Gå til innhold

Uff, kunne jeg ikke funnet en bedre "løgn" - skjemmes...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var ute å handlet mat i stad, er nylig sykemeldt (skulle holdt senga, FY!), og møtte selvfølgelig ei av damene i barnehagen. Hun følte vel seg like ille til mote, antakelig, hadde vært til lege pga nakke. Spurte hva jeg gjorde og jeg dro den dårlige løgnen om at jeg er sykemeldt (som jo er sant) pga. rygg (? det var bare det jeg kom på, angrer....). Ville bare ikke si at jeg er gravid til henne siden det er så tidlig. Huff, men det med ryggen var jo bare ikke sant. Dårlig samvittighet, altså. Skulle heller sagt at jeg bare dro tidlig fra jobb, halsbetennelse eller et eller annet, men lett å være etterpåklok.

 

Sorry, skjemmes sånn at jeg nå er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaja. Ikke tenk på det, du. Det er sånt som bare plopper ut i farta når man ikke vet hva man skal si. Som du sier er det lett å være etterpåklok. Du er nok ingen lystløgner uansett. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..på jobb tror de at jeg har en mageinfeksjon som gjør at jeg ikke kan løfte tungt og må til lege innimellom...vil vente noen uker til før jeg sier det...

 

men det er så teit å si at jeg har en mage infeksjon...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere vil lyve til jobben? Man kan jo si til sjefen at h*n ikke må si noe til de andre på jobb, og treffer man noen fra jobb når man er sykmeldt, så er det vel bare å si som sant er, og be den personen ikke fortelle det videre ennå. Skulle man risikere å miste er det jo bare å si det til sjefen evt. de som vet på jobb. Skjønner ikke helt hvorfor man må lyve pga. at det er tidlig. Alle vet jo at det er en liten risiko for å miste tidlig i svangerskapet. Bare lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi i min jobb funker det ikke slikt!!

sjefen min og alle andre på arbeidsplassen er værre enn de værste sladrekjerringene,derfor vil jeg vente en stund med å si noe..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid så enkelt. Jeg må fortelle sjefen og en del kolleger at jeg er gravid (pga omplassering), og første gang var det 2-3 stk som ikke brydde seg om at det var tidlig, og at jeg ikke ville at noen andre skulle vite det. Resultatet var at jeg ble gratulert med svangerskapet i mange uker etter at jeg mistet, av folk jeg ikke ante at visste om graviditeten. Så jeg forstår godt at folk vil skjule det så lenge som mulig!

 

Når det gjelder sykemelding: jeg var sykemeldt i ei uke tidligere i dette svangerskapet, og når folk spurte hvorfor jeg var hjemme, så sa jeg bare at jeg var sykemeldt, uten å gi noen grunn. Hvis du ikke forteller hvorfor, så er det ikke mange som spør om årsaken heller! Det er jo ingen som har noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å lyve når du er gravid! Det gjør "alle" og man blir tilgitt når nyheten blir offentlig.

Dessuten er det ingen som har noe med hva som feiler deg, heller ikke sjefen din skal spøørre eller trenger vite dette.

Når det gjelder en her som ikke skjønner hvorfor man ikke bare kan fortelle alle på jobben med en gang, så er det dessverre slik at noen fremdeles blri diskriminert når man er gravid og ikke får de mulighetene i jobben om man er gravid. Derfor har jeg heldigvis aldri sagt noe til sjefen når jeg har vært gravid og mistet tidligere, og nå når jeg er gravid igjen holder jeg det hemmelig så lenge som mulig. Dessverre så vet jeg at hadde de visst at jeg har planlagt å bli gravid, så hadde jeg ikke fått de mulighetene og den jobben jeg har nå.

Nei, bare lyv, og tenk på dere selv, jenter!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...