Gå til innhold

9 mnd og mat! Hva spiser deres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på litt over ni mnd som bare vil spise grøt og most frukt! Har prøvd alt av middagsmat, men han liker jo ingenting og brekker seg ved deb minste klump. Brødskiver går heller ikke. Tror han begynner å bli litt lei av grøt også så lurer på om noen har noen tips om hva jeg kan gi han? Kan han f.eks få smake yogurt eller er det viktig at man venter til de er passert 10 mnd? Tror det er søtsmaken ved grøten han liker så tenkte kanskje jeg skulle prøve å lage noe med sweet&sour saus....eller skal de ikke ha det? Hva m f.eks kokosmelk? Vil ha mange tips og lurer også på om dere lar deres 9 mnd gamle barn smake på alt dere spiser? Lurer kanskje på om jeg er litt overbeskyttende i forhold til dette hva babyer skal spise og ikke.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd hipp sine middagsglass?

jeg forsøkte alle de andre og laget selv, ville ikke ha, men da jeg gav hipp sine ble det fullt glass på høykant m en gang

Skrevet

Ja, har prøvd hipp middagsglass, men de faller heller ikke i smak. Har også prøvd nestle og småfolk, men han vil ikke ha noe! Kan jo ikke fortsette å bare spise grøt heller! Noen fler?

Skrevet

Vi lar Guro smake på stort sett alt vi spiser, og hun liker det meste. Hun spiser ikke så mye da, kanskje tilsvarende 1/2 sånn middagsglass?

Hun er ikke noe glad i most middag, så her går det i biter av grønnsaker, ris, kjøtt osv som er kokt helt mørt, og som hun kan spise "selv" av. Hun pleier å få en bit eller to med f.eks broccoli å leke med, så får vi puttet inn noen skeier med middag i mens ;) Sukkerert er en annen favoritt, samt broccoli og tomat.

Når de er så store som 9 mnd kan de jo spise stort sett det dere spiser, så lenge det ikke er for salt, og så lenge det ikke er krydret så mye at babyen ikke liker det? Nå er jo barn forskjellige da, vårt barn liker f.eks godt krydret mat...og nekter å spise sånn ferdigmat på glass med "babyvennlig" smak.

I dag skal hun f.eks ha ris med grønnsaker og green curry-saus til middag *humre*.

Skrevet

9 mnd og vil ikke ha annet enn pupp..... men det kommer etterhvert skal du se. Babyen kan godt smake på det dere spiser- men uten salt inntil ett år. vent til 10 mnd med syrnede melkprodukter og ellers melk i mat.

:-)

Skrevet

Vår jente spiser så å si det samme som oss. Fiskeboller i hvitsaus, men sausen lager jeg av 1ts smør å 2ts mel og 1dl erstatning. Fiskepudding å fiskekake bruker jeg å dampe lamme grønnsakerne, potet - gulrot å brokkoli.Kylling å ris. pølse å potetmos osv bare fantasien. men passer på at d ikke blir for mye krydder og ikker sterk mat. Ho har aldri likt kjøp mat så jeg har måtte laget mat fra ho var 4mnd å moset det. No spiser hun biter, å det regulerte ho sjøl.Mosa mat er ut fortiden hær. :) Håper du fikk noen tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...