Gå til innhold

Planlegge graviditet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere gjort det?

Jeg tenker jeg har lyst å bli gravid på våren eller sommeren til neste år (håper det går fort frem til da!), men vet jo det kan ta tid før det blir klaff.

Safer dere på å slutte me prev.i god tid eller?

Hadde bare lyst å høre deres erfaringer....

(har en på tre år, men det var ikke planlagt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg gjorde da jeg sluttet med pillene var å ta folsyre. Ettersom du ser av mitt antall pp`r etter nicket mitt, så skjer det ikke alltid så raskt som man kunne ha håpet på....

Lykke til med prøvingen!

Skrevet

med førstemann slutta vi bare når "krava" for å kunne bli prøvere var oppfylt (fast jobb til begge to, eget sted å bo hvor verste oppussinga var gjort unna) - tok meg 2-3mnd å bli gravid da.

denne gangen (ikke gravid ennå) slutta jeg med pillen i februar (akutt babybehov), ble ikke gravid de 2 første pp'ene, lot være å bruke prevensjon gjennom sommeren (unngikk sex eller hoppet av i svingen rundt el), og er nå inne i 3. aktive prøveperiode... så nøyaktig planlegging er jo umulig :o)

Skrevet

Vi har gitt opp å planlegge,det har tatt så lang tid for oss,så her tar vi til takke med termin når som helst! Passer egentlig ikke så veldig bra akkurat nå,men jeg vil ikke vente 19 måneder til...

Skrevet

en baby passer lissom aldri, tenker jeg da, sånn rent praktisk..

-så vi bare kasta oss i gang med det da jeg var nødt til å slutte med ringen! og så tar vi i mot med åpne armer når det en gang kommer et barn:)

Skrevet

Vi starter prøving til våren. Jeg har sluttet med p-pillene for 2 sykluser siden, så kroppen får tid til å normalisere seg skikkelig "i tilfelle". Ellers begynte jeg å ta folsyre da jeg sluttet med pilla (for sikkerhets skyld) siden pessar og kondom ikke er like sikkert. Planen videre er å trene knallhardt fram til føste pp, så kroppen skal være godt rustet til en fysisk påkjenning som graviditet. :) Intet skal være uprøvd til første pp! ;)

Skrevet

He he,

Har bare planlagt at vi vil ha barn vi da.

Så her kjøres det kun utifra det.

smile.

Skrevet

Vi sluttet med prev i god tid - ønsket en baby neste vår, og sluttet i april-mai. Brukte over et år på nr 1 så vi ville iallefall ha sluttet md p-p i god tid, - nå er vi vel nesten på høst-baby, og håper egentlig bare på å få det til snart!! (pp7)

Skrevet

Jeg sluttet med pillene i april (fordi brettet var tomt og jeg orket ikke gå på apoteket ;) Hehe...), men vi begynte ikke å prøve før i slutten av juli i og med at vi giftet oss da. Er nå i 3pp med ikm i morgen eller torsdag.. Så da får vi se hvor lang tid det tar før tanta kom

Skrevet

Jeg sluttet på pillen i slutten av januar 2005, og jeg regnet på forhånd med at det kunne ta tid. Regnet med at vi sikkert måtte prøve i et lite år i verste fall.

Nå har det imidlertid gått lengere tid enn det uten resultat, så vi har ikke kunnet planlegge graviditet, vi må liksom ta det vi får når vi får det :-)

Skrevet

Ja det er vell ikke så enkelt å planlegge...

Men det er jo artig å hre andres erfaringer!

Gleder meg til vi skal begynne å prøve, blir spennende iallefall :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...