Gå til innhold

Håp fra en sliter.....

Anbefalte innlegg

Å det gjør så utrolig godt å lese om de som blir gravide etter år med prøving, det gir virkelig håp for en sliter:o)

Det er nå 15 mnd siden jeg slutta på p-pillen, og nå skal jeg snart til min første utredningsundersøkelse, og samboeren min skal til lege for å få henvisning til å få tatt sædprøve (han gruer seg veldig stakkars).

De siste månedene har vært utrolig tøffe psykisk, det å gå å vente på at mensen skal komme er virkelig pinefullt, og når den da kommer blir det mye snørr og tårer.Føler meg sterkere nå enn på lenge, tror det hjelper veldig at vi nå skal i gang med div. undersøkelser.Har også en utrolig snill og god samboer, vi har vært sammen i snart 11 år, han er så flink til å følge meg opp, oppmuntre og gi trøst. Han har jo og utrolig lyst på en baby, men han er så flink til å tenke positivt!!

Nå kjenner jeg at tr er på vei atter en gang, har begynt å spotte, og har så mye murringer i magen, men bare på høyre side, har og vondt i korsrygge.Dette er symptomer jeg ikke har fått før i forbindelse med tr, er det flere som har merket endringer i forbindelse med tr i pp?Jeg er jo veldig oppmerksom på alle slags symptomer nå for tida, og noen ganger har jeg endel stikking i sidene, er det noen som vet hva dette kommer av?Nå får vi bare tenke positivt alle sammen og prøve å slappe av, så satser vi på at det sitter en spire før jul på oss alle:o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6732349-h%C3%A5p-fra-en-sliter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Er i samme situasjon som deg,og merker at det gjør meg generelt veldig nestemt,selv om jeg ikke tenker på det like mye nå. Blir liksom minna på baby hele tida,med reklamer,jenter med mage ute på gata,gravide overalt,gledesrop her inne osv osv. Jeg gråter ikke like lett nå lengre,men iblandt raser bare verden helt sammen... Har som deg også fantastisk støtte fra mannen min,som ønsker seg baby like mye som det jeg gjør!

Begynte utredning i september,og er nå klar for lapraskopi.(gruer meg som fy,usch!) Jeg er snart 28,slank,trener,spiser sunt,røyker eller drikker ikke,har regelmessig syklus(+ - en dag) og EL hver eneste gang.(hat testet og tempet),så de kan ikke se hvorfor det ikke skjer noe. Vi ble gravide i april-05,men mistet,så det skal jo ikke være noe galt. Men jeg har mye hodepine,mage/ryggondt,kvalme m m rundt TR,så kan jo være endometriose. Jeg kan merke forskjell i de ulike pp'ene ang. pms,tror det er ganske vanlig.( kan jo være en spire som fester seg hos deg da,da kan det stikke litt)

Har mer eller mindre innstilt meg på ivf nå,så er temmelig avslappa med prøvinga. Vi fortsetter som før,men har slutta med å tempe og teste etter EL,for jeg vet jo at det funker som det skal.

Hvor i landet bor dere henne?

Jeg vil så gjerne skrive en hilsen til dere begge to. Jeg har lest en del innlegg fra dere som sliter. Og dere må jo ha utrolige samboere begge to?? Jeg syns dere virkelig fortjener å bli gravide snart begge to, jeg unner virkelig ingen å slite med og bli gravide. Jeg håper at dere begge to har leger som tar dere seriøst og hjelper dere til å komme til utredning så fort som mulig.

Dere er utrolig sterke jenter begge to, og jeg blir forundret over deres pågangsmot og beundrer dere virkelig. Jeg tror såvisst ikke jeg hadde klart å takle det, jeg ser heller ikke på meg selv som noen kjempesterk person. Og er meget takknemmelig for at det skjedde så fort...

Jg vil ønske dere MASSE lykke til jenter, og håper virkelig at det klaffer for dere snart! Og jeg syns at de som kaller seg slitere på 3-4 pp ikke har en dritt de skulle ha sagt!

Krysser alt jeg har for dere! Stå på jenter :D

Tilsynelatende sterk iallfall.... Er vant til at ting ikke ordner seg så lett,så er vel litt ekstra tykkhuda,kanskje. Jeg er gift med en som virkelig tar seg godt av meg,han gjør alt for at jeg skal ha det bra,så han blir litt fortvila her da han ikke kan gjøre stort annet enn å forsyne meg med svømmere .-)

Åssen går det med deg da,Trine? Kan du fortsette med hesten nå som du er gravid,eller må du sette han ut på för etterhvert? Enn ambulansen,er det greit med akutt-med. når du er gravid,eller?

Håper du koser deg masse med magen,gleder meg til jeg kan gjøre det samme!

Skjønner godt fortvilelsen.. Mannfolka får liksom ikke gjort så veldig mye annet.. Selvfølgelig være til støtte, men det høres jo ut som om han er veeeeeldig grei og oppegående slik da ;)

Joda, bra med meg.. Hadde en skikkelig ekkel dag i går, fikk noe brunt utflod. Men gyn. min tok meg inn etter kontortid og fikk tatt innvendig UL. Og hjertet på den lille tassen banker som bare det.. Er 7+0 i dag.. Så det er spennende :D

Skal snakke med legen ang hesten, han må nok eieren hans trene en stund.. Samboern er ikke no spesielt begeistret for at jeg rir mens jeg er gravid.. Kommer til å stikke opp i stallen innimellom for og hilse på han og stelle han litt innimellom.. Savner han jo allerede.. Var oppe en tur på mandag, for da var hovslager der, ropte på han, og han kom løpende mot meg som en unge.. snufs.. Heheh..

Skal kjøre 12-timers vakt i morgen på nittedal. Så da får vi se hvordan det går. Er jo bare overflytting, og ikke så mye akuttmedisin.. Ellers har jeg nattevaktshelg på min daglige jobb til helga.. Men da er vi tre nattevakter på tre tun, så det skal nok bra ;)

Ja du beskriver det akkurat sånn som dete er, føler jeg ser søte små babyer overalt nå og struttende mager...Det verste er at jeg kjenner at jeg blir så misunnelig, nesten sjalu, fæl og ekkel følelse...Vi bor på sørlandet, dere da? Jeg er 27 år, og akkurat som deg, slank, trener,spiser sunt, har aldri røyka, og drikker veldig sjelden. Jeg har og regelmessig syklus og har el hver mnd.Men nå har jo ikke vi kommet igang med undersøkelsene, så det kan jo være mye som dukker opp underveis....Regner med du har vært på innvendig UL, det er det jeg skal nå.Hvordan var det?Huff jeg gruer meg til det jeg, har aldri før vært hos en mannlig gynekolog.Skjønner godt at du gruer for lapraskopi, måtte du vente lenge før du fikk time?Jeg må vel og gjennom det hvis ikke noe skjer snart...Det er så godt at vi er flere i samme situasjon, selv om det er knalltøft, så må vi ikke gi opp håpet.Satser på at det sitter en spire før jul hos oss begge:o)Hvilken pp er dere i?

Annonse

Takk for det, Trine!

Føler meg litt sterkere nå, men de forrige mnd.har jeg vært utrolig sliten, sårbar og svak, men det hjelper jo litt med oppmuntrende, koselige meldinger fra sånne jenter som du da:o)

Lykke til med din lille spire, kos deg masse!!!Så satser jeg snart på å følge etter.....

Godt å høre at det varmer med litt oppmuntring! ;) Satser på at dere begge følger etter snart...

Har ett par venninner som virkelig er slitere, og jeg har så vondt av de.. Aner ikke hva jeg skal gjøre for å støtte.. Men vi lar som regel være å snakke om slike ting når vi er samlet.. Kanskje greit å snakke om noe annet enn alt som har med barn og gjøre. De tenker helt sikkert nok på det ellers, ingen vits og ødelegge en jentekveld med slikt..

Sikkert best å ta en pause fra ridninga,men en og annen rolig tur går sikkert fint,bare dere ikke jager på i trav eller galopp. Bare det å sitte på hesten tror jeg ikke er så farlig,men jeg aner jo ikke,høres bare logisk ut:-)

Godt å høre at alt var bra med den lille,får krysse fingrene for at h*n klamrer seg godt fast og blir der til det er på tide å hilse på mamma og pappa på føden:-)

Kos deg masse,Trine-mor!

Innvendig UL er ikke så galt,det gikk kjempefint. Tok celleprøve av livmorhalsen,det var ikke fullt så kos,men overlevde det også:-) Jeg fikk kvinnelig gyn.,men tror ikke det hadde gjort noen forskjell med en mann,det er jo jobben demmes,så der nok bare du som blir flau(men det er jo ille nok det da!)

Gyn. sendte henvisningen til lapraskopi samme dag som jeg var der,men har ikke fått time enda. Det kan ta noen uker før man får inkallelse,og enda 2-3 mnd til man får operasjon,så vet ikke helt når det er enda. Vet ikke hva som skal skje etterpå,men det er vel avhengig av hva de evt. finner under lap. Er det tette eggleder blir det ivf-forsøk,og er det endo. må vi prøve litt til på egenhånd først. Satser på at legene på Ullevål guider meg videre så godt de kan! Vi startet for 19 måneder siden,men har hatt en SA og 5 mnd opphold også,så her ikke helt kontrollen på samlet antall pp'er. .

Vi bor i Oslo,vi. Skal flytte ut fra sentrum når vi får knepet til oss et hus,men folk er jo helt gærne her på visninger og i bud-runder,så det drøyer visst litt!

Kjempebra med andre her som sliter med det samme,selv om jeg skulle ønske at ingen måtte gå igjennom dette!

Hei hei.

Godt å høre at du får utredning.

Forrige mnd gikk jeg også med dine symptomer en stund. Tok en test og den var positiv.

Er veldig likt mens murringer, men sitter på en litt annen måte når man er gravid.

Det er jo ikke helt å utelukke for din del heller da :) Hva med å ta en test på IKM dagen? Vil ikke oppmuntre deg hvis det ikke er noe, men kjenner godt igjen de symptomene selv.

Vet også om alle oppturer og nedturer under pp. Er selv i min niende nå. Har desverre mistet tre ganger. Det sliter hardt på, og man havner dypt ned hver gang man får tr.

Det hjelper med en støttende samboer da ;)

Håper virkelig dere får belyst problemene, eller at dere har flaks denne mnd ;)

Masse masse sterke lykkeønskninger fra

Ja jeg hadde et bittelite håp om at det kanskje kunne være det. men nå kom dessverre mensen nå...

Takk for lykkeønskninger:o)

Så tøft det må være for deg når du har mista så mange ganger, føler virkelig med deg.

Mange lykkeønskninger fra meg til deg!!!!

ååh, så søt du er :) smile

takker masse for de.

det verste er at jeg føler meg gravid igjen, men tør ikke teste. er bare redd for å miste.

blir jo fulgt opp mer av legen videre nå, men er innmari tungt ja.

så nære, men likevel så faaaar away. he he.

smell på med masse sex noen gader før EL, kan hende spermien hans bruker litt lengre tid på å svømme opp, og det dere på den måten kanskje "misser" egget?

klem klem

Annonse

Ja det skal vi gjøre, har vært veldig ivrige på den fronten egentlig.Men var ganske frustrert i forrige pp, jeg hadde el slim i to dager, men tror presset ble for stort for junior..Han nekta å samarbeide, uansett hva vi prøvde på, prøvde flere ganger til dagen uten noe resultat. Vi var like fortvila begge to, men nå må jeg nesten le når jeg tenker på hvordan vi strevde..Gleder meg nå til å ta fatt på en ny pp men masse håp og optimisme, og forhåpentligvis masse god sex!!Hvilken dag i syklusen starter dere prøvinga?

Når har du ikm da?Blir spennende å høre om du har en liten spire på gang.

klem

vel, det er vel sånn vi holder på nå.

går liksom ikke for små`n. he he he.

Jeg er usikker på EL og IKM (pga SA i høstferien)

men kjennes på kroppen som at den er nå i desse dager.

regner med IKM i slutten av uke 43.

Vi starter prøvingen 6 dager før EL vi, og holde på hver dag til EL er over.

Det har jo virker 3 ganger nå ;)

Fremover skal vi roe ned, ikke snakke så mye om el osv. bare ha sex og kose oss.

denne mnd har det faktisk vært hver dag siden jeg sluttet å blø etter SA. he he he. men sambo stresser tydeligvis.

Håper virkelig jeg sitter med en liten spire snart, og at jeg klarer å holde på den. Er på tide nå synes jeg.

hei! jeg skjønner godt hvordan du har det....jeg er i pp 11. merker at jeg er blitt veldig følsom, gråter for ingenting, ser små bebiser overalt, blir lei meg når noen spør om ikke jeg har lyst på barn snart.... svigermor klarte til og med å si at min biologiske klokke tikker... jeg er snart 28.

det som er utrolig viktig er at samboeren min er helt super, støtter meg og trøster meg, han forstår meg alltid!! hadde ikke orket hvis ikke han var så fantastisk.

Ja det er jammen bra at vi har god støtte fra samboeren våre, det har jo egentlig alt å si. Jeg har og fått mange kommentarer fra familie og venner om at nå må vi snart sette i gang med å fylle opp huset, vi som er så glade i barn, nå som alt ligger til rette for det osv. osv.Det er utrolig hvor sårende slike kommentarer er, selv om de ikke er vondt ment, de vet jo ikke at vi strever..Men tenker ofte at slike kommentarer kommer fra folk som selv har blitt gravide fort, og at de nesten ikke tenker at det faktisk er mange som strever fælt med å bli gravide..Svigerinnen min og vennina mi ble gravide ved første forsøk, synes det var veldig tøft i begynnelsen, var rett og slett sjalu.Huff det er en forferdelig ekkel følelse, men gleder meg nå oppriktig på deres vegne.Vi har jo faktisk mange muligheter ennå, for vi er fast bestemt på at barn skal vi ha!!Vi får håpe at vi som har strevd en god stund nå får ønsket vårt oppfylt før jul nå:o)

Jeg vet så godt hvordan du har det, men tenk så heldige vi er, vi har funnet mannen i vårt liv som attpåtil har lyst på barn sammen med oss!!!Det er jammen ikke alle som er så heldige, jeg har mange venniner som fremdeles leter etter den rette.Prøver så godt jeg kan å trøste meg med dette de dagene jeg er langt nede..Også har jeg dere da, virker som om dere er noen fantastiske jenter!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...