Gå til innhold

Cherrox og bevernylondress til 1-åring. Hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vil det fungere tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cherrox er ikke noen godt egnet støvel til en 1-åring.

- De er stive, klumpete og tunge

- De er tette og de fleste barn blir klamme på beina

- De har ikke den beste varmeisoleringen, og egner seg ikke dersom det er flere minusgrader

- De er ofte vanskelig å få på foten til en 1-åring, siden den er stiv med høyt skaft, og 1-åringen klarer ikke å hjelpe til med å presse foten nedi.

En gore-tex variant er lettere, nettere og gir mye bedre bevegelsesfrihet.

Den isolerer godt på kalde dager og holder de aller aller fleste 1åringer tørre på beina vinteren gjennom.

Når det gjelder dress, så bør du velge en som er lett og myk, slik at det er lett for barnet å bevege seg. Du bør heller ikke kjøpe den alt for stor for at barnet skal vokse i den (selvsagt greit at den passer hele vinteren dersom den er dyr). De små 1-åringene blir ofte stående som bredbente pingviner, og beveger seg lite når de får på seg stive tykke dresser.

Jeg synes Troll-dressen er suveren til en 1-åring. Jeg vet i allefall ikke om noen dress som er like myk og lett og bevege seg i. Men den er så alt for dyr :o(

Skrevet

Jeg er helt enig med deg! Men nå er det dagbarnet mitt som har fått dette vinterutstyret, og jeg bli helt fortvilet over det...Han greier jo ikke gå i dem, og dressen er over dobbelt så tung som den vi har kjøpt til vår 1-åring.

Men jeg kan jo ikke kritisere det de har kjøpt heller...? Synes dette er litt vanskelig.. Jeg vil jo ikke fremstå som en bedreviter, som rakker ned på det de har valgt å kjøpe..

HI

Skrevet

Ville dere sagt ifra? Isåfall hvordan?

HI

Skrevet

Ja da var det verre. Jeg vet ikke om det er riktig å si ifra jeg? Tror du de er klar over hvordan klærne hemmer motorikken?

Kanskje du kan prøve å vinkle det slik at de ikke oppfatter det som kritikk.

F.eks. si at "Nå er det jammen ikke lenge før kulda setter inn for fullt! Har dere kjøpt vinterstøvler for kalde dager til xxxx?"

Når det gjelder dressen, så må det være lov å si "xxxx trives best inne nå som det begynner å bli kaldt i været. H*n synes det er vanskelig å bevege seg i en tung utedress og cherrox. Dere har ikke en dress til hjemme, som er litt lettere og mykere??"

Dersom de tar seg nær av dette, er det ikke håp...

Det kan umulig være noe stas for en liten 1åring og føle seg som en stiv og tykk pingvin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...