Gå til innhold

5 lange uker til, hvordan skal det gå?

Anbefalte innlegg

5 uker til med kvalme, jeg fatter ikke hvordan jeg skal holde ut :-( Å spy opp magesyre hver morgen er ikke akkurat en god start på dagen, ikke orker jeg noe særlig med mat heller og jeg bilsyk når jeg kjører å henter ungene i barnehagen (fordi om jeg kjører selv!), kjemper mot brekninger hele veien. Føler meg som en elendig mor for tiden, orker ikke noe med ungene omtrent, stakkers småtassene mine, men det går vel over en gang, er i uke 7 nå og nå blir det bare verre og verre *sukk* Uff, beklager sutringen, måtte bare få det ut!

Fortsetter under...

huff, dette hørtes ikke godt ut..

forhåpentligvis så slipper du å være like dårlig i fem hele uker til da..

men prøv epler! Jeg pleier iallefall å spise det mot kvalmen, og det hjelper en del! ikke så vanskelig å spise heller.

skrell dem evnt, og del opp i små biter, om du har problemer med å få i det mat, da slipper du å bite over noe..

Hei, Alva

Uff, dette hørtes ikke noe godt ut!

Jeg leste et sted, tror faktisk det var et sted på BiM-sidene, at eplejus med Farris (blir det kanskje det samme som Eplemost med kullsyre?) skulle hjelpe mot kvalmen. Har du prøvd? Mulig epler også hjelper, det har jeg ikke erfaring med.

Jeg håper inderlig det går over for deg snart! Det skal jo liksom være koselig å være gravid! Tipper du gleder deg til 2. trimester! Det gjør i hvert fall jeg. Vi hopper over ca samtidig.

Takk for tips! Har spist en klementin nå og det står et stort rødt norsk eple foran meg nå som jeg prøver å manne meg opp til å spise. Jeg kommer meg som oftest utover dagen, litt i hvertfall, da går det mer i bølger, men morningene er helt jæ**** :-( Skikkelig morgenkvalm ja. Føler jeg har tatt kvelmen fra første gang og andre gang og slått dem sammen denne gangen slik at det er dobbelt så ille. Håper også at det slipper taket før om 5 uker, men har ikke helt troen på det.

Hei.. hører ikke helt til her... enda..

Ville bare si deg at eg spiste mye appelsin o.l. når eg var gravid med førstemann.. for mens eg spiste var eg ikke kvalm!! Såå deilig!!

MEN, så leste eg at sitrusfrukter bidrar til kvalme!!!!!!!!!!!

Da sluttet eg kan du si...

Lykke til videre!!

Annonse

Tuller du? Det er jo det eneste jeg klarer å få ned jo når jeg er skikkelig kvalm! Å nei, hva skal jeg da spise? Må prøve å karre meg en tur til byn i morgen og da skal jeg se etter sånne "sea band", håper det kan hjelpe, vet om flere som har hatt bra effekt av dem.

trøst deg med at du er ikke alene,ble sykemeldt jeg,har ikke kastet opp enda,men kvalmen og brekningene er helt forferdelig, igår var det en god dag forsåvidt helt til kvelden kom.idag så langt er jeg noe bedre,må passe på og ikke bli sulten,appelsin og syrlige epler,appelsinjuice,hjelper og cola blandet med farris,ja cola,må bare,kan da ikke være så ille når en blander det ut med farris??

god bedring til oss begge

Som om jeg skulle skrevet det selv. Kvalm og brekninger. Blir helt desperat. Er sykemeldt så jeg får sovet en del. Hjelper litt. Kjøpte seaband i går. Min kvalmeste dag noensinne, så det hjalp ikke for min del. Og kjøpte ingefærkapsler, tar vel noen dager før de virker. Ikke bare er jeg kvalm ,men oppblåst og trøtt og tiltaksløs. Sutre, sutre, men åhh så deilig at noen andre har det på samme måte.

Spis sunt og variert står det. Jada. Her går det i hvitost og kjeks.

Jeg er 8 uker i dag. Regner med 6 uker til. Var kvalm ut uke 14 med de andre. Tar det som bonus hvis det slipper før.

Men vi holder ut for den gode sak. :)

Hei!

Jeg følger virkelig med deg!

Selv kjører jeg t-bane og synes det er pyton, hoster og brekker meg. Er redd for å kaste opp. Har pose i veska og tørre kjeks. Hører på musikk og har øynene lukket.

Har du noen mulighet til å bytte slik at du kan hente barna i stede? Eller kanskje du gjør begge deler? Selv er jeg mye bedre mot lunsjtider.

Ønsker deg lykke til ! :-)

Annonse

Hei, kjære deg!!

Jeg har hatt det akkurat som deg i fire uker nå (er i uke 10).

Jeg begynte å drikke litt vann (nå klarer jeg et halvt glass før det kommer opp igjen) med en gang jeg sto opp, for den føste slurken "sluker" magen med en gang sammen med magesyren, og det som da kommer opp er bare vann... om du klarer å holde deg i ett par minutter før det kommer opp igjen.

Jeg har vært hos akkupunktør to ganger og kjenner at det hjelper litt. Hun mener at v skal bli kvitt kvalmen i løpet av et par uker til... (sist kastet jeg opp til uke 17).

Havregrøt (litt tynn) med sukker og kanel har hjulpet meg godt om morgenen.

Akkupunktøren ba meg koke opp tynne skiver av frisk ingefær og sile det av. Drikker det med en liten skje honning (noen slurker av gangen utover dagen) Litt sterkt, men jeg klarer å holde på det.

Jeg vil i alle fall anbefale deg å gå til en akkupunktør.

Føler med deg.

Lykke til!

Takk for all medfølelse, godt å se det er flere gså selv om jeg ikke unner noen dette egentlig og enda så vet jeg at mange har det mye verre også. Stakkers, stakkers dem! Jeg henter ungne, men min mann leverer, jeg vet at han kan hente dem dersom jeg er ekstra ille en dag, men da må de være der så lenge, jeg kan hente dem tidligere på dagen. Er veldig for barnehage, men i mot at de skal ha så lange dager når de ikke må, egentlig har de plass fra 8-30 - 15, men nå har de fått plass fra 7.30 - 16.30 ut november pga situasjonen, prøver likevel å hente dem i 15 tiden som vanlig slik at dagene blir litt kortere i hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...