LivetErEnLek Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Sånn jeg har skjønt det, må man gå overt il nan2 når de blir 4 mnd, ellers får de for lite jern. Men hva når de bruker nan HA1? Denne finnes jo ikke i flere utgaver. Er det da viktig at man begynner med jernberiket grøt ved 4 mnd alder, eller kan man vente til de er 6 mnd? Minsten her får denne fordi hun ikke tåler noen av de andre (sprutbrekninger og ekstrem hard mage). Hun legger på seg litt i minste laget ( 3725 ved fødsel og 5600 ved 3 mnd kontroll), men er veldig blid og fornøyd, sover godt og har mye igjen før hun drikker 1 liter om dagen. Hun er nå 3,5 mnd og viser ingen tegn til at det snart er på tide med mer/annen mat.
Tupsi Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Hei! NAN HA 1 kan du bruke til bebisene er ca rundt 4 mndr og så pga jernet så må du begynne med NAN2. Det som er forskjellen på NAN1 og HA1 er at HA1 er melkeproteinet fler spaltet. Du må ha i litt malt for at magen ikke skal bli så hard,for det blir den gjerne av MME. Er det lenge siden du prøvde NAN1? DA kansje du skulle prøve å gå over til det litt og se hvordan det går nå,kansje det går bra nå? Når det gjelder fast føde(grøt) så er det ikke noe stress å begynne med det nå,du kan godt vente en mnd tid,men da vil nok jeg anbefale at du begynner sånn i det små.
LivetErEnLek Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2006 For ikke så lenge siden fikk hun en flaske med sånn ferdiglaget nan1, men den kom rett opp igjen, så tror ikke magen hennes er klar for vanlig nan. Uff, skulle ønske jeg kunne amme.......
MammisOgTøffer`n Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg bruker nan ha1 til min og han er 5 mnd og 1 uke:) Den er tilsatt jern og det står på pakken at den kan brukes til 4-6 mnd alder....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå