Gå til innhold

nett eller ikke nett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt så mye rart/negativt om nett..men er bil stol bra for en liten?

Ungen ligger jo løs nede i vognen i bilen og...hvor bra er nett?Noen meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørt det samme som deg. Men så lenge det er godkjent her i Norge så kommer jeg til å bruke det.Har term i april. Brukte det også da jenta vår var født for 2 1/2 år siden.

Har bare gode erfaringer. Brukte det fakstisk til jenta var 6 mnd.Vi hadde stol i tillegg(besafe), men syns hun satt så dårlig i den. Det ble så bratt og hodet bare slang fra side til side, i alle fall når hun var helt nyfødt.

Skrevet

Vi hadde bilstol helt fra starten, og var fornøyd med det. Men det egner seg jo ikke for lange turer. Vi har hele slekta rundt oss, så kjører veldig sjelden mer en enn en time i strekk, hvis ikke det er noe veldig spesielt.

Men for de som har familien mange mil unna, vet jeg at de har syntes det var greit å legge babyen i bagen, og la de sove hele veien.

Skrevet

for det første, så har jeg hørt at nett skal bli forbudt fom.nyttår!

for det andre så har jeg hørt at babyen ikke skal sitte i stol lenger enn 30-60 min(usikker, blir sagt litt forskjellig), før man tar han ut eller legger han flatt så ryggen får strekt seg ut. det de sier er problemet, er at de er ikke sterke nok i rygg og nakke i starten, derfor skal de ikke sitte lenger om gangen.

det finnes også noe som heter boxette. der ligger babyen flatt, samtidig som han har 5-punkt sele på seg. fås kjøpt brukt på finn.no osv.

vet ikke helt hva jeg kommer til å gjøre selv, men tror nok det blir sete, så tar jeg han heller ut og strekker ut skrotten litt:)

Skrevet

er det flere av dere som har hørt om forbudet av nett etter nyttår eller?

tenkte å evt høre med jordmor også....

Skrevet

Sjekk Forbrukerinspektørene sin test av barnestoler. Nett er ikke bra!!! Bruk i så fall boxett. Det er et godt alternativ til bilbarnestol. Da er babyen fastspent og omgitt av beskyttelse. Vi skal kun bruke bilstol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...