WBA Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Gutten min virket litt forkjølet da han våknet i morrest. Tett i nesen og nyser:-( Stakkar gutten til mamman sin..:-) Jeg ammer ikke, så morsmelk i nesen får jeg ikke til å gi han, men er det andre ting vi kan gjøre for de slik at ting blir bedre? Virker litt små slapp også, men ikke feber.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Ville tatt en legetur uansett jeg. Det kan være bronkitt. Er det bare små nys - og ikke hoste kan du jo se det litt àn. Ikke lett å stille diagnose på så små. Men bestill en time i dag, og avbestill heller i morgen om barnet blir bedre.
Anno Nym Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 Du kan bruke saltdråper (kjøpes på apotek). Det skal også være lurt å heve hodeenden av senga når han sover. (legge bøker under beina på senga)
Hoppetussa Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 Mot tett nese kan du bruke saltvannsoppløsning. Ammer, men fikk ikke til morsmelk i nesa, prøvde med flaske også. Bruk pipetter og ikke spray.
Fantorangen Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg har ei jente på 2 mnd som også er forkjølet. Var nettopp kontakt med legen, og de sa at så lenge hun ikke var tett i brystet, fikk mye feber og virket veldig redusert, ville de heller at jeg så det ann. Og gi henne mm og/eller saltvann i nesen (du får også med bløtgjører, som hjelper litt bedre enn bare saltvann), og evt. litt kokt vann hvis hun vil ha. Hjelper også å legge noe under beina på hodeenden på senga, så de får hodet opp litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå