Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Våkner på natta annenhver time og vil ha mat. Legger veldig godt på seg, så det er ingen matmangel. Sover en sjelden gang så lenge som 3-3,5 timer i strekk på natta. Ingen tegn til å sovne av seg selv. Vil bare ligge inntil meg og sovner kun av pupp eller intens byssing. Sover sjelden eller aldri på dagen, og da kun på armen min. Går ikke med senga. Er 2 mnd. ps, ikke si at jeg må prøve smokk eller spør om ungen er sulten, at vi må prøve svøping eller lignende, vi har prøvd alt. Vil bare høre om jeg er den eneste med en slik baby og eventuelt om det vil bli bedre.
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Du er ikke den eneste! Jeg hadde det AKKURAT sånn også. Og, det blir bedre! Min er tre måneder nå og på et eller annet mystisk vis har han funnet roen mer. Sover flere økter om dagen, ikke så veldig lange kanskje, men helt klart forbedring. Han har klart å finne totten sin, og klarer å roe seg ned og sovner ofte med den i munnen når han er trøtt. Fantastisk. Det er faktisk sant at det blir mye bedre etter tre måneder. Dette blir bedre for deg også etterhvert, bare hold ut!
Fantorangen Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 Vi har det også sånn, men sover litt mer på natten da, fra ca kl 9-3. Ellers våkner hun ca annenhver time til vi står opp i 8-9 tida. Om dagen er vi heldige om hun sover 1 time i strekk inn i mellom. Sovner også stort sett kun av pupp eller byssing. Liker ikke vogna, så vil vi gå tur må vi ha med bæresele. Godt å høre at vi ikke er alene, og at andre sier det blir bedre!
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 Min sov bare hvis han fikk ligge på magen. Så da fikk han lov til det. Har du forsøkt bæresjal på dagtid? For å avlaste armene dine..
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Nei du er definitivt ikke alene. Jenta vår er nå 4 mnd gammel og det har begynt å bli litt bedre. I starten ville hun ikke ligge i vogn, ikke i senga si og var bare interessert i å sove på magen til meg eller mannen min. Nå sover hun heldigvis i vogna. Men vil fortsatt ikke sove i senga si, så hun sover fortsatt sammen med meg. Hun tar heller ikke smokk. Forsøkte bæresjal men hun ble hysterisk. Bæring funker, men når hun er 6,5 kg så er det begrenset hvor lenge man klarer det nå. Men krysser fingrene for oss som har det slik og satser på at ting går seg til.
Sassy. Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Du er nok ikke alene,kanskje en mager trøst det da :-) Her våkner vesla mellom 1 og 2 på natta,og gråter(hylgråter bortimot) frem til 6-7 tiden på morgenen.....idag var jeg så trøtt etter å gått 1 uke uten søvn nesten,at jeg faktisk nesten hallusinerte (?),veggene bare kom mot meg,og jeg bare svimlet.... Dette er noe som har vært den siste uken,og i kveld skal hun inn på eget rom,så får vi se om det kan hjelpe. Ps.selvfølgelig går det over,men er kjempetøft når det står på. Har hørt om flere av mine venninner som akkurat i den alderen har hatt det tøft på nattestid,men at det bare var en fase babyene måtte gjennom :-)
Mamma til to søte sjarmtroll Skrevet 18. oktober 2006 #7 Skrevet 18. oktober 2006 Har samme problem her:(...gutten min sover ikke på dagen uten hjelp. SOvner i armene mine når han får pupp, men vakner med en gang jeg legger han ned, da hyler han og leiter febrilsk etter puppen igjen..og sånn går dagen..så blir ikke mye gjort her i huset...på kveldstid er det samme opplegget. Rundt 12 sovner han, men vakner etter 1,5 t , pupp,og sover i 1,5 t, så holder han det gående i noen timer for så å sove i 1,5 t, etter det sover han ikke uten han får ligge på magen min, og det er også max 1,5 t...så blir det ikke mer søvn den dagen. Det tar på å aldri få mer enn 1,5 t søvn om gangen. Jeg har ikke sovet skikkelig på 5 uker nå. Men det er mange som har det værre enn meg, så skal ikke klage for mye:)..han har jo ikke kolikk:)
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 18. oktober 2006 #8 Skrevet 18. oktober 2006 GuriMalla- prinsesse 24.06.06: Min er også slik, kan det være samme baby? Hehe. Eller kanskje vi er i slekt... Hun vil helst bare sove på magen min eller Dodge-mannens. Tar ikke smokk. Liker ikke vogn eller seng eller kurv, nekter å sove andre steder enn inntil oss. Bæresjal funket ikke, solgte det igjen. Redningen for oss ble bæresele og vippestol. Da får vi hendene fri littegrann. Hun er 8,5 uke gammel nå. Bærer henne en del også, hun er sikkert også 6,5 kg (var 6 kg på 6-ukers kontroll). Man blir litt maroder i nakken og skuldrene. Og så ligger man jo som en stokk om natta for å ikke rulle over babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå