget på mellom 32 og 40 dager, sånn omtrent!

Fikk tanta på besøk i går, (grrrr) så nå er vi over i neste pp! :(

Var flere enn meg ja ser jeg:) LItt godt å vite lell..hehe..selv om jeg skulle ønske vi alle kunne ha NORMALE sykluser..

og du som ikke har hatt på over 100 dager bør komme deg til legen..for det er IKKE riktig..og de bør sjekke d opp...

Til jul ønsker jeg meg en syklus på 28 dager.....

Om jeg ser bort i fra den første etter P-slutt, så har alle vært 35 +

29 - 36 - 41 - 47 - 39.....

De økte liksom med en uke om gangen, før lyspunktet dukket opp da forrige PP ble på 39 dg!

Er på dag 34 nå, og hverken tegn til TR eller +test. Men er rimelig sikker på at jeg i alle fall har hatt EL da, tok en EL-test i går og den var snøhvit. Det var forresten gravisitetstesten også... (måtte bare sjekke;)

Denne PP MÅ bare bli mindre nn 39 dager, jeg har panick for at det ikke skal stabilisere seg igjen. Vil jo bli gravid NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...