Gå til innhold

har jeg ikke melkeproduksjon? Hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg klarer aldri å pumpe mere enn ca 20 ml. Babyen må ha tillegg fordi jeg ikke har nok selv, og selv da går han ikke opp nok i vekt. Han er 12 dager og mangler 200g på fødselsvekten sin.

Vi gir flaske med mme innimellom for å få i ham mere mat. Jeg legger han til puppen ved en hver andledning. hver 2 time. I natt gikk det 6 timer uten pupp =(

Han sovner ved puppen og suger dårlig. Vi skal foresten til sykehuset igjen med ham i dag pga dårlig vektoppgang og gulsott sjekk.

Jeg skjønner ikke at ammingen skal være noe problem, jeg ammet forrigemann...klarte forsåvidt aldri å pumpe noe ut da heller. Har en avent manuell, vurderer å kjøpe en medela swing i håp om at det funker bedre.

Dette er skikkelig irriterende og vanskelig.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6731143-har-jeg-ikke-melkeproduksjon-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har du prøvd nesesparayen syntiocyn( eller noe i den duren)? Du får den på resept hos legen, den letter utdrivingen. Da kommer iallfall melka fortere, tenker på pumping..

fordet om det gikk greit å amme førstemann, trenger det ikke gå på skinner denne gangen, det vet jeg alt om. Har slitt myyye denne gang, mens første gang gikk det uten problemer.

Prøv å holde han våken når du ammer han, stryk han p åkinnet, under beina el inni hendene.

sender deg en klem og ønsker lykke til!

Heisann.

Svarte deg på småtroll i sted, men kan tilføye her at det tok nesten en mnd før Mia tok igjen fødselsvekta si. Det kan med andre ord ta litt tid. Mia måtte ha lysbehandling på sykehuset, samt at vi måtte tilbake en gang til. Mye pes, også med amminga.

Jeg ammet også forrigemann uten problem, men gulsotten gjør dem ekstra dårlig til å suge og da kommer ikke mors melkeproduksjon ordentlig i gang. Det som er viktig er å fortsette og amme selv om det er strevsomt og vanskelig. Det blir nok bedre etterhvert. Nå er snuppa 7 uker og jeg fullammer henne, men det har kostet en del svette og tårer.

Se på linke jeg sendte deg på småtroll.....

Lykke til.

Klemz Monica

Hei.. Jeg skjønner deg veldig godt, da jeg har hatt det på samme måte med min datter Mina.

Jeg ammer først og gir tillegg på flaske til hvert måltid. Hun går opp 300g i uka nå og det har hun gjort et par uker. Begynte med dette da hun var ca 3 uker. Hun er kjempe førnøyd nå etter at vi begynte med tillegget. Sover mye mer på dagtid også..

Nå klarer jeg endelig å slappe av

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...