Gå til innhold

hvor ofte ammer dere om natten? ca 5 mnd +

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra hun legger seg 19.30, til det er morgen(kl. 7) vil hun ha mat 3 ganger.....er det i meste laget.? Er redd hun ikke spiser nok om dagen...(vil ikke ha oftere enn hver 3-4 time)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gav mme så vi har aldri hatt nattamming. Men å amme så mange ganger om natten når barneter 5mnd er mye. Det sies at et barn på 6mnd skal sove natten rundt (Helsestasjonen har dette som mal).

Gir du nok grøt på dagtid? Kveldsmåltidet burde iallefall være grøt. Vi begynte også med brød når sønnen min var 6mnd.

Skrevet

datteren min får vel pupp som oftest 3-4 ganger..hun er snart 5.5 mnd..hun trenger detnok ikke for hun spiser nesten ingenting. mest kos..jeg syns det er greit eg...er jo kos for meg og.:)

Skrevet

Det er ikke noe fasitsvar på hva som er for mye mat om natten, det må nesten du avgjøre selv. Syns du det er slitsomt, så er det for mye.

Her spiser jr 1 gang eller ingen ganger mellom 19.00 og 06.00. Rett før han fikk grøt så var han våken og måtte få mat 5-6 ganger, det ble for mye syns jeg og startet derfor med grøt.

Nå lurer jeg på om jeg skal la være å gi han mat dersom han våkner om natten, for jeg tror ikke han trenger det.

Kanskje jenta de hadde greidd seg uten også? Kanskje hun er ute etter kos, og at hun er vant til å våkne? Får hun grøt?

Jr spiser hver 2.-3. time. Dersom du vil gi henne mat oftere om dagen er det jo bare å tilby henne uten at hun viser tegn til å være sulten. Men hver 3.-4. time er også normalt da.

Skrevet

Vesla her er 6 måneder,og vil ha 2 ganger i timen om natta på det verste(tror det for det meste er kosebehov og ikke sult her da),men kan gå opp til 2-3 timerr mellom også,så det blir en del....

Skrevet

HI:

Nei, hun får ikke grøt...det vil si hun vil ikke ha grøt :( Har prøvd nå i 2 uker!!!! Vil ikke ha pupp oftere på dagtid heller :(

Begynner å bli litt fortvilet...

Skrevet

Har du prøvd å blande litt fruktpure i grøten? Det gjorde susen her.

Skrevet

Jenta mi er 6 mnd på tirsdag, ho har kanskje fått mat om natten 4-5 ganger på dei mnd. Ellers har ho sove seg gjennom heile natta. For ca 2 veker siden begynte vi å gi ho mat kvar 4 time, så no får ho 4 flasker per dag på 160-180 ml. Vi har nettopp begynt å gi nokre teskeier grøt om kvelden. Og litt grønnsaker på dagen. Er ikkje så begeistra for det ennå. Så for meg høyres det ut som om jenta di får mat litt for mykje om natten. Men kan vere det er individuelt. Du kan jo høyre med helsesøstra du går til.

Skrevet

Legger seg ca kl 20 og får pupp 3 ganger i løpet av natta. Lurer på om jeg har hatt litt for lite mat til ho, da ho har lagt på seg lite de siste ukene. Har begynt med litt grøt på kvelden, og i går kveld var første gang jeg gav et lite måltid og ikke bare smaksprøve. I natt var det pupp "bare" 2 ganger. Vet ikke om det har noe å si,eller om det bare var tilfeldig. Får se om det fortsetter:) Ho er forresten nesten 6mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...