Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #76 Skrevet 18. oktober 2006 Sniker meg inn her hos dere for å spørre et kanskje litt dumt spørsmål...men har forstått at dere har nokså "peiling" når det gjelder norsk... hva betyr noia... noen sier de får noia. Har bodd i Nederland i 9 år...dro rett fra gymnaset og studerte der på NLsk, derfor håper jeg at jeg er unnskyldt....
Gullemor Skrevet 18. oktober 2006 #77 Skrevet 18. oktober 2006 ka-ping: Nei, det kan man jo ikke!! Hmmm... Håper ikke noen blir fornærmet over dette vi diskuterer, da... Er jo ikke ment å være slemme mot noen! *stikk av dårlig samvittighet sniker seg innpå, men håper at folk skjønner at pirkingen vår ikke er ment som personangrep*
SpongeBob Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #78 Skrevet 18. oktober 2006 Vel, hvis man skriver "nikita" med C er det vel ikke mye man lar være uprøvd. UNNSKYLD! Jeg er hormonelt slem i dag...
Gullemor Skrevet 18. oktober 2006 #79 Skrevet 18. oktober 2006 Er ikke det en slags "slang" for paranoia...? Jeg syns uansett at folk bruker det feil, hvis det er riktig at det er slang for paranoia. Folk bruker det jo som et erstatningsord for "irritasjon", "sinne", "oppgitthet" osv... For eksempel: Jeg får helt noia av svigermor; hun er så masete! Eh... Da er man kanskje "sint", "oppgitt", "frustrert" eller noe sånt, og ikke akkurat "paranoid", eller hva?? Vet ikke hva dere andre Hormonelle RettskrivingsFanatikere mener, jeg?? Og om det var noe oppklarende i det hele tatt, Helgelandsmamma? )
SpongeBob Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #80 Skrevet 18. oktober 2006 Skriver under på Gullemors forslag - det er uansett meget utpreget slang og bør ikke brukes av oss rettskrivingsfascister:)
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #82 Skrevet 18. oktober 2006 Herrefred, takk for svar mente jeg å si...sorry, det går i flere språk her hjemme!
SpongeBob Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #83 Skrevet 18. oktober 2006 Ja, vel? NL er langt utenfor mitt kompetanseområde, er jeg redd, hva gjorde du der Helgelandsmamma? Og hvor på Helgeland?
selfangerkjerringa Skrevet 18. oktober 2006 #84 Skrevet 18. oktober 2006 jeg kan noe på nederlandsk! (skrevet fonetisk altså): jej hebt en leker kontje! ik betale niit ekstra! jej hebt gelt!
SpongeBob Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #85 Skrevet 18. oktober 2006 Har de ikke et øl som heter OranjeBoom eller noe sånt? Synes det navnet er så morsomt... ka-ping, hvorfor holder msn oss fra hverandre????
Nr-3-i-Magen Skrevet 18. oktober 2006 #86 Skrevet 18. oktober 2006 Vims: Tror det er veldig forskjellig hvor lang tid det tar fra hodet fester seg til man føder, hos noen fester jo hodet seg ti uker før fødsel, hos andre ikke i det hele tatt... Håper jo det betyr at det ikke er så altfor lenge igjen da :-) Men syns godt ho kan gi mammaen sin et par uker fri til oppladning før ho melder sin ankomst. Er det flere enn meg som syns det er litt rart og prøve å sette i gang fødslene selv med diverse kjerringråd sånn 4-6 uker før termin, når barnet har det helt fint inne i magen? Syns det er så mange her som spiser lakserolje i uke 32 omtrent...
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #87 Skrevet 18. oktober 2006 Fant kjærligheten der nede, og til pappas store skuffelse sa jeg i fra meg plassen min på NTH og dro til Amsterdam. Fikk med meg høyskole, men jobbet for det meste innen økonomi, salg & markedsføring. Siste årene slappet jeg av som flyvertinne i KLM. Har nå tatt med meg mann og barn og flyttet "hjem" til Mosjøen. PS Ikke kommenter norsken min.
Nr-3-i-Magen Skrevet 18. oktober 2006 #88 Skrevet 18. oktober 2006 Willt u sitten, ik kan staan? (Eller noe sånt...) Det lærte jeg på bussen i amsterdam...
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #89 Skrevet 18. oktober 2006 Haha det er viktige setninger å kunne når man skal nedover dit...hehe. Sier stadig støtt til mannen min: jij hebt het geld..hehe.
SpongeBob Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #90 Skrevet 18. oktober 2006 Helgelandsmamma - norsken din er kjempebra, ble utrolig overrasket da du begynte å unnskylde deg her for en stund siden. Og uansett bedre enn vår nederlandsk!?!?!?!?! Andrea - skjønner ikke hva folk stresser med, kan du tenke deg noe mer praktisk enn å vite hvor ungen er til enhver tid? Ikke noe trass, mas, rot eller plikt, bare kos? Hold dem der inne, sier jeg bare!
Gullemor Skrevet 18. oktober 2006 #91 Skrevet 18. oktober 2006 Inne på rettskrivingstråden på 2. tri er det ei som har opplyst at de nå selger "mammagenser med lang arm for amming", og hun lurer følgelig på hvordan denne ammingen skal foregå...? Noen kreative forslag? Leste forresten en annonse en gang: "Leilighet til leie hos Ola Nordmann, som er pent møblert"... Vi liker sånne pent møblerte menn, gjør vi ikke? ) En annen annonse jeg hørte om en gang (leste den ikke selv, men ble fortalt hva som sto): Billetter til fotballkamp selges grunnet sur kjerring. Tlf. xx xx xx xx... ) Morsomt! Har jo ingenting med rettskriving å gjøre, men var bare sååå morsom!
Gullemor Skrevet 18. oktober 2006 #92 Skrevet 18. oktober 2006 ka-ping: Hva syns du forresten om setningen jeg brukte som eksempel da jeg skulle forklare "noia"?? ;o)
selfangerkjerringa Skrevet 18. oktober 2006 #93 Skrevet 18. oktober 2006 gullemor: helt enig med deg, som vanlig tror neppe paranoia er det folk egentlig føler når de bruker "noia"... ang. ammegenser var jo den litt fin da... heldigvis har jeg ikke så lange pupper at de stikker ut gjennom genser-ermet!
SpongeBob Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #94 Skrevet 18. oktober 2006 "hvis dine pupper henger ned/kan du ta dem og amme med"...
selfangerkjerringa Skrevet 18. oktober 2006 #95 Skrevet 18. oktober 2006 andrea: ja jeg lurer veldig på hva folk tenker på (og med) innimellom... jeg sitter gjerne ei ekstra uke med bekkenløsning og kløe overalt hvis det fører til at knøttet får den siste tiltrengte uka inne i magen mi for å godgjøre seg skikkelig til hun skal møte den store stygge verden
Gullemor Skrevet 18. oktober 2006 #97 Skrevet 18. oktober 2006 ka-ping: Har du fått de to siste meldingene mine (sms)? Sendte deg en her om dagen, og en i går kveld, var det vel...? )
selfangerkjerringa Skrevet 18. oktober 2006 #98 Skrevet 18. oktober 2006 her om dagen fikk jeg, men endte opp med å svare deg her på twilight istedet, hehe Den igår fikk jeg ikke?
SpongeBob Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #100 Skrevet 18. oktober 2006 msn er djevelens verk. banne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå