Gå til innhold

fingrene mine ser ut som pølsesnabber:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

flere enn meg? er så hoven at fy....vanskelig å sitte her og skrive

må le når jeg ser på meg selv nå....hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, kjenner igjen det der:-) Føtterne har blitt tømmerstokker også, føler meg som en vannballong!

Skrevet

Jepp, fingerne er som pølsesnabber og leggene som tømmerstokker. Men det verste er vel at ansiktet er helt oppblåst. Jeg ser helt ballong ut. Og ubehagelig er det også..

Skrevet

Mange opplever å bli litt "pløsete" i ansiktet helt på slutten, det er visst helt normalt. Tror også jeg har lest at det er vanligere med de som venter jente, men vet ikke om det er noe statistikk på dette. Vet du hva du venter, Katsu?

Det er jo ikke unormalt å samle vann i kroppen, men det er jo greit å være litt OBS da, i forhold til utvikling av svangerskapsforgiftning, men jeg antar at det ikke er noe nytt fenomen for dere, og at lege/JM kjenner til "problemet" og følger dere litt opp med tanke på urin og blodtrykk.

Hovne fingre kan jo fort bli et problem, spesielt hvis man bruker ring og plutselig opplever at denne sitter fast... Hovne føtter er jo også litt problematisk, med tanke på fottøy, spesielt nå når det går mot kaldere tider og større behov for skobruk.

Jeg føler med dere, og håper jeg selv slipper å komme i samme situasjon. Men uansett. Nå er det vel ikke lenge igjen, og det morsomme er jo at vannet ofte forsvinner som dugg for solen straks fødselen er over. Lykke til, jenter!

Gjest leelu23 HØYGRAVID
Skrevet

her er det så mye vann at prøver jeg å rette ut fingrene er de kritt hvite..

jeg får tilogmed sokkemerke av de sokkene som bare går over foten.. de små sportsokkene..

gleder meg SÅ til dette forsvinner....

Skrevet

Det stemmer at jeg venter jente, ja. Det gjorde jeg sist også, men husker ikke at jeg ble like pløsete i ansiktet da.

Hos meg er det ansiktet som er verst. Fingrene fungerer helt fint, selv om de ser pølsete ut.

Legen har fulgt meg opp litt ekstra pga at blodtrykket hadde gått opp. Urinen var visst fin, og blodtrykket innenfor det som var trygt. Men det er en uke siden sist jeg var til kontroll, og skal ikke før om to dager. Burde jeg sjekke det opp i mellomtiden?

Skrevet

Det er du ikke alene om nei.. her klemmer vannet på nervene så fingrene har vært følelsesløse fra første ledd i 2-3 ukers tid nå... Og ankler, hva er det? Har ikke brukt sko siden mai/juni.. hehe.. men, bare 25 dager til termin nå... ;)

Skrevet

Hvis du er blitt atskillig mer hoven i beina og fingrene siden sist du var til kontroll, kan det kanskje være greit å ta kontakt med lege/JM for å være på den sikre siden. Men dersom det ikke er noen spesiell forskjell fra du var der, kan du nok ta det med ro. Når det gjelder det å bli pløsete i ansiktet er jeg usikker på om det er ødemer på samme måte og om det er et faresignal. Det kan jo kanskje skyldes andre faktorer i forbindelse med graviditeten?

Det du kan gjøre selv, er jo å veie deg hjemme og følge med om vekten gjør uventet store sprang oppover. Ved uventet stor vektøkning kan det jo tyde på ødemer. Og blir du plutselig plaget med hodepine, kan jo det også tyde på forhøyet BT.

Det er vanskelig å gi råd her, men kjenn på din egen magefølelse, du. Føler du deg usikker og føler at det har skjedd store forandringer siden du var hos legen sist, skader det jo ikke å levere ny urinprøve + få målt blodtrykket. Men er situasjonen stabil og du føler deg rolig, er sikkert alt i orden. 2 dager er jo ikke lang tid, hvis du ikke har spesielle mistanker om at noe er "galt"...

Lykke til :o)

Skrevet

Har også fått en del vann de siste ukene.

Fingrene er så hovne at jeg har vondt i leddene.

Føttene er heller ikke akkurat vakre, men er heldigvis ikke lenge igjen.

Har bestemt meg for at hun skal komme ut neste uke en gang;)

Skrevet

Pølsefingre her også! Er 4 dg over termin, så håper det snart er borte! Har vært enormt klønete i en god stund nå, men i den siste uka er det mest kløe som plager meg. Er dere rød- og hvitflekkete i håndflatene og klør?

Skrevet

Hoven ja, fingrene går verken å strekke eller bøye helt. Kritthvite med masse røde merker og får dype groper til å med her om jeg trykker litt på dem. Beina er ikke noe penere eller bedre, anklene mine har jeg ikke sett på ei god stund. Prøvde å kjenne etter den anklekulen men finner den rett og slet ikke igjen. Har gått i slike ecco-sandaler hvor man kan regulere remmen både over vrista og rundt ankelne siden i sommer. Regner det bruker jeg et par gummistøvler som er et par nummer for store til vanlig. Passer nesten, litt trang i vidda eneste.. Dobbelthake og pløsete i ansiktet.

Noen som vet hvor fort dette forsvinner? Går det to dager eller to mnd liksom? Skikkelig ubehagelig. Beina mine er skikkelig ømme, kjennes ut som om det er blåmerker overalt liksom. Snart ferdig, 18 dager igjn:) JIPPI!!!!!

Skrevet

Søstra mi var skikkelig hoven i beina da hun skulle ha førstemann. Hun, som til vanlig var bortimot mager, så skikkelig godt ut den siste tiden før termin. Husker jeg ble sjokkert da jeg besøkte henne på sykehuset dagen etter fødselen. Alt vannet var som blåst vekk. Hun var nesten like mager som før. Jeg ble skikkelig overraska over hvor fort vannet forsvant.

Vet ikke om dette gjelder alle, men jeg har på følelsen at vann som er samlet i kroppen pga hormonelle endringer i svangerskapet, forsvinner nesten straks babyen er ute. Kiloene ellers varierer nok fra person til person hvor lenge de klamrer seg fast. Men jeg vet egentlig ikke om dette stemmer, og jeg har heldigvis ingen erfaring med dette selv.

Skrevet

Sist jeg var gravid så fikk jeg svangerskapsforgiftning i uke 28.. Jeg så helt for jævlig ut. Hadde sinnsyke ødemer med kjempe hovent ansikt, ben og hender..

Nå er jeg i uke 38 + 3 og har null vann i kroppen.. Ikke noe synlig i hvertfall.. Har heller ingen tegn til svangerskapsforgiftning..

Så hvis du har ekstremt mye vann så vær obs!

Skrevet

Jeg hadde en del vann i kroppen forrige gang også, og det meste forvant nok før jeg kom hjem fra sykehuset. Jeg hadde ihvertfall tatt av 10 kilo da jeg kom hjem. Resten av kiloene gikk også ganske greit bort i løpet av de neste to-tre månedene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...