Gå til innhold

a hun slutte å puste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi er blitt litt forkjøla og hun er tett i nesa. hun er ekstra tett om natta. er livredd for at hun sal bli kvalt.. fel å si men sånn er det altså.. kan hun det eller våkner hun og skriker hvis hun blir tett at det blir vansklig å puste... har prøvd med morsmelk men det hjelper ikke..........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det der er ikke noe morro.

Du må ihvertfall heve sengen, så hun ligger med hodet litt i oppoverbakke. Vi tar et par-tre bøker under bena, men du kan også putte noe under madrassen i hodeenden.

Så er det egentlig bare å få dryppet litt, enten mm eller saltvann...

Skrevet

Kjøp saltvannsoppløsning i pipetter. La henne sove i et kjøligere rom. Jenta mi sover best ute nå, er litt forkjøla. Har litt vondt av det, for det er ikke mer enn 5 grader ute, men lar henne sove en tre timer ute om dagen.

Skrevet

Nei, hun vil ikke bli kvalt! (Men jeg skjønner at du lurer, for jeg har også tenkt på det...)

Men dersom hun ikke får puste gjennom nesa vil hun puste gjennom munnen i stedet.

Forsøk å heve hodeenden på senga litt, så samler ikke snørra seg så lett bak i svelget. Prøv å dryppe med saltvannsdråper.

Min gutt synes ikke det er så gøy å bli dryppet i nesa, så jeg tar ham med inn og dusjer, jeg da. Gjerne etter at mannen min har dusjet, da er det sånn masse fin damp på badet som gjør at snørra blir løsere, ofte kommer det da ett par nys og ut kommer det... :o) Synes det er litt mindre brutalt enn å dryppe. Men det er klart, det er jo vanskelig å dusje mange ganger om dagen, eller midt på natta når man sover, da! :o)

Skrevet

det vatr godt å høre.. får bygge opp senga og ta en tur på apoteket i dag. hun er verst om natta så det er ikke så lett å dusje da:) jeg trodde ikke de kunne puste med munnen når de var så små.....

Skrevet

ikke for å skremme altså, men ene venninnen min går på ambulansefag..hun har akkurat lært det at hvis det kommer en baby som er tett i nesen inn så MÅ de tømme den.... fordi at babyer har ikke lært seg å puste med munnen før de er ca 6 mnd...

ville gått på apoteket med engang

Skrevet

Min puster med munnen når han er forkjøla. Ikke alltid like lett å få løsnet opp. Da spytter han ut smokken og puster med munnen. Han er 5,5 mnd. nå.

Ikke noe gøy når de er forkjøla. Min har vært det 5 ganger siden han ble født så jeg og han begynner å bli ganske så lei av det.

Skrevet

ja jeg reiser på apoteket nå... takk for svar alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...