Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 I dag er bare ett av fem norske barn forsikret. En barneforsikring koster ikke mye, men kan gjøre hverdagen enklere om ulykken er ute. http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=133817
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Hva forsikrer de mot da? Har hørt så mye rart om de personforsikringene selskapene tilbyr at jeg vet ikke om det er noen vits... Men siden de ikke koster så mye, så er det vel ikke så om og gjøe å la være heller forsåvidt.
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 Vi er en av de som ikke har fått ut fingeren og forsikret barnet vårt, men nå skal jeg gjøre det Sitter og ser på den sammenligningen i vgs artikkel og lurer litt på om gjensidige er så bra som den ser ut... Den gir 0 kr ved visse alvorlige sykdommer, hva betyr det? Er det det samme som å si at barnet bare er forsikret mot ulykker?
Luca Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 Er ganske sikker på at Gjensidige og If gir ved sykdom, ser ut som det er Ace som gir kun ved ulykke. Søk litt på dinside.no osv, så er det flere sammenligninger også...
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Takk for tips, det skal jeg gjøre. Vet det er så mye humbug med noen forsikringer. Når du kommer i problem og trenger hjelp så viser det seg at du ikke er forsikret mot akkurat din situasjon. Vet om en som måtte gi opp bondegården sin etter at han fallt og skadet ryggen sin. Han var forsikret, men det viste seg at han var forsikret mot ryggproblem som ikke var oppstått etter en fallulykke. Hva gir du meg!? Hvor mange får vondt i ryggen uten at det er en ulykke av noe slag i forveien...
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Her er en annen link som kan være verdt å lese dersom du skal forsikre barnet ditt: http://www.dinside.no/%F8konomi/bank%26finans/forsikring/slik+velger+du+barneforsikring/art298477.html
firemerkersmør Skrevet 18. oktober 2006 #7 Skrevet 18. oktober 2006 Tror det er slik at gjensidige har en tilleggsforikring for sykdom. koster ca 400 i året. Tror denne dekker flere sykdomer enn den vanlige forsikringen. I oversikten står det jo visse sykdommer, ikke alle.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 18. oktober 2006 #9 Skrevet 18. oktober 2006 Den ene artikkelen det var linket til var jo ikke særlig positiv...... Synes det er så vanskelig å velge jeg... De lover jo masse alle sammen, men det hjelper ikke dersom det er imulig å få noe av det... Noen som har funnet ut hva som er den beste??
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #10 Skrevet 18. oktober 2006 Storebrand sin er den aller beste!! IF er en god nr.2.
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #11 Skrevet 18. oktober 2006 Gjensidige gir ein sum ved sjukdom, det er eg ganske så sikker på.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #12 Skrevet 18. oktober 2006 Hvordan er if og storebrand sine da? Vi har Terras barneforsikring. Gjelder både ved sykdom og ulykke. Vi betaler ca 100 kr mnd og da er han forsikra for 1.8mill. Er kanskje en veeldig dyr forsikring dette..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå