curly sue Skrevet 18. oktober 2006 #1 Del Skrevet 18. oktober 2006 Har slitt med ammingen siden dag en, og hatt svært såre brystvorter på begge bryst, var blødende sår på den høyre helt i starten...Brukte en del skjold på grunn av dette ... Nå er lillegutt en måned gammel og vi trøbler fortsatt...Han får nå godt sugetak på høyre pupp,uten skjold... og denne er nå bare øm de første takene, ellere hvis han suger lenge, samt når jeg får dusjstrålen eller håndkle direkte på den... Men på den venstre siden sliter han med å få ordentelig tak, denne brystvorten er mer innadvent, og helt annerldes av utseende... det virker som han får i seg godt med melk likevel, men det gjør sinnsykt vondt for mor... Han får ofte gleppetak, og må kobles på på nytt, melken renner ut når det kommer mye og da mister han taket... Var i grunn begynnt å bli så fornøyd for vi klarte oss uten skjold, men har nå måttet ty til det igjen innimellom på grunn av smertene.. Har også pumpet dette brystet noen morgener, da et er helt ekstremt vondt når brystet er overfyllt, og da enda vanskeligere for han å få tak... Vanskelig å forklare dette ordentlig, men er ikke synlige sår eller sprekker nå, men utrolig ømt...Har ikke noe belegg på brystet eller i barnets munn, ingen klumper eller vondt i brystet, annet enn når det er overfyllt... etter å ha lest litt her ser jeg at jeg nok har vasospasmer, dette er ubehagelig nok, men ikke sinnsykt vondt... Trenger litt hjelp og råd om hva som er lurt å gjøre...er redd for å ikke gi han like ofte og lenge fra det vonde brystet fordi det gjør så vondt... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6730107-trenger-r%C3%A5dsmertefull-amming-p%C3%A5-ett-bryst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 18. oktober 2006 #2 Del Skrevet 18. oktober 2006 For det første, før du ammer, bruker du varmeputer da? Hvis du gir det vonde først, bruker du en melkeoppsamler i bh'n på den andre siden slik at det tømmes litt og brystvorten kommer ut? Har du forsøkt niplette fra apoteket for å få brystvorten ut?? Og bruker du ammepute når du ammer? For da faller ikke barnet ned når det glipper, og du slipper å holde det oppe. Hjelper ikke noe av dette bør du nok kontakte ammehjelper, så tar de en titt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6730107-trenger-r%C3%A5dsmertefull-amming-p%C3%A5-ett-bryst/#findComment-6731694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
curly sue Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 18. oktober 2006 bruker ikke varmepute, men pleier alltid å melke ut litt før jeg kobler til...prøver å forme brystvorten før han får den, men den trekker seg raskt tilbake, og er liksom på skrå...bruker alltid ammepute... Takker for gode råd... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6730107-trenger-r%C3%A5dsmertefull-amming-p%C3%A5-ett-bryst/#findComment-6732581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå