Gå til innhold

nedfor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

føler meg så utrolig inkompetent som mamma. Jeg føler at HVEM SOM HELST kunne vært en bedre mor for gutten min. Jeg forstår ikke hvorfor han gråter, jeg får han aldri til å sove, føler ikke jeg får noe smil av han - tenk om han har det helt grusomt?!

Han er snart 5 uker, og jeg føler jeg forstår han mindre og mindre.. blir så deppa..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

først av alt; DU er den BESTE mammaen for gutten din!!

Det er ikke lett å bli kjent med en liten baby, iallfall ikke en som kanskje gråter mye?

Har hatt to med kolikk og er først nå( han er 3,5 mnd) at jeg virkeli skjønner om han er sulten, trøtt e.l.

Du må bare prøve deg frem! Her har vogna alt å si, sovner kun i den på dagen, enten går jeg tur eller jeg bysser han i gangen.

Prøvd koseklut? LEgg en koseklut inntil ansiktet hans, gjerne litt oppi nesa slik at han får nesevarme. Er mange som roer seg da.

Smilet kommer nok ganske snart, helt normalt at han ikke smiler så mye enda!

Men jeg tror lkanskje du burde ta kontakt med helsestasjonen og si hvordan du har det? De er der for å hjelpe!!

masse lykket til:)

Skrevet

hei

babyer skal sove------og ikke sove

babyer skal gråte------og ikke gråte

babyer skal smile------og ikke smile

min jente smiler når hun sover..og så plutselig så får hun surefjes

og vips..så skriker hun...rart og morsomt på en gang :)

hiii-hun har nok ikke hele kontrollen

husk at det er masse som skjer med kropp og sjel

både for han og for deg

lykke til

Skrevet

Dette tror jeg de fleste føler i den første "tøffe" tiden. Men du er overhode ikke inkompetent, du gjør tvert i mot en fantastisk jobb ved å ha båret frem et barn, vært gjennom en fødsel og deretter å ta deg av et spedbarn, dette er verdens tøffeste jobb spør du meg!

Det tar litt tid å bli kjent med babyen, det er ikke lett å forstå hvorfor den gråter (derfor er det skrevet en masse artikler og bøker om dette, i forsøk på å forklare det).

Smilet kommer sterkere og sterkere etterhvert, vår startet å smile litt ved fire uker, men babyen er rett og slett ikke i stand til å respondere med smil med en gang. Du kan prøve å snakke rolig og smile til babyen når du vet han er våken og har fått mat. Gi han litt tid til å svare tilbake, det kan ta opptil et halvt minutt før han klarer å smile tilbake til deg. Og om du ikke får det til, husk det kommer!

Til slutt, prøv å ikke stress, det er naturlig å ikke forstå alt babyen vil. Du gjør en kjempejobb!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...