Gå til innhold

Oktober: Åpningsfasen? Hvor lang??


Vesla 77

Anbefalte innlegg

Hva kan være max lengde på den passive delen av åpningsfasen (latensfasen) hvor det åpner seg til 3-4 cm??????

 

 

Noen som vet???? Eller hva tror dere?

 

Jeg går på andre døgnet og begynner å bli sliten... riene er vonde - har kommet jevnt og trutt hvert 10 min. i hele natt (og det forrige døgn). Innimellom er det lenger mellom dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, må si jeg har tenkt på deg Vesla 77, trodde du hadde født nå ja (kjempeoppmuntring sant...) Kan jo hende du har mer enn 3-4cm åpning allerede, at når det først blir kortere mellom riene så er det ikke så lenge igjen. Varierer jo sånn fra person til person. Men var jeg deg ville jeg fått sjekket åpningen etterhvert, blir slitsomt å vente og vente og ha det vondt. Babyen kan og reagere stressende på rier (det gjorde min første) & det er ikke sunt for de heller at det drøyer ut da....

LYKKE TIL!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det tok lang tid og jeg skjønner godt at du er sliten nå :( Jeg ville nok ha tatt en ekstra tur å sjekket hvor mange cm åpning du har nå, kan jo være litt siden du har holdt på så lenge. Kan vel ikke være godt å gå sånn for lenge heller.

Ring til sykehuset og få noen råd og si at du er sliten!

 

Håper at babyen vil ut snart da :o)

 

Jeg er 7 dager på overtid i dag, men ingenting nytt her! Har noen små tegn og murringer hele tiden, men det skjer ingenting. Blir så lei.

Skal ihvertfall til jordmor i dag. Blir vel en overtidstime på sykehuset til uka, men jeg håper at babyen vil ut i løpet av helgen :)

 

Gikk jo 10 dager over første gangen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar jenter :-)

Jeg har endelig fått sovet litt - men er fortsatt hjemme. Ingen fart på sakene. Skal ringe inn på sykehuset nå og høre hva de mener.

 

Lykke til begge to! Håper det skjer noe veldig snart!! Hold oss oppdatert her inne da - så vi ser hvordan det går med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått et par døgn med sånne "murringer" som du forteller om, og hadde likevel ikke mer enn 2-3 cm åpning da jeg kom ned på sykehuset... Ble møtt av en fantastisk jordmor, som skjønte at jeg var sliten, og ville undersøke meg vaginalt. Det hun gjorde da hun undersøkte, var at hun gikk litt lenger opp og "løsnet litt på hinnene," som hun sa... Det gjorde litt vondt, men DET SATTE FART PÅ SAKENE! Tolv timer senere var han dog ute!!

Ønsker deg masse lykke til, og håper du får en lett fødsel nå som du har gått så lenge med modningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre at det er andre m liknende erfaringer. Jeg sitter her og føler at det er noe som ikke helt stemmer (trodde liksom det ville skjedd noe mer på denne tiden) - men så har jeg jo aldri gjort dette før da...

 

Har et lite håp om de kan "tøye" litt der inne om jeg får komme inn på ny undersøkelse idag. Kanskje det hjelper? Blir optimistisk av å høre at det hjalp deg hvertfall :-)

 

Takk for svar - jeg trengte å høre at det er håp - føler meg litt motløs akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...