Mams til Ronja har fått Aurora Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Altså ordet følgende?? Hadde en diskusjon på jobb her om dagen, jeg vil forkorte det FLG, men han jeg diskuterte med vil forkorte det FØLG. Det mener jeg blir helt feil, han har jo da laget ett nytt ord.... En annen arbeidskollega gikk inn på norsk språkråd sine sider og der stod det at følgende (sider) forkortes FF. Det var nytt for meg, mener bestemt at det er flg som er mest brukt, og gir meg ikke på den. Noen synspunkter noen??
Frk. Vable Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg mener også at flg. er mest rett... Man skriver jo ifølge - "iflg."... Jeg hadde en diskusjon på min tidligere arbeidsplass om hvordan man forkortet i henhold til... Jeg mener det er "ihht" mens andre "tullinger" jeg jobbet med mente "iht".... Nei, hver sin smak... Jeg anser min som rett....
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 vel, det riktige er: i følge forkortes "i flg." (fortsatt 2 ord) og i henhold til forkortes "iht."
Frk. Vable Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 jeg mener fremdeles at det er IHHT som er rett, men som sagt, hver sin smak.....
**synne** Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 når man siterer fagstoff, eller henviser til noe som står på side xx og videre -mer enn 2 sider skal man skrive ff. Ellers skriver man xx-xy. Lærte vi på høyskolen iallefall... Følg blir iallefall helt feil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå