Gå til innhold

Nå klarer jeg ikke holde meg unna lengre...

Anbefalte innlegg

jeg skrev jo for ca 2 uker siden at jeg skulle droppe BIM denne pp da jeg var totalt avhengig og følte nesten at jeg burde bli gravid bare ved å oppsøke BIM, men nå klarer jeg ikke et sekund lengre!!! Det er SÅ deilig å se at andre er opptatt av nettopp det jeg er helt oppslukt i (i all hemmelighet). Så nå er jeg tilbake, forhåpentligvis ikke for godt, men frem til IKM (er vel lov å være veeeeldig optimistisk 6 dager etter positiv EL test?)

Jeg har stil et (flere) spørsmål ang Dispril inne på Bli gravid og Assister befr. som noen har inne kanskje kan svare på:

Jeg mener å huske å ha lest det inne på BIM et sted og at de på "ivf-sykehuset" i Porsgrunn tidligere anbefalte å bruke Dispril for å få det befruktede egget til å feste seg (Dispril skal visst øke blodsirkulasjonen i livmoren pga den blodfortynnende effekten).

Det jeg lurer på er om dette stemmer, hvor mye bør en ta, hvor ofte og hvor lenge? Jeg hadde positiv EL test forrige torsdag og har tatt 1 tablett 2-3 ganger om dagen siden. Kan det også være skadelig? Bør jeg slutte nå eller holde på litt lengre?

Fortsetter under...

Hei gamle røver :)

Godt å se deg tilbake igjen,da vet jeg du ikke har lagt baby-planene på hylla liksom..Håper det går fint med deg og dine..Her i vilsågjernehjemmet går vi bare å venter på el..Flere temp-dipp tyder på at kroppen prøver å slippe gullegget,men har enda ikke lyktes...Vel det spiller jo ingen rolle,bare vi fanger det når det kommer !

Som sagt,godt å se deg igjen.Vi prates!

Klem fra

Takk for hyggelig velkomst!!!! Forrige måned vant jeg visst "månedens prøver" prisen, men jeg synes at vi burde hatt "BIM's mest hyggelige og støttende kvinne" pris og den er du den soleklare vinneren av! Du har alltid noen hyggelige ord å komme med, og jeg har aldri sett noe usaklig eller negativt komme fra deg - hurra for deg, slike som deg burde vi ha flere av i Norge :-)! Politiker burde du ha blitt, for jeg kan ikke se at du ikke ville klare å holde løfter du hadde gitt! Stå på, jeg håper at gullegget er på vei og at vilsågjernemannen har lagt forholdene til rette for at egget får en "varm velkomst" ;-). Lykke til!

STOR klem fra

Kjære røver`n.

Du klarte jo å holde deg unna i 17 dager,det i seg selv kvalifiserer jo til medalje....Jeg hadde ikke klart det...hehe.Tusen takk for fine ord,men jeg må nok bare vedgå at noen politiker tror jeg ikke jeg ville blitt...hehe.Men at vi hadde kunnet bytta ut dem vi har der på tinget,og fått inn noen vanlige dødelige er jeg helt enig med deg i...Burde renska opp i styre å stell nå,nå er de virkelig ut å kjøre...

Hvordan går det med prøvingen da røver`n..Har dU og mannen hatt noen hyggelige stunder slik at du går forventnigsfulle dager i møte...Eller står kosen rett foran døren..Uansett,vi får slå følge videre vi,og bakke opp hverandre.På tide vi kommer oss videre nå.

Så uansett hva Grethe Rohde og Fedon sier....

JA TIL KUL PÅ MAGEN !

Klem til deg fra

Tja, jeg har smuglest litt, så helt avholdende har jeg ikke vært. (P)røvermannen min har virkelig stått på denne pp, selv da jeg hadde sovnet en kveld mitt i EL høytiden, vekket han meg for "en hyggelig stund"! Men jeg har ikke graviditetsfølelsen denne måneden heller, men håpet er der til tr kommer neste lørdag :-). Du får kose deg fælt med vilsågjernemannen nå og i dagene fremover, men for at kvaliteten på hans bidrag ikke skal forringes/bli litt "smått", bør dere kanskje nøye dere med maks 1 gang pr døgn. Gynekologen min anbefalte maks 2. hver dag, men så "sjeldent" turde ikke jeg å gå for midt i EL høytiden.

Krysser alt jeg har for at vi begge havner på "moden"- siden i månedsskifte:-)

Hej Gammel pröver!

Velkommen igjen!

Betr. Dispril: Jeg har hört om flere som ordineres 75 mg acetylsalicylsyre /dag (vet ikke hvor mye der er i Dispril). I förste hand de som haft flere SA , og der årsaken kan vaere klumping av blod i morkaken. Det höres mulig ut at det også kan gis for å forbedre blodtilförseln til livmoren, men vet ikke. Hvis man tar 75 mg/dag tror jeg ikke det er skadelig, MEN jeg har også hört at hvis man tar Omega-3 / tran så har det i seg en blodfortunnende effekt.Og da kanskje man ikke skal ta begge, omega-3 og Dispril. Er du med i Gullsmokken her på BiM? Jeg er ikke det, men dette er et spörsmål som de kunde svare på, tror jeg.

Lykke til!

Annonse

Takk for tips, mamamimmi! Nå skal jeg studere pakningsvedlegget til Dispril :-). Jeg tar ikke omega-3, så da går det vel sikkert greit. Lykke til videre med deg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...