Gå til innhold

Kan bli gravid under mensen.

Anbefalte innlegg

Heisan ! Jeg er av og til innom disse sidene, og blir litt trist av å lese om alle dere som prøver å bli gravide og som strever, for det er slitsomt. Jeg er selv gravid, har flere barn fra før, så jeg er heldig. Håper virkelig at det klaffer for alle dere som prøver.Jeg vet av egen erfaring at eggløsningen kan komme midt i mensen. Jeg blør alltid i 7 dager, men har opplevd to ganger å bli gravid på mensens 4.dag. Har hatt full kontroll på når det skjedde. Selv om jeg har symptomer på el på den 10.dagen til vanlig.Snedig, men jeg tror at alt kan variere. Og - jeg har flere venninner som har strevd lenge med å bli gravide, men som etter hvert har fått vite at de må forsøke midt i mensen. Med godt resultat. Så et godt råd er å prøve allerede fra ca mensens 4.dag. Fikk bare så lyst til å skrive om mine erfaringer, for jeg håper dere lykkes !!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6729357-kan-bli-gravid-under-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke sex mens jeg blør, det frister ikke. Men det har alltid vært slik hos meg at den 4. dagen blør jeg omtrent ingenting. Og jeg har alltid mer lyst på sex da og den nærmeste uka etter det. Det har sikkert noe med el å gjøre.Kan opplyse at jeg har blitt gravid på 4.,4.,8., 10. og 10.dag. De gangene jeg ble gravid på 8. og 10.dag, hadde jeg sykluser på 28 dager hver mnd. Mens de siste årene har jeg hatt kortere sykluser, 21 dager, og ble da gravid på 4. dag etter mens. Som dere skjønner har vi ikke sex hver dag, så det har bare vært slik at jeg har visst med 100% sikkerhet når jeg har blitt gravid.

Kan også nevne at før jeg ble gravid 1.gang, var vi ganske desperate etter å få barn .Vi prøvde i 2 år uten resultat. Og vi var gjennom diverse undersøkelser, som ikke viste noe galt. Fikk time til lap. skopi, og da hadde jeg gitt opp. MEN , en uke før jeg skulle inn å sjekke det, var jeg gravid !!! Tror at vi slappa mer av, stressa ikke lenger med det, og da ble det klaff. Tror nok at hvis man stresser med dette, kan det virke negativt inn, men det er ikke så greit heller, når man ønsker mest av alt å bli gravid. Det er så stort å få oppleve å få barn, og nå er vi så heldige å få oppleve det en 4. gang(hadde en SA), og vi gleder oss enormt !!

Så jeg ønsker dere lykke til, håper det klaffer for dere alle !

Jeg velger å være anonym, ennå iallefall, syns det er så personlig, og så "kjenner" jeg dere ikke så godt, siden jeg hører til på en anna side.

Tilbake igjen jeg...

Det er så mange som er opphengt i akkurat når eggløsningen er, og der er jo naturlig det.Men kan bare nevne at før jeg ble gravid 1. gang, var vi gjennom flere undersøkelser / tester. Og da ble jeg fulgt opp av legen med bl.a. blodprøver og urinprøver. Da hadde jeg sykluser på 28 dager. Det legen fant ut, var at jeg hadde eggløsning på den 20. dagen, og det var sikkert, sa hun. Det fikk ikke jeg til å stemme jeg da...For jeg vet jo mine symptomer på el; kjenner det litt i magen + at jeg får utflod da, og det har alltid vært på den 10.dagen. Og jeg vet med 100% sikkerhet at jeg ble gravid på den 10. dagen, for min samboer var borte på rep både før og etter den dagen.Var bare hjemom en snartur han, som det ble resultat av...Så jeg tror kanskje at man kan bli litt for mye opphengt i når el er. Det blir for mye stress. Kanskje er man litt for seint ute noen ganger. I alle fall, for min del har jeg blitt gravid tidlig i syklusen, og kun ett samleie da. Før 1.barn prøvde vi jo hele tida nesten, og det fungerte tydeligvis ikke. Men lykke til alle sammen. Ville bare lufte mine erfaringer..

Annonse

Jeg synes det virker så panisk og unaturlig å være så opptatt av el at man skal måle temp osv. Det blir bare stress, og hvordan blir sexlivet da, når man liksom MÅ gjøre det AKKURAT da og da. Nei, slapp av, tror det raskere blir baby av det, spør du meg. Apropos det med at el kan skje i mensen, det kan jeg underskrive på. Det har skjedd meg to ganger at jeg har blitt gravid da. Så det er noe dere kan ha i bakhodet.

Det er jo panisk man er da, panisk over tanken på at kanskje det etterlengtete barnet kanskje ikke kommer. Da bruker man de tingene man kan, man leter etter den rette datoen og de ideelle forholdene. Jeg er enig med deg i at romantikken og spenningen blir borte, men akkurat når man lengter etter å bli gravid og har prøvd lenge, er spenning og romantikk ikke det viktigste.

Min erfaring er i hvertfall at man må tvinge seg til å slappe av mer. Jeg / vi drev og stressa med å lage barn, og det ble ikke barn av det. Først når vi tok det mer med ro og kuttet ut å måle temp - da ble jeg gravid. Nå er tulla vår 2 år og vi skal prøve å lage en til. MEN vi skal ikke måle temp el anna, det ordner seg, bare man slapper av. Og skulle det vise seg at det tar noen år, ja så får vi se da. Men ikke stress.

Eggløsning kan skje omtrent hele syklusen den !

Jeg må bare svinge meg inn i denne diskusjonen.

Er helt enig med hovedinnlegger at vi må slutte og stresse.

Og kanskje begynne å ha sex mens tr danser rundt.

Men så er det jo det som er problemet at vi som har dårligst tid, vil jo ha vanskeligst for å slappe av. Spesielt vi som har mistet både en og flere ganger...

nungo: Du er ikke alene om å ikke ha sex i løpet av tr-besøket. Jeg har heller ikke det. For mange år siden, sannsynligvis da jeg gav litt mer f... i ting og tang, så kunne jeg gjør det. Nå er jeg ikke "klar" for det før besøket er over...

Men, men, får trøste meg med at jeg har blitt gravid på dag 14 hver gang, så hos meg er det visst på den måten.

Men jeg har en venninne som ble gravid i løpet av mensens siste dag(er), så jeg vet det går =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...