Gå til innhold

Oktober: 3 dg over termin og kjenner lite liv.....?? Normalt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei. Jeg er 3 dager over termin d siste dagene kjenner jeg mindre liv i magen nå kun litt små bevegelseer om kvelden thats it. gjør meg bekymret. Er dette vanlig på slutten? Har en bad feeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i dag to dager over termin, og kjenner så mye liv som jeg aldri har kjent før. Tror det varierer fra baby til baby hvilket bevegelsesmønster de følger og hvorvidt de roer seg mot slutten eller ikke. En grunn til at babyen din er roligere kan jo være at det er mindre plass der inne nå, men på den annen side skal jo det medføre at du kjenner dens bevegelser bedre.

 

Jeg vil råde deg til å ringe føden - det er du som kjenner babyen din best, og hvis du har en bad feeling så er det etter min mening mer enn god nok grunn! Det er bedre å ta en telefon for mye enn for lite. Det er også viktig å være spesielt obs på forandringer hos babyen etter uke 40 fordi morkaken etter dette tidspunkt får nedsatt funksjon.

 

Ikke vær redd for å bli oppfattet som "masete" av føden - det er du som kjenner babyen din best, og det er du og bare du som er i stand til å oppfatte første tegn på at noe eventuelt er galt!

 

Ta den telefonen du, og lykke til fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring sykehuset og snakk med dem ja :)

 

Jeg kjenner masse liv og er 7 dager over temin!

 

Det er jo normalt at babyen blir mindre aktiv pga trang plass, men de har fortsatt sin egen rytme. Den er viktigst å følge -selv om det er småe dyttinger fremfor kraftige spark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon til sykehuset for å sjekke.

 

Bedre å sjekke for mye. Det er jo helt naturlig for en mamma - å bekymre seg litt for barnet sitt, ikke sant - kan jo bare begynne å øve på det allerede nå ;-)

 

Alt er sikkert bra - men sjekk likevel så får du ro i sjela.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...