sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 18. oktober 2006 #1 Del Skrevet 18. oktober 2006 Vell en i forhold til en annen debatt som er på gang kunne jeg ikke dy meg å kommentere dette. I tillegg til at de forskjellige søtningstoffene er forbudt i noen andre land (noen i det ene og andre i andre land ikke til å bli klok av) er hovedproblemet hvis man ser bort fra evt kreftfare, kunstig stoffer etc. at søtningstoffene er opp til 100ganger søtere enn sukker. det gjør at kroppen forskyver søtningsgrensen, dvs. ting som vanligvis er søtt slik som frukt ikke er søtt nok lenger for å dekke søtningsbehovet. søtningsbehovet øker kraftig ved bruk av søtningsprodukter såkalte light-produkter. i tillegg har det vist seg at fosteret drikker mer fostervann hvis moren spiser mye søtt, som gjør at den kan legge på seg unormalt mye og dermed øker sjansen for fete babyer med tilhørende problematikk. så jenter styr unna light produktene, nyt livet med måte. det er noen måneder hvor det gjelder og ikke være for egoistisk, senere kan vi gjøre hva vi vil. men som tidligere nevnt det er viktig å spise og drikke, det er vel så viktig at det er næring i det vi får i oss. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6728649-sukker-eller-s%C3%B8tningsstoff/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #2 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg er veldig skeptisk til light produkter generelt og unngår det i det lengste. Ikke at raffinert sukker er noe bra eller mer naturlig det, men i det minste vet vi hviklen skader det forårsaker å spise for mye raffinert sukker, søtningsmiddel vet vi veldig lite om. Så jeg spiser nesten aldri light produkter og ungene mine får heller ikke light produkter som oftest, da gi vi heller sukkersaft og sukker brus de få gangene de får slikt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6728649-sukker-eller-s%C3%B8tningsstoff/#findComment-6729091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå