Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Noen fler her som sliter med dette? Jeg er 39+0 uker idag og har i de siste dagene fått skikkelig tørr hud , spesielt på puppene og magen , jeg smører meg og smører meg , men det blir liksom ikke bedre , ser ut som om jeg flasser skikkelig på puppene , det begynner å bli ganske sårt og vondt!!! Noen som vet om noe fint man kan smøre seg med???
Nicki_81 Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Kan være du rett og slett har smurt deg for ofte og dermed på et måte ødelagt hudens naturlige fettlager. En del som smører seg med olje også. Babyolje eller en matolje rett og slett. Ikke særlig behagelig under klærne, men virker.
ronja irene Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 jeg bruker weleda svangerskapsolje jeg. funker kjepmebra mot kløe. ellers kan du prøve med Spenol (den er veldig fet og god, og holder lenge.
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 Har fått veldig tørr hud på kroppen og i ansiktet, å jeg bruker a-crem... verdens beste spør du meg... Har brukt den under hele grviditeten, nesten, først og fremst fordi jeg har hørt at den fungerer mot strekkmerker, men også p.g.a veldig tørr hud... Har funka fint for meg... Har ikke fått så tørr hud som deg, å vet ikke hvordan den fungerer på sår og slikt, men der er ingen parfyme, så det skal ikke være farlig å prøve... Prøv å lufttørk lenge etter at du har smurt deg... Lykke til..:
Nicki_81 Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Når det gjelder A-creme, så vær obs på at det er jordnøtter i den, for dem som har allergi. Kan gi utslag. Mange bruker denne kremen også til spedbarn, andre er sluttet å bruke den i frykt for at barnet skal utvikle allergier.
svensen Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Lavera (helsekost, selges ofte av de som selger Weleda) har tre ulike bodylotion - den ene heter Pflegekrem tror jeg og lukter akseptabelt (den er liksom "medium", de har en som er vanlig og lukter skarpt, og en som er for ekstra sensitiv hud). Den er klissete og vanskelig å få utover, men gjett om den hjelper for tørr hud og kløe. Den er oljebasert og tørker forholdsvis raskt. Jeg synes den hjelper lengre enn f.eks type body butter, som ofte har endel voks i og legger seg litt mer utenpå (men er lettere å smøre på).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå