Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Hvordan kan jeg øve opp lillemann til å leke litt alene, og streve litt for å få til ting.. (snu seg rundt, strekke seg etter leiker osv) Legger han på gulvet eller i leikegrinda med leker rundt. Hvis jeg sitter der og gir han leiker er det helt ok, men så fort jeg går litt unna er det krise... Han begynner med å sutre, da går jeg bort og sier et eller annet som: mamma er her eller lignende.. Men etter et par minutter begynner han å vræle, og blir illsint.. Tar lang tid å roe han etterpå.. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Kan jo ikke sitte ved siden av han hele tida. Han er 5,5 mnd...
JADDAjada Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 jeg vil også vite jeg har det på samme måte
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 Eg har det også på same måte, ho blir 6 mnd om 1 veke.
3tettesmå Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 Min er sånn passe flink til å aktivisere seg selv. Han er 4,5 mnd. Han kan ikke rulle ennå så han begynner å kjede seg ganske fort hvis han ikke får "servert" leker i hånda. Han kan snu seg på siden og får av og til tak i lekene selv. Men det har hjulpet veldig å henge opp leker i lekegrinda så han kan ta tak i dem selv. Har hengt opp sånn stoffbok som brettes ut, lenker som jeg kan henge forskjellige leker i og særlig de som lager lyd er en suksess. Noen dager kan han faktisk ligge der en stund og kose seg for seg selv. Andre dager er det ikke mange minutter han gidder alene. Det kan også hjelpe og hjelpe han å flytte seg litt rundt så han kan se på litt forskjellige ting. Håper det blir litt bedre når han lærer å rulle rundt!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Det der med å henge opp ting i leikegrinda funka altså!! Ihvertfall enn så lenge.. Har liggi alene 5 min nå Takk for tipset Humle! Har hatt en sånn sak hengende der før, men den har han ikke helt fått tak i.. Men leiker hengende i hyssing var tingen tror jeg... Men er dere "flinke" til å la barnet sutre litt før dere tar dem opp? Eller bør man ikke det? Har likom alltid tatt han fort opp hvis han ikke har vært fornøyd.. HI
3tettesmå Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Så bra at det virket:-) Jeg er nok ikke så flink til å la han ligge å sutre så lenge før jeg tar han opp. Er liksom litt redd for at da vil han forbinne lekegrinda med noe negativt hvis han ligger for mye og sutrer. Men jeg forsøker å ikke ta han opp hver gang han sutrer. Hjelper han i stedet til å finne en ny stilling, se på en ny leke, setter på en spilledåse osv. Funker noen ganger - andre ganger vil han bare opp;-)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #7 Skrevet 18. oktober 2006 Dytter denne litt..i tilfelle det er flere med erfaringer eller ideer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå