Denise:-) Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg skal ha planlagt keisersnitt. det jeg lurer på er hvor mange dager før termin det er normalt å ta ut babyen? Har termin 14 januar, og er spent på om det blir like etter nyttår..
januarbarna? Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Så morsomt, jeg har også termin 14. januar, og skal ha planlagt keisersnitt. Datteren min er født 14. januar, med planlagt k.s., og den gang hadde jeg termin 27. jan., altså 13 dager etter. Dette var en fredag, og i utgangspunktet skulle det ikke skje før mandagen etter, men det var fullt på kirurgen hele den uka, så det ble fredag istedet. Poenget med planlagt k.s. er jo at det skal gjøres før fødselen starter av seg selv, så i nærheten av 14 dager før termin er vel det vanligste, tror jeg.
Denise:-) Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2006 Det er det jeg har hørt også, men jeg tvilte litt på at gynekologen og de andre i operasjonsteamet tar ett keisersnitt på en helligdag dersom de ikke trenger det. Håper jo litt at ikke jenta mi kommer ut på nyttårsaften også da:-D
januarbarna? Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 De opererer garantert ikke på 1. nyttårsdag, hvis det er det du mener. Det er kanskje like bra, ser du ikke for deg kirurgen kommer inn med partyhatten kjekt på snei, mens anestesien ikke helt er kvitt sin egen bedøvelse ennå?haha. Vel, i mitt tilfelle ville de jo i utgangspunktet vente til 10 dager før termin (pga helgen), så jeg tror nok ikke de vil gjøre det før nyttårshelgen, de venter nok til 2.-3. januar.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg skal ha planlagt ks om 8 dager - Hurra!! Det blir 9 dager før pga helg. Men vanligvis nå er det 7 dager før. Grunnen til at de strekker det lengst mulig mot termin er at det ble mye pusteproblemer på ks barna som bare kunne skyldes for tidlig ks
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg har termin den 22.11.06, men skal ha ks den 15.11., altså 7 dager før. Jeg fikk beskjed på sykehuset om at det vanlige var ca. en uke før. Som andre her skriver var det vanlig tidligere å ta planlag ks 2 uker før termin, men denne praksisen har de endret. Grunnen er også som nevnt at mange av babyene fikk pusteproblemer og havnet på ny-født avdelingen.
Denise:-) Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 19. oktober 2006 Ok, takk for svar. da får vi satse på at det blir 2 eller 3 januar da! sikkert greiere for barnet å ha bursdag den dagen også, så blir hun størst i klassen i steden for minst:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå