Gå til innhold

Når bestemte dere dere for pappaperm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og når skal han ha det?

Hadde i utgangspunktet avtalt med jobben at jeg skal jobbe og han ha pappaperm fra 22.januar, men lurer litt om det går mht amming osv. er 70 km tur-retur jobb, så kan ikke dra hjem i mellomtiden og amme heller... Hun vil da være 9 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

vi bestemte oss tidlig. før vi sendte inn søknaden.. han skal ha perm fra 27 november, å da skal jeg samtidig ha ferie.. fikk vite at jeg kunne ta ut ferie i hans perm.. så har du ferie til gode, kan dere jo ordne d sånn.

Skrevet

Vi bestemte dette veldig tidilig, nesten fra den dagen jeg fant ut at jeg var gravid;-)

Litt morsomt for mannen min starter pappaperm akkurat samme dato som dere har bestemt - 22. januar! Gutten min er faktisk 1 måned yngre enn datteren din, dvs han er 8 måneder når pappapermen begynner.

Jeg er student så er kanskje litt friere enn dere som jobber, men skal mest sannsynlig rett ut i praksis og vil da han en helt vanlig arbeidsdag fra 8-16 og det vil også være et stykke unna hjemmet så amming vil være uaktuelt i dette tidsrommet.

Jeg har også tenkt en del på hvordan det skal gå med ammingen for inntil for ganske nylig har jeg ammet nesten hver 2. time på dagtid. Men vi har startet med grøt nå og det går forholdsvis greit. Tror barna klarer seg helt fint uten bryst i de timene vi er på jobb i 8-9 måneders alder. Men det er jo viktig å sørge for å introdusere nok måltider i løpet av dagen innen den tid - så ikke det blir sjokkstart både for baby og pappa:-)

Skrevet

Vi bestemte oss veldig tidlig, noen mnd før han ble født. Jeg skal begynne å jobbe igjen 26. februar, babyen er da 8 mnd. Har tenkt å fullamme frem til jul (da er han 6 mnd) og så introdusere grøt i løpet av jan/feb. Når jeg begynner å jobbe har jeg ikke tenkt å amme på dagtid, kun morgen, ettermiddag og kveld. På dagen kan han få grøt. Dersom tilvenningen blir vanskelig eller han trenger melk på dagen av en eller annen grunn, kan pappaen gi utpumpet melk med flaske (som han gjør nå når jeg er ute). Ser ikke på ammingen som noe problem med å begynne å jobbe igjen, men selvsagt skulle jeg gjerne vært lenger hjemme med gullet mitt. Men, pappaen fortjener jo å bli kjent med gutten sin han også. Han skal da ha 3 mnd, til permisjonen vår er slutt. Og han gleder seg til det!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...