Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe i det med at enkelte småtroll får feber når de får tenner? Erfaringer noen? Og i så fall, hvor høy feber og hvor lenge?

Vesla vår på 14 mnd er litt forkjøla og har hatt 38.5 til 39.5 i feber de siste dagene, men er i godt humør og spiser godt. Jeg mener at hun har en eller annen virusinfeksjon, men svigermor påstår at det er tannframbrudd som gir henne feber.

Jeg har vanskelig for å tro at små barn kan få så høy feber av å få tenner, har noen litt fakta og erfaringer de vil dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn får ikke feber av å få tenner,men sykdom og feber kan "fremskynde" tannutbrudd.

Skrevet

Vi merket ingenting til det da jenta vår fikk de første tennene (annet enn at hun siklet og gnog på alt mulig). Da hun fikk de jeksler merket vi det. Da fikk hun feber 38.5, eller rundt der. Da de første 2 jekslene brøt gjennom hadde hun faktisk 40 i feber, men da hadde hun ørebetennelse samtidig. Min erfaring er altså at unger kan få ganske høy feber når de får tenner.

Hun er veldig øm i gommene, så vi har biteringer med vann i liggende i kjøleskapet slik at de blir kalde. Det lindrer, så smører vi dentinox på gommene når det er som verst. Det fås reseptfritt på apoteket.

Skrevet

har ikke noe mer bakgrunnsinfo, Men i eksempelettil hun over her vil jeg tro at det var ørebetennelsen som førte til feber og at det igjen gjorde at jekslene brøt gjennom i sykdomsperioden.............

Jeg vet ikke sikkert, men det blir jo litt " hvem kom først, høna eller egget" problematikk : )

Jeg har aldri merket noe til dette med feber og tenner med guttungen her i huset hvertfall

Skrevet

Ingenting som tilsier at barn får feber av å få tenner, men derimot omvendt at sykdom (og da også feber) kan framskynde tannfrembrudd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...