Gå til innhold

Fikk konstantert MA i dag!

Diosa

Anbefalte innlegg

Er så lei meg. Hadde begynt å glede meg etter mange måneder prøving og gravid for første gang. Den lille spiren viste ikke tegn til å ha vokst på en uke. Jeg fikk beskjed om at jeg skal vente til tirsdag for å se om det skjer en SA, hvis ikke vil de sette den igang med vaginale stikkpillere. Er det andre som har erfaringer med dette? Trodde det var obligatorisk med en utskrapning, men legen min påstod at det var før. Jeg er 8+3 i dag, men spiren har altså ikke vokst noe siden tidlig i uke 7.

Fortsetter under...

Huff så trist.....

Siden du ikke er over 9 uker er det nok det beste for kroppen din med medisinsk "abort", men for noen er det en tøft psykisk, be legen fortelle deg de negative og positive sidene med medisinsk kontra kirurgisk, jeg tror du kan bestemme selv hva du ønsker.

Spiren jeg mistet for en stund tilbake kom ut av seg selv, det begynte med brun utflod og etter hvert ble det litt mens blod og etter en uke begynte jeg å blø skikkelig, som en kraftig mens, men ingen smerter. Det var en trist opplevelse. Jeg var i uke 6-7 og hadde prøvd i 2 år. Heldig vis var jeg så heldig at jeg ble gravid på første forsøk etter sa, denne gangen går det bare bra, er i uke 30.

Føler med deg......

• 2 uker senere...

Hei!

Så trist! Det samme skjedde med meg, stoppet å vokse i uke 7 - fant det ut i uke 12.. Ufattelig trist!

Jeg var på utskraping dagen etter at dette ble oppdaget. (oppdaget det tilfeldig på torsdag på UL, utskraping på fredag) Det var aldri snakk om noe annet for min del.

Så det har vært noen grusomme dager.

Håper det går bra med deg og at du er ferdig med medisinsk/kirurgisk abort!

Håper vi begge blir gravide på første forsøk slik som Simåne

Trøsteklem

Føler inderlig med deg! Det føles så inderleg tomt etterpå!! Eg hadde ein SA i mars, og deretter ein MA i august. Eg fekk velge mellom medisinsk og kirurgisk abort, og det var heilt opp til meg å vurdere positivt og negativt ved dei to alternativa. Valgte kirurgisk abort, og angrar ikkje på det. Blødde i ca 1 veke etterpå, deretter tok det 6 veker før eg fekk att mensen (har vanlegvis syklus på 31 dagar).

Det verste biten er nok på det mentale plan. Ein sørger jo over det som faktisk var, og det som skulle bli. Men sjølv om du har tøffe dagar no, skal du vite at ein dag - om ikkje så veldig langt der framme - så er du der igjen! Og då skal du sjå det går bra. Lukke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...